Tråden om HV71 (-1)

Om hans analyser är korrekta, ja då välkomnar jag honom att sätta igång det arbetet fort som fan.

1 gillning

Instämmer. Vi behöver en sund ledning som kan leverera och föra sig proffesionellt Både Nubben och AD har stora problem med detta. Har svårt att se hur AD kan vara i flera andra styrelser när han pratar, skriver och beter sig som han gör. Helt obegripligt faktiskt.

3 gillningar

Ska man ställa saker mot varandra så föredrar jag gamla tråkiga tysta HV jämfört med dagens cirkus. Stille - inga kommentarer. När det kris så träder gärna retoriker fram i hopp om att ord är handling, allt för att stilla alla frågor.

7 gillningar

Definitivt.

Det viktigaste för en klubb är att få ut mesta möjliga av spelarmaterialet.
Där är vi sämst. Och det går att leda i bevis.
Bara att gå igenom hur mycket sämre spelare presterat då de kommit till HV.
Bara att gå igenom hur mycket bättre spelare blivit då de lämnat HV för andra klubbar.
Vi kan gå igenom alla som lämnat och kommit senaste säsonger.
Spelare utvecklas inte. Når inte sin fulla potential.
Jag tror inte att det huvudsakligen beror på en obalanserad trupp.
Det är kulturen runt laget.
Det är hur vi spelar.
Det är hur vi bygger “speciell teams”.
Det är hur vi tränar.
Det är hur vi förbereder laget för varje motståndare.
Kan ge mig fan på att det är vad vi äter, hur vi vilar, hur vi formtoppar.

Tror att Fisker varit dominant om han spelat i annan klubb.
André har främst visat sin nivå i spel med Tre Kronor.
Stakkestad gjorde 10 poäng på 20 J-20 matcher 2022. En spelare i utveckling.
Tommi Tikka gjorde 26 poäng 2022 för HPK.
Bytte klubb och gjorde 30 poäng för Ilves. +8.
För HV: 9 poäng och -19.
Stål Lyrenäs, en av våra bättre, har haft en jämn stigande utveckling. Ja tills han kom till HV71, vid bästa ålder. Då kom första nedgången i karriären.
Listan över spelare vi tyckt varit för dåliga som vi sänt iväg har lyckats så väl att man blir deprimerad.
Ingen vill gå till HV71 längre för att utvecklas. Spelare med en inre ambition för att bli bättre väljer andra klubbar. Vi kan bara locka med pengar.
Och får spelare därefter. Nöjda med lön. Kul att spela hemma med bra publik.
Bortamatch? Fan va tråkigt. Tar tid från umgänge och hobby. Låt oss få det överstökat.
Ett helt nytt ledarskap för laget måste till.

3 gillningar

En teori jag har, OBS bara baserat på magkänsla, är att vår spelidee är samma för hela laget.
Heter du Foppa så ska du forechecka hårt och brunka, Heter du Stakkestad så ska du forechecka hårt och brunka. Jag vet inte om det är så nu, för det vore ju så jävla dumt, men jag tror ändå det kan vara så.
En sak är säker, kreativa spelare brukar inte må så bra i Hv

2 gillningar

https://x.com/agentrosell/status/1775803990300668256?s=46

Taskig tajming är väl det HV är kända för? Självklart ska han sparkas och borde ha sparkats efter att fönstret stängdes.

4 gillningar

Truppen verkar ju mer eller mindre satt. Vad är problemet?

Jag har gett min syn om de, enligt min mening, dåraktiga argumenten för att behålla Nubben som just nu cirkulerar på Twitter i tråden om Nubben. Dåraktigt, som sagt.

2 gillningar

7 gillningar

11 gillningar

Bra uttalande. Ligger rätt i tiden!

1 gillning

Andreas Davidssons ord till JP igår. " Sedan jag blev t f ordförande har jag blivit medveten om att det är något som inte lirar i klubben och nu har vi bilden klar vad det är som ska göras. Nu får det fan vara nog."

"Vi måste bli bättre vad gäller tydligt ledarskap, uppföljning, nyfikenhet och engagemang. I HV har det varit…det är många som gnäller, men vi vet vad vi håller på med.

"Förändringarna kommer att göra ont på vissa ställen, men vi ska vara klubben som jobbar hårdast på alla plan. HV ska stå för ett hårt arbete, så som det var en gång i tiden.

AD vill inte just nu utveckla vad förändringarna kommer innebära. Han säger…
"Jag kan inte säga det just nu men vi kommer att komma med besked de närmaste veckorna. Men vi kommer att ta ett rejält kliv och jobba på ett annorlunda sätt, det kan jag garantera dig. Så revanschsugen som jag är nu, det finns inte.

Min högst egna reflektion på detta. Var kommer det att göra mest ont? Troligen hos Lindbom och hos JD och PG.

Så länge smärtan förflyttas från oss supportrar, som fått ta den stora smällen de senaste 10+ åren, så börjar det åtminstone bra.

4 gillningar

Åfan. En agent vill att Nubben ska vara kvar….

4 gillningar

Från JP nyss

Sammanfattning av ChatGPT
HV71 avslutade sin tuffa säsong med att säkra en plats i SHL efter en hård kvalmatch mot Oskarshamn. Trots framgången är klubbens styrelse självkritisk och erkänner att säsongen överlag var ett misslyckande. De tackar fansen för deras stöd och lovar att göra en grundlig utvärdering för att förbättra klubbens prestationer. Styrelsen planerar att kommunicera regelbundet med medlemmar, säsongskortsägare och sponsorer för att hålla dem informerade om föreningens status och ger möjlighet att ställa frågor.

+1

4 gillningar

Håller med och Foppa har en stor plats i mitt HV hjärta då han nästan ensam spelade upp HV till SHL igen. Hoppas han blir kvar men i rätt roll.

2 gillningar

Ja det är klart, Nubben sprider ju pengar runt sig.

2 gillningar