Lindboms hjärta vart inte så stort trots allt. Makten före hjärta!
Har man hjärta så tar man det som klubben tycker man passar. Men utan makt var det inte intressant!! Tack och hej Lindbom.
Tråkigt att du ser det så, kanske känner han att han inte är rätt man för att jobba med juniorer? Skulle du föredra att han tackar ja till något han inte har passion för?
Citerar @Dovahkiin här.
Precis det här är hundra procent rätt. Och det gäller inte bara AB. Folk som hängt med sedan forumets start har kanske en uppfattning av mig att vara kritisk mot allt och alla. Och ja, den uppfattningen stämmer nog. För jag tycker det funnits skäl att vara kritisk mot i princip allt de senaste 13 åren.
- Vi tog in Ulf Dahlén som kört Frölunda i botten tillsammans med Nubben. Man kunde inte förvänta sig något annat än att det även skulle bli pannkaka i HV.
- Vi tog in en orutinerad tränare i AJ, samma skola som Dahlén. Konsekvensen blev ett av de mörkare kapitlen i HV:s historia.
- Vi lät en orutinerad stab bestående av Hult och Lindbom staka ut vägen framåt, den så kallade HV-hockeyn, som vi efter några år kunde konstatera inte skulle ta oss framåt. Tvärtom tog den oss bakåt.
- HV höll dock fast vid sin strategi. Lät Hult vara kvar och ersatte Lindbom med sådana som köpte idén rakt av (Lillis och Rahm).
- När HV skulle bygga om i allsvenskan tog man tillbaka Lindbom.
- När man äntligen gjorde sig av med Hult efter avancemanget till SHL tog man in en dokumenterat dålig sportchef som misslyckats i Frölunda. Resultatet: Det blev exakt samma kaos i HV som i Frölunda, om möjligt ännu värre.
Nu äntligen, ÄNTLIGEN, verkar man slå sig fri från alla dåliga beslut som tagits. Nu äntligen verkar man försöka hitta en ny väg som inte går tillbaka till 2011 då allt verkligen började gå utför.
Det gör att jag så här initialt kommer vara betydligt mer förlåtande mot de kommande säsongernas resultat. Jag kommer inte kritisera utan att Abbott(?) och Blomman fått en reell chans att forma SITT HV.
För. Visst är det en jäkla skillnad att ta in Nubben, säga att man siktar mot guld och på det slänga 70 miljoner i Vättern jämfört med att ta in Abbott och säga att man har en långsiktig plan.
För en gångs skull linjerar HV:s löften till oss fans också med de beslut föreningen tar.
Fortfarande helt oförstående till varför vår tidigare fystränare som har gjort ett dålig jobb under lång tid fortfarande är kvar nu när vi anställt Melin?
Någon som vet varför?
Nja. Jag tycker du är hård i ditt omdöme. Man kan väl ha hjärta för föreningen utan att ta vilken degraderingspost som helst? fattar ibland inte gnället på det här forumet? Är det aldrig någon som funderar på att det faktiskt är människor också? Och även om man har hur mycket hjärta som helst för föreningen så finns det ju gränser för vad man ska stå ut med.
Vem här skulle ta ett jobb som är två steg under det man har haft? Det är inte bara klubbhjärta osv, detta är deras yrke.
Bra gjort såklart, men är det där något man ska gå ut med offentligt? Att basunera ut vad Lindbom har tackat nej till och vad han vill jobba med tycker jag är onödigt privat. Det hade räckt med att säga att man har diskuterat olika roller men inte hittat någon som passar.
Håller med. Absurt.
Sandstedt har hand om fystesterna, medan Melin har hand om själva fysträningen. Förmodar man gjort så för att Melin inte har någon större erfarenhet av fystester på gruppnivå.
-
Du har inte en aning om han gjort ett dåligt jobb eller ej. Det där är rena gissningar.
-
Man har tidigare haft två fystränare, och det är väl fullt rimligt att man återgår till det.
Gissningar?
Du tycker att den fysiska statusen vart godkänd senaste åren med alla skador och till synes flertalet spelare som vart för dåligt tränade?
Det har funnits antydningar en längre tid på forumet om detta och nu lät det ju på Andres intervju senast häromdagen att det blivit ett lyft i och med Melins intåg.
Dåligt jobb kanske var hårt uttryckt men jag har svårt att se att han gjort ett tillräckligt bra jobb heller.
Du har så klart helt rätt!
För att citera Haard från Johans “egna” tråd:
Och skador? Kan du räkna upp vilka skador som beror på att de är dåligt eller fel tränade? Bevisbördan ligger på dig här.
Men som sagt, tycker det är rimligt att man återgår till två fystränare. En som är med hands-on (Melin) och en som är mer analytisk (Sandstedt).
Ja och varför handlar det om klubbhjärta att vilja stanna kvar till vilket pris som helst, hjärta kan vara att lämna över till nya krafter och känna man gjort sitt.
Nu va det ju inte bara den rollen han tackade nej till!
saken är att klubbhjärta kan vara bra, det kan vara dåligt, vad jag hört så var det dåligt i Lindboms fall, försvarat många andra bara för de är Hv killar när de egentligen varit dåliga
Vad säger OSL om Abbott kommer in? Blir han kvar då? Eller stannar vad som hände i Rögle i Rögle och man tar nya friska tag tillsammans?
Det vi vet därifrån är att det inte var kopplat till någon kontrovers mellan abbott och han. Vi lämnar det där. Det är vuxna människor, de löser detta. Eller inte, och då kommer vi märka det.
Ett dåligt jobb tror jag inte men handlar nog mer om att han hinner inte lägga full focus på alla spelare. Nu kommer Melin och avlastar och med nya idéer som du skrev nu är dom två stycken. Det är en jäkla skillnad Spelarna kommer få mkt mer hjälp. Kanon Hv har två fystränare nu.
Ja och utöver herrlaget så är det ju också dam, J20 och J18 de ska sköta.
Bra fråga du ställer, om jag fattat rätt så berör konflikten OSL och en annan spelare.
Sen har jag såklart ingen aning hur dialogen sett ut mellan Abbot och OSL under den konflikten som pågick.