Tråden om HV71 (-1)

Med tanke på fingertoppskänslan hos ledningen blir det väl Montén som kommer tillbaka, om de nu mot förmodan sparkar Lindbom inför kvalet.

Nubben kan nog tänka sig Montén eftersom det är smidigt att kunna använda samma uttalande som när han anställde honom för ett år sen. Bara en liten justering krävs.

“– I Tomas får vi in en ung och hungrig tränare som också samlat på sig mycket erfarenhet sen han lämnade i höstas, både från tv-soffan och läktarplats säger HV71:s sportchef Kent Norberg.”

1 gillning

Låt oss vara realister.
OM det mot förmodan skulle bli så att Lindbom får lämna, vem är en rimlig ersättare?

Jag skulle tippa på Kris Beech.

Enligt det jag har fått till mig så är svaret nej på din fråga. Och det är en stor del av problematiken den här säsongen. Det är ingen/inga spelare som tar snacket i omklädningsrummet. Som ställer skåpet där det ska vara. Som tar ledartröjan. Truppen kallas internt för ”det tysta gänget”.

3 gillningar

Vilka är tillgängliga?
Abbotts? Hedberg?

Om det bara är över kvalet så tar jag in vem som helst om det innebär Lindbom med stab ut.

Nej, det finns inga starka röster… Det är en jämn smörja vad jag hört. Glada i medvind, men tämligen obrydda i motvind.

1 gillning

Avsaknad av spelsystem , taktik. Allt ser ut som en hönsgård. Kollade på Djurgården mot Björklöven igår. Passen satt på bladet och man såg att alla kände sig trygga i vad de skulle göra. En hel säsong med absolut förvirring från Hv’s sida. Så besviken!

Jag är tyvärr övertygad att vi alla har fel. Ingen kommer att avgå till nästa säsong, förutom möjligtvis AD som är tf. De kommer aldrig sparka JL, KN, JD eller PG. Oavsett kvalserie, SHL eller nedflytt till AHL. Varför?

1. Föreningen kommer hålla extremt hårt i plånboken framöver och låta kontrakten som redan är signerade löpa ut. Inklusive JL nästa säsong.

2. De har senaste åren provat att byta folk och bryta anställningskontrakt utan att det i princip aldrig gett resultat, varför fortsätta i samma fotspår?

3. Rekrytering är omöjlig. Ingen vettig person med bra referenser vill komma till HV71 just nu, alla utifrån ser att ngt är riktigt fel och vågar inte komma hit.

Ser tyvärr bara mörker kommande säsong. Hoppas jag har fel.

1 gillning

En annan som inte har insyn blir ju nyfiken på att höra mer om hur gruppen verkar vara. Det är inget bra tecken att den kallas tysta gruppen i alla fall.

Detta laget kommer inte vinna en enda jävla match till innan kvalet börjar. Det blir bara sämre, sämre och ännu sämre. Punkt!

Ingen kommer sparkas.
Alla håller alla om ryggen.
Inget kommer hända.

Ser framför mig hur Lindbom eller Nubben står och säger att vi blir farliga i kvalet.

(Ta in Abbot bröderna och släng in Christoffer Persson på det. Låt de få en jävla bonus om de lyckas, det är det värt).

Ja man saknar Hult.
Helt sjukt nen han var faktiskt klart bättre än Nubben.
Vilka bottenapp till sportchefer vi haft under en lång tid.
Trodde inte det kunde bli sämre en Hult men det kunde det uppenbarligen.

4 gillningar

Hult är bättre än Nubben och då va ändå Hult dålig.Asså det liknar inget

3 gillningar

Någonting som jag personligen inte gillar, men som kanske blir nödvändigt är att publiken bojkottar matcher nästa säsong ifall styrande sitter kvar.

Visar sitt fulla missnöje med att HV absolut kan vara ett mittenlag i Hockeyallsvenskan med ett publiksnitt på 2000 personer ifall man fortsätter att skända varumärket på detta sättet.

1 gillning

Lindbom kommer inte få gå, man har ju redan sajnat Blomqvist till nästa säsong. Att då hitta en tränare som enbart kör kvalet lär inte hända, om det sker så blir det möjligtvis någon av dom andra som står i båset och då känns det lite som same same.

JP har legat väldigt låg med att kritisera HV sedan Montén fick sparken. Kanske på grund av att AD och Nubben svamlade om att det pågått en häxjakt från supportrarnas sida, och JP då ville nyansera rapporteringen istället för att elda på.

Men nu är måttet rågat även för Donald Sandström.

Kort sammanfattat.

• HV borde byta ut hela tränarstaben inför kvalet.
  • Nubben bör entledigas till nästa säsong.

Nu finns det inte längre någon utanför Garden som tror på HV. Det är bara de som sitter och kurar där inne som fortfarande inte fattar hur illa ställt det är och vad som behöver göras.

10 gillningar

Jag som inte varit med hela vägen, har någon annan hockeyklubb fått så här mycket kritik även från lokalmedia tidigare som inte resulterat i en sparkning?

Jag har inte superkoll på andra klubbars historik. Men visst känns HV rätt unikt. Det rör sig liksom om ett gäng på 5-10 tondöva personer som hijackat föreningen. De tror sig veta bäst, slår bort all form av kritik och kör på full fart framåt med skygglappar på.

4 gillningar

Skulle säga att det är den bästa krönika Donald skrivit, någonsin. Det största misstaget var att signa Montén, undrar vilka som sagt det från dag 1…

6 gillningar

Nästan så att hockeyallsvenskan kommer som en befrielse från den här förnedringen som pågått under hela säsongen.