Någon som har koll på hur många avlönade spelare och tränare och övriga ledare vi har i andra klubbar? Och vad de kostar oss.
Oj oj oj! Jag lyssnade om poddavsnitt 362 av Viaplay Hockey Podcast - Fel tränare och kapten i HV71!
Alltså från strax efter 0-8 hemma mot Malmö 25 oktober 2023.
Wow. De såg så klart det som HV71 nästan fortfarande vägrar inse. Vårt forum såg det, journalister såg det, andra SHL-lag såg det.
Lyssna från 52 minuter in…
Den här analysen är bra. Nog om styrelsen, ledningen och dess poster.
En känsla jag fått utan att lyssnat på podden med AB men som förstärks av det du skriver är vikten av att ge AB och kommande team rätt förutsättningar. HV måste hitta en bättre hockey, en mer spelande hockey som ger en större chans att tävla i varje byte och match. Kan man sätta den så kan man på något sätt skapa lite lugn runt och i föreningen.
Väl analyserat. Både angående att Montén hade gjort det bättre som assisterande coach, och att André aldrig skulle ha blivit tilldelad lagkaptensrollen.
Imorgon…
Jag är övertygad om att ifall man spelar Tikka rätt så är han väldigt användbar.
I PP som den som står framför mål och skymmer/ styr så är han riktigt bra samt att han har tuffheten att stå där också. Sen finns det väl fler saker man skulle kunna använda honom till anser jag.
Visst han är dyr men kan han hjälpa HV att vinna matcher så är han fanimig värd varenda krona.
Jag saknar ett bokslut för säsongen 23/24.
Det vore klädsamt med ett litet reportage med intervjuer om säsongen i stort, kampen om plats 12, kvalet och match 7.
Vet inte. Kanske är att begära för mycket.
Kan säkert göras, men tror det är alldeles för tidigt ännu för ett sånt reportage. Med det sagt hade jag väldigt gärna tagit del av det också!
Man häller nytt vin i nya läglar.
Jag vill inte ha kvar några som stod nära laget och spelarna denna säsong.
Vill att AIKarn ska få en nystart utan några gamla åsikter om vad som är bra och dåligt.
Också bra för spelare i laget att känna att de får en ny chans.
Gammalt vin i gamla läglar.
Inte så sugen på att köpa ut spelare för att fylla på med osäkert.
Man köper bara ut en spelare om hans inverkan på lagets mentalitet är åt skogen.
Istället gäller det att hitta rätt roller.
Denna säsong har varit en katastrof att få ut max av spelare. Ett ledningsfel.
En ledarkvartett jag tror inom sig själva inte fått någon ordning alls på roller och rollfördelning. Som spretat.
Laget har speglat kvartetten.
Vi behöver lägga pengar på ett par toppspelare. Inte köpa ut.
Tidigt sätta ett grundspel.
Boxplay och Powerplay.
Det är smärtsamt att se hur bra det går för spelare som inte fick chansen att lyckas i HV.
Vår utgångspunkt måste vara att ALLA våra spelare underpresterar med den ledning de har haft under lång tid.
Helt ny ledning runt laget.
Ska nåt köpas ut är det på ledarsidan.
Psykolog. Med andra meriter än att hålla “inspirationstal”. Ska komplettera.
Det kommer ta tid fick till oss igår. Och just tid tror jag också att det kommer att ta. Dem kommer vända på alla stenar som går innan dem faktiskt har stakat ut någon helst väg. Vad sedan sedan innebär återstår att se. Tålamod behövs.
Vilka ska vända på stenarna?
Tror inte de ser stenarna.
Alla i ledande funktion borde inse att de är en del av vad som har fördärvat resurser.
Inte bara pengar. Också rykte, kultur och goodwill.
De är delar av team; Kung Sadim.
Allt de tar i blir till sand.
Guldet blev till Sand.
Motsatsen till Kung Midas.
Ibland måste man rensa bort skräp o skit.
Om man som Du vill NGIS72, i ditt tidigare inlägg, hitta roller åt de som inte levererar så blir det tyvärr så att HV får 4 st fjärdeliner!
Då är vi på riktigt cementerade i bottenträsket.
Ibland måste garderoben tömmas o nytt lyftas in.
I övrigt är jag enig med dina analyser.
AD och Lindbom, kanske Nubben! Nej jag är inte övertygad om att dem ser stenarna. Å andra sidan stenar här väl knappast varit framgångsreceptet.
Sitter som på nålar.
Hade någonstans trott att HV71 stolt skulle kommunicera att man avslutat kontraktet för ”the unholy duo” redan på lördag fm men man sket ju ned sig igen då.
Nu är det uppdatera som gäller dygnet runt för att se om det finns någon verkstad överhuvudtaget i tomtefabriken.
Bör ändå komma någon form av info under dagen kan man tycka, AB kan ju inte presenteras innan man gett besked kring Lindbom mfl.
Tror inte det kommer ske några stora förändringar på tränarsidan. AB in och en ut. Typ. Så Hv jobbar. “Kontinuitet” vet ni.
Ny sportchef. Ska vi säga , Lindbom. Alla tre dessa tomtar i staben kommer vara kvar. Tro mig. Om inte annat i nya roller.
Nu väljer vi väg. Yaay.
Man sitter här och hoppas få höra något snart, men istället lägger Hv upp lite mysiga klipp med Melin från gymmet, såg iofs lovande ut men dom lotsas som inget hänt typ ?
En tanke. Hade gärna HV bjuda in till ett medlems/partner möte snarast möjligt. Men tanke på vilken situation dem befinner sig i och banderollerna som dök upp i lördags. Det hade varit ett sätt att faktiskt ta sig ann verkligheten.
Ni som kan gången liter mer än mig (gissar) är det möjligt att “begära” en sådan sak?
Tror IKO tog över kontraktet. Vi lånade väl ut honom till en början.
Att köpa ut spelare kostar. Tedenby har kontrakt till 2026.
Låt först se vilka spelare som finns - som vill hit - som har ryggrad och nerver att förbättra kemin.
Ett lag som tar 7 poäng borta är mentalt vekt.
Forsberg bör man ta en diskussion med. Ingen vits med utfrysning.