AIK fotboll fansen bojkottar matchen mot BP.
För BPs hållning gentemot VAR. Bara 30 biljetter sålda. Det är disciplin.
Vågar vi bojkotta en hemmamatch om vi ser samma jönsar i båset nästa säsong?
Tänker på den extremt djupgående undersökningen / analysen av “vem-det-nu-var” på varför vi åkte ur SHL för inte så längesedan.
Vad hände med den och skulle man kanske damma av den och läsa lite i den. Kan ju faktiskt finnas något matnyttigt där.
Eller vet ens nuvarande styrelsen att den existerar…?
Jag tror att en vettig coach kan få ut mycket av Foppa. Ta Ryan Lasch i Frölunda som exempel, var han bra på att checka? var han bra på att brunka? eller spela defensivt ? nej sjukt jävla kass faktiskt men de använde han inte till det heller, i Hv under Lindbom så vill man att alla ska göra allt, fungerar ju inte i SHL
Låt Anton komma in o så får han bestämma om han vill köra på Foppa. Fortsätter Lindbom finns ingen framtid för Foppa.
Man hade velat se Foppa i SHL i fungerande hv…,
Tror oxå man ska avvakta att bryta kontrakt till höger och vänster. Om blomman tar över så kan många av dom passa om vi får ett annat (förhoppningsvis) fungrrande spelsystem. Tror att sådana som både foppa,teden och nättinen blir lidande av bakommåletdumpisargensistpåpucken spel. Känns som vi aldrig kommer med kontrollerade ingångar
JP intervjuar AD.
AD har “blivit medvetet om att det är något som inte lirar i klubben” och vet vad som måste göras. “Nu får det fan vara nog” säger han. Han säger också att förändringarna kommer att göra ont på vissa ställen. Säger att vi måste bli bättre på vad som gäller tydligt ledarskap, uppföljning, nyfikenhet och engagemang och att attityden måste bli annan.
På frågan av vad allt detta innebär svarar han:
– Jag kan inte säga det just nu men vi kommer att komma med besked de närmaste veckorna.
Ska tydligen bli ett rejält kliv och man ska jobba på ett annorlunda sätt.
På tiden isåfall. Men innan det händer så är det bara tomt snack!
Ja. Hade det kommit från någon annans mun än från AD (förutom JL, JD, PG, Nubben och för den delen någon annans i föreningen) så…
Exakt
För min del får man ha vilken attityd man vill bara man gör sitt jobb. Ge mig en gnällig analytiker som sätter sig på tvären och tvingar alla att tänka ett varv extra innan beslut. Ge mig en tjurig scout som letar efter det som motsäger att en spelare är en bra värvning istället för att ge efter för bekräftelsebias. Ge mig en sportchef som är öppen med sina osäkerheter och som tar input från omgivningen innan beslut.
För att lyckas med förändring behövs både de som stöttar och driver förändringen samt de som gör motstånd. Utan motstånd får man ingen kvalitetssäkring och som ledare kan man springa iväg och göra en jäkla massa tokigheter. Det man behöver förstå är att motstånd och konflikter inte är dåligt - tvärtom tar det oss bort från skadlig likriktning och kan göra att vi får upp ögonen för saker som vi missat i planeringen.
Nubben har haft hela säsongen på sig att scouta nyförvärv. Det han lyckas få in som verkar klart är alltså Nyberg från LHC som knappt tog en plats under säsongen samt en gnuggare från AIK!
Detta trots att han har sett hela säsongen att allt är katastrof! Snacka om hårdare krav från AD när man tar in medelmåttor i en ihålig trupp.
Vad har man för ögon och krav på laget egentligen!?
Med den kräftgång vi haft under flera års tid så vill jag se nyförvärv som kommer in och gör skillnad.
Dessa två ser jag inte mer än att de tar en plats för att fylla ut. Ingen av dem är spelare som äter istid och gör andra bättre.
Det är just såna spelare som gör andra bättre som jag hade förväntat mig att man siktar på.
Medelmåttor har vi tillräckligt av.
Bara leva i ovisshet vem som värvar spelare i 2-3 veckor då. Gött!
Kan det vara...?
Utåt lär det va Nubben men vem drar i trådarna?
Jag hoppas att man slår en signal till Simon Brändström och utnyttjar hans kunskaper, inte nödvändigtvis som sportchef men kanske som ett komplett, lite likt det Erik Wilderoth är till Wallin i Färjestad. Mitt absoluta drömnamn till ny sportchef är alltjämt Patrik Hall men det verkar ju vara omöjligt att få honom att lämna Lakers. Jag tror att hans och Simons moderna sätt att jobba på kring analys och scouting hade varit klockrent.
I all din aversion mot Nubben och HV71, borde du göra bättre research innan du skriver direkta osanningar.
Du påstår att John Nyberg knappt tog plats i LHC under säsongen. Sanningen är att Nyberg hade tredje mest istid av samtliga spelare i LHC. Dessutom bäst +/- av alla LHC-spelare.
Med det sagt, vet jag inte om han är rätt man för HV, men jag tror det. Framförallt för att vi måste få ner antalet importspelare.
Jag är i grunden inte jätteanti Nyberg. Enda minuset jag ser är att han gissningsvis kommer få en roll han tidigare aldrig haft, samt att det är Nubben som ligger bakom värvningen. Läste någonstans att Nyberg är en av Nubbens personliga favoriter… Hua.
Men jag håller med Zico. Bättre att satsa på den typen av spelare än transatlanter och finnar utan SHL-rutin.
Det är inte jag heller men han är inte bra på det han måste vara på på i HV, första pass och spela sig ur zon. Men han är en gedigen SHL spelare.
AD:s analys av HV:s förbättringspotential till JP idag innehåller följande
- tydligt ledarskap
- uppföljning
- nyfikenhet
- engagemang
- vi ska jobba hårdast
För mig låter det som att han primärt anser att det är ledarstaben kring a-laget som brister. Han nämner ju inte scoutingen (även om den varit på tal tidigare).
Jag tycker att AD ska göra så lite som möjligt då han förhoppningsvis bara är en tllfällig, om än för lång, lösning.
Litar noll på honom och han inger inget förtroende alls och önskar bara han inte är kvar i styrelsen.
Livrädd att han tar beslut som vi får dras med i framtiden. Kan se honom vara så exalterad över Lindboms insatser så han befordrar honom till GM / Sportchef.
Då spelar det ingen roll att han pratar vitt och brett och hela tiden en massa populistiskt dravel. Se på Nylin som tf KD och jämför hans framtoning och snack med tf ordförande.
Tänk om Nylin började med att ändra på en massa och ta en massa beslut inom en KDs beslutandeområde? Hur hade det sett ut? Han har vett att förstå att han är just tf.
En tf lösning ska ju inte precis starta en revolution utan låta en framtida riktig styrelse göra det. Lösa det som måste lösas men inga långsiktiga saker som man låser fast.
Han beter sig som om han har koll på allting och klagar på att han inte har tid samtifigt som han hela tiden tar sig vatten över huvudet.
Jag vill inte att AD ska ta några långsiktiga beslut som en ny bra styrelse måste rätta sig efter. Han är inte kompetent och att lita på endast tur måste vi sluta med.