Tråden om HV71 (-1)

Tror tyvärr inte HA är lösningen. Ja, om man inte vill se HV spela i den serien under flera år framöver.

Bästa scenariot just nu. HV vinner kvalet. Man sparkar Lindbom och Nubben och byter ut hela styrelsen.

Sen om det kommer hända. Ja, det känns inte så sannolikt i dagsläget. Men det är det jag drömmer om, och det jag tror vore bäst för HV

15 gillningar

Känns tufft idag att vi skall uppnå det, men det är det sista hoppet nu. :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

Ja. Sett till prestationen igår, särskilt kopplat till läget man befann/befinner sig i, så är läget oerhört allvarligt.

Men så har det sett ut under i princip hela säsongen. Att Donald vaknat ger jag inte mycket för. En ryggdunkare.

Man får dock hoppas att han drar med sig några i HVs ledning så att även de vaknar ut den koma de ligger i.

4 gillningar

Upp med Persson i båset!!!

1 gillning

Även om man klarar sig kvar, vilket vi alla hoppas, så kommer alla problem att kvarstå även nästa säsong och antagligen flera säsonger till.

Truppen är till stora delar kontrakterad och de duger inte. De håller inte i år och de kommer inte att hålla nästa år.

Detsamma gäller lagledningen. De duger inte i år och de kommer inte duga nästa år.

Detsamma gäller den sportsliga ledningen och klubbledningen. De duger inte i år och kommer inte duga nästa år.

HV71 duger inte. Det ändras inte även om man klarar fortsatt kontrakt.

Kostnaden för att bryta med allt och alla som krävs för att rätta upp detta på kort sikt skulle vara så ofantlig att det finns inte att man har råd.

HV är så illa skött att jag helt enkelt inte kan se hur det här ska reda upp sig. Och klåparna i föreningen har ju ingen plan för nånting. Så de lär ju knappast ha nån plan för hur man ska hantera nuvarande situation med kvalet och de lär ju absolut inte ha nån plan för att åtgärda de uppenbara tillkortakommandena man uppvisat denna säsong.

4 gillningar

Dags igen för lite poesi:

Jag satt häromdagen och läste min tidning
En dag som så många förut
Och jag tänkte på alla de drömmar man drömt
Som en efter en har tatt’ slut

Då såg jag en bild av en flicka
Med en skadskjuten kråka i famn
Hon springer iväg genom skogen
Så fort som hon någonsin kan

Och hon springer med fladdrande lockar
Hon springer på taniga ben
Och hon bönar och ber och hon hoppas och tror
Att det inte ska vara för sent

6 gillningar

Jag vill ha in dig och @Quila i styrelsen. På allvar. Tror ni två hade kunnat göra skillnad för klubben HV71.

Det håller jag fullständigt med om, dags för dig att flytta ner till Småland @lejacques :wink:

Jag är en känd “Hult hatare” och jag håller väl inte med om hästlängder, både Hult och Nubben är katastrofala SC så ingen kan vara hästlängder bättre än den andra. Men Hult var väl lite bättre på att bygga lag inför säsongen medans Nubbens midseason är bättre än Hults. Skulle man blanda dom två skulle man fortfarande få en dålig sportchef :stuck_out_tongue:

Handlar bara om att på något mirakulöst sätt lyckas hänga kvar.

Problemen kommer att kvarstå så länge Lindbom och gänget är kvar. Därför finns snacket om kontinuitet, behålla sina jobb trots att de är helt inkompetenta.

Vi har ju ingen som kan ta vettiga beslut, han som bestämmmer står redan i båset, övriga har ingen auktoritet och ingen av dem har kompetensen.

Skulle vara så otroligt skönt om någon bara rensade ut tränarbänken innan kvalet och startar från ett blankt papper.

Kommer nog inte hända utan det blir till att hoppas på turen och sen efter säsongen få höra hur Kent Lindbom räddade HV återigen.

Agree.

Det viktigaste för HV är att hitta en kompetent SC vilket vi saknat under lång tid.
Jag är övertygad om att rätt SC kan ta ta klubben från botten till toppen på en säsong.

1 gillning

Jag tror oavsett utkomst så skulle jag vilja se att man gör följande korrigeringar för att det skall kittla till i magen på mig,

Värva en sportchef som vill bygga någonting lokalt som skall vara hållbart på sikt.
Tänk att ge Oscar sundh denna utmaning, där man i mitt tyckte plockar upp juniorer som gjort det bra värvat med folk som verkligen har hjärta för föreningen. För just nu är HV71 ingenting att vara stolt över.

Finns absolut ingen vinning i att åka ur SHL!

2 gillningar

Eller så ger vi utmaningen till någon som åstadkommit något i SC-rollen istället för att bara gå på gamla HV spelare?

7 gillningar

Om vi trots allt lyckas hålla oss kvar i SHL. Hur ska det då bli nästa säsong? En stor del av spelarna kommer vara kvar utifrån att det är ekonomiskt omöjligt att bryta med alla som skulle behöva brytas med.

Således kommer kärnan vara kvar. Även om det kryddas med spääätz och rätt spelare så är jag livrädd för att det mentala sätter käppar i hjulet. En taskig start på säsongen och rädslan att förlora kommer varav större än viljan att vinna. För många spelare bär med sig för tunga ryggsäckar, PTSD-liknande om man så vill, och kommer falla djupt.

Förlorarmentaliteten har tagit boning i Husqvarna Garden. Det kommer krävas tid och kompetens på viktiga ledarfunktioner för att städa bort den.

Brynäs lyckades ju 2021 när man sparkade tränarna inför kvalet mot HV, J.B och Ekman fixade kvalet men det blev ingen fortsättning säsongen därefter. Tror det är enda möjligheten för HV att spela i SHL nästa år, att hitta ett par coacher med en enda uppgift att fixa kvalet. Det spelat egentligen ingen roll vem det det blir, bara det kommer nya röster, nytt tänkande och lite ny taktik.

1 gillning

Men det kommer ju inte hända. För vem ska ta det beslutet? Knappast Nubben som går runt med tvångströja och har förlorat all sin rättshandlingsförmåga.

2 gillningar

Tja, det finns ju trots allt en styrelse som har mandatet, styrelsen är nog fullt medveten om ifall det blir degradering så får man leva med en minst halverad budget och omsättning kommande säsong, vilket nog inte är så kul?

Den där ”styrelsen” ger jag inte mycket för. Myser runt i arenan med ett ständigt leende på läpparna. Ser totalt obrydda ut och slinker in i Platinarummet utan att skämmas.

Jag blir så förbannat provocerad av att ens se människorna. De ska inte ha NÅNTING med vår framtid att göra. De ska ut fortast möjligt. Då ska vi dra det ytterligare ett steg. Hur jobbar valberedningen för att ta fram nya kandidater? Även de bör granskas.

9 gillningar

Med tanke på den ytterst märkliga organisationsutvecklingen som varit i HV de senaste två säsongerna, så är det ju högst oklart vem som har mandat att fatta beslut i vilka frågor.

Lindbom anställde nubben som nu egentligen rent organisatoriskt är chef över Lindbom, men ändå inte eftersom nubben inte får göra nånting utan tf Ordf välsignelse. Han i sin tur var med och tillsatte Lindbom, så han kommer inte tillåta att nubben sparkar Lindbom. Så om Lindbom ska sparkas så är det väl…. Lindbom själv som måste ta det beslutet….?

Så jävla sjukt alltihop.

Mörkret är totalt. Chanserna att HV spelar i SHL nästa säsong minskar för varje minut.

5 gillningar