Härligt. Ett bra nyttjande av pelle. Han är en viktig pjäs, även om jag inte kan kvantifiera värdet av honom framåt, vad gäller roller närmare seniortruppen.
Den där nyheten gjorde mig genuint glad. Pelle kommer göra ett strålande jobb.
Blir glad över denna nyhet
Det är inte gissning
Bevisbördan ligger på dig. Så. Nu får du bevisa att Lindbom “har noll kravställan och vill bara att alla ska vara goa och glada.”
Kan däremot gå med på att han har lite samma problem som många andra i HV, att titta för mycket på vad det är för namn på tröjan och favoriserar vissa spelare. Och tvärtom, uppenbart att han INTE gillar Forsberg t.ex. Så alla ska vara goa och glada, utom Foppa?
Släpp Abbot nu då så vi kan fira Valborg ordentligt.
Perfekt med Pelle G. Han är fortsatt ett intressant tränarnamn. Sen blev allt grymt tokigt den här säsongen. Tror inte han helt enkelt var mogen uppgiften, och i synnerhet inte i en så märklig tränarkombo som den han fick med Montén och Davidsson.
Nu fortsätter vi nyttja Pelles kvaliteter, och vem vet. Om några år kanske han är redo att axla ett ansvar i herrlaget.
Bra med Gustafsson. Han är en bra tränare, och kan nog göra bra ifrån sig i juniorleden.
Lindbom out var tyvärr oundvikligt. Norberg out var knappt 2 år försent, men likväl viktigt.
Släpp nyheten om Chris Abbott nu bara så man kan ta det lugnt någon dag!
Känns inte denna bild lite synonymt med det som andas nu?
- Tuffare tag
- Högre kravställan
- Bättre fysträningar
Hästskiten är tillbaka!
Det känns helt rätt att Pelle stannar kvar i klubben och går in som huvudtränare för J18. Man färgas lätt av den gångna säsongen men man ska inte glömma bort att Pelle är en kompetent ledare. Ett kvitto på detta är det jobb och framgångar han stod för i HC Dalen. Jag tror helt enkelt att blev ett för stort steg för Pelle att hoppa in i den cirkusorkan som var HV71 den gångna säsongen. På juniornivå så är det mindre press. Man mäter inte framgångar i hur många matcher ett lag vinner utan hur många spelare och talanger man kan förvalta och utveckla. Något jag ändå vill tro passar Pelle bättre.
För övrigt så känns ledarsidan på juniornivå väldigt stabil. Vi har nu Pelle i J18 samt Tom Jankovic och Christoffer Persson i J20. Mycket talang även där.
FY!
Den där mjölksyreträningen på elitnivå man körde off season i ungdomens dagar saknas inte.
Speciellt momentet: Alla kör max tills förste man spyr. 3 min vila. Åsså på igen.
Händer man fortfarande drömmer mardrömmar och minns smärtan.
Den här förändringen är viktigare än många antagligen inser. Att Pelle tar över är jättebra. Att den tidigare individen lämnar HV är ännu bättre……
Helt rätt träning av Melin. Det ska inte skrattas och gullas när det ska köttas på.
Skrattet tar men efteråt när man återhämtat sig.
Grabbarna ska ha mjölksyra upp till öronen och de ska ligga och spy. Då har man gjort precis allt och lite till vilket kommer märkas på isen i höst.
Vad var det för fel på den förra?
Jag väljer att avstå att kommentera eftersom jag inte vill ha mer skitsnack och negativ energi på forumet just nu. Men en titt på hans CV kan ge en viss indikation….
Vad tror ni om David Ullström som assisterande sportchef sen när den platsen ska fyllas? Förståeligt om man vill ha någon helt utanför, men tycker Ulla känns rätt hockeysmart.
Jag säger som jag brukar. Det gamla HV byggdes av HV-folk. Så det behöver inte vara utifrån bara för att. Det viktiga är att det blir rätt. Ulla tycker jag har många bra idéer och synpunkter i det jag läser och hör.
Håller med, har själv tänkt i de banorna. SC hade känts som ett för stort steg, ass SC i en Sundh-roll kanske lite smått, men med en GM och ass under sig kan det mkt väl passa perfekt.
Har gärna velat se någon form av sportgrupp där analys bör ingå, och Chris, Pettersson och David hade kunnat matcha varandra bra där i sina roller är känslan.
Och för vissa som undertecknad är han en spelare och tränare och chef som gjort många goda insatser för klubben, men likväl kan han inte vara en del av det nya - för då blir det mer av samma som inte funkar längre.
Jag förstår inte riktigt de svartvita resonemangen, och oförståelsen i att man kan ha uträttat storverk tidigare och vara duktig, men ändå inte passa in i en organisation som ska ta nya tag.