Tråden om HV71 (-1)

Svårt att sätta ord på vad man känner. Man är en person som ändå försöker se saker positivt och rationellt. Men det finns inget som är vare sig positivt eller rationellt med det här.

I slutändan är det ett habilt ishockeylag som har underpresterat grovt. Det går liksom inte att skylla på något. Förutsättningarna fanns där för att iaf vara ett play-in lag men det shablades bort.

Nu är det på nåt sätt bara att bryta ihop och komma igen. När ilskan har lagt sig så hoppas jag ändå att det är 110% stöttning som gäller i kvalet. Vill se det bästa tifot och den mest galna publik någonsin. Inte för att de förtjänar det utan för att det är nu det behövs som mest.

Det är ändå det som är styrkan i det här föreningen. Förmågan att komma ihop när det går som tyngst.

5 gillningar

Blir vi kvar så kanske man ska höja nivån på all träning. Lite som Wikegård och Sanny sa i studion. Har det blivit bekvämt att spela i HV71 undrade de. Är det max på träningar och tömmer man sig helt på försäsongen.
Tävlar man tillräckligt om platserna i hierarkin?

Jag är tveksam! Men vet såklart inte. Det finns en grund men spelar måste bort och nya in.

1 gillning

Exakt så!

Där är problemet och det är endast Lindbom som kan sparka sig själv!

Därför svårt att hoppas på något bra från den trion.

Känslan av att årets säsong är otäck lik säsongen vi åkte ur har kommit smygande allt eftersom och nu är vi väl alla mer eller mindre överens om att likheterna är fler än olikheterna.

Att det skulle gå åt helvete med ett bygge som Nubben fått sätta hela sin prägel på och på det med Montén som HC. Det kunde många av oss räkna ut. Men att vi än en gång bara är fyra förluster från att åka ur… Det tror jag inte många av oss såg komma.

Och det för oss in på en annan otäck liknelse med säsongen 20/21👇
Shitkicker hade en bestämd uppfattning om vartåt det barkade tidigt på säsongen. Han var glaset heltomt i oktober. Precis som när vi åkte ur… Bådar inte gott.

2 gillningar

Det kanske mest otäcka är att om jag gnuggar mig i ögonen kan se namn som, “Holmström”, “Murray” och “Fröberg” där ute på isen. Känslan i gruppen är verkligen densamma…

Enda lågan av hopp som kan brinna till är firandet i omklädningsrummet av Borgy, Foppas glädjeskrik vid målgesten, Dichow och ryktena om en AP20 som gör comeback innan kval.

Det finns potential till att få ihop gruppen men här har varken Monty eller Lindbom lyckats…

1 gillning

Frågan är, sa shitkicker samma sak i oktober 2016 :joy:

Men nä helt klart, bra siat.

1 gillning

Farliga / luriga i slutspel…

Fröberg/Tedenby

Även Lindbom svamlade om slutspel.

Tf ordf svamlade om några placeringar upp han också.

Har nog inte ens funderats på Play Out hos alla styrande och inom laget tyvärr.

Bara otur hela tiden.

Strutsbeteendet fortsätter dessutom.

Makalöst att inte kunna se det alla andra ser och att konstant lyckas ta fel beslut hela tiden.

2 gillningar

Här uppstår ju ett allvarligt dilemma. Som jag förstår det, säger t ex Husqvarna AB…vi sponsrar er med X kr per år, men då vill vi ha en plats i styrelsen. Sen kommer nästa storsponsor och säger lika dant. O s v. Därmed synes valberedningens handlingsutrymme vara minimalt.

Detta, att sponsorer vill ha en styrelseplats, är till viss del förståeligt, men också helt förkastligt i en demokratisk medlemsförening. Till yttermera visso har man, under den senaste 10-15 årsperioden, successivt dragit ner antalet styrelseledamöter till 5 ledamöter plus ordförande. Som jag förstår det är alla fem ledamöterna (åtminstone 4) “sponsorledamöter”.

Visst kan det vara effektivt att vara få som fattar beslut, men här blir det helt fel enligt min syn. En mer rätt balans skulle kunna vara 3 “sponsoledamöter” och 3 oberoende ledamöter och en neutral ordförande.

Det är här någonstans HVs alla problem har sin grund. Man kan tycka vad man vill, men det är på årsmötet, där medlemmarna bestämmer, som allt börjar. Och ja, jag förstår problematiken…utan ett gediget förarbete inom en en stark grupp inom medlemskåren som tar fram verklighetsförankrade förslag till förändringar, kommer allt vara som det är.

Ändå…det är här det börjar.

11 gillningar

Det där är farligt, man förstår ju att de vill ha dessa platser när de går in med stora pengar, men hur mycket påverkar deras egna personliga åsikter Hv71´s chanser att vara en elit-organisation ?

Det är ju verkligen en ledarfråga. Har man inte tagit tag i såna saker på en hel säsong då ska man fan inte vara ledare. Jag vet en fd HV spelare som nu spelar i en framgångsrik klubb som nyligen namngav tre(!) spelare i Hv som i stort sett förpestade omklädningsrummet när han var här. Kan förstå detta när man ser kroppsspråk, intervjuer mm. Så, ledarskapet är jätteviktigt

1 gillning

Då undrar man ju vilka de tre spelarna är? Om du nu inte vågar/vill namnge dem, spelar de tre fortfarande kvar i föreningen? Och var det länge sedan den tidigare HV spelaren lämnade?

Ja vilka då?

Ja alla tre är med i år.

Spelaren som sa detta lämnade inför denna säs och de han namngav är tre ”stora” spelare i laget

Petersson, Tedenby, Kaski och kanske Shore är mitt tips om detta nu stämmer

Ok. De två första är helt rätt. Den tredje är lite otippad för många

Du får det att låta som att det är LaSläggia som säger det här och att Petersson, Tedenby och otippat Önerud ställt krav i omklädningsrummet :joy:

1 gillning

Nr 5

Kan ju mycket väl stämma, men alltid svårt att veta om alla andra i omklädningsrummet också uppfattar samma sak eller enbart den spelaren. Alltså om det är en allmän bild, eller om spelaren i fråga inte klickade med resten.

1 gillning

Som sagt. Inte mina åsikter utan bara väldigt tydliga sådana från en annannindivid. När någon här skrev att de kallas tysta gruppen så kom jag att tänka på detta.