Det man måste bli bättre på och som även nämnts är att man tar hand om sina som utomlands.
Elfsborg är ett föredöme där och ”alla” kommer också hem en dag. Idag känns det som att hjärtat inte finns hos dem riktigt. Många givetvis som har kvar det. Men det ska vara en självklarhet att man väljer HV71 när man kommer hem.
Skillnad på hockey och fotboll där man som hockeyspelare kan spela hela sin karriär utomlands. Men har man en bra relation där HV71 visar uppskattning så ökar chansen att man ändå väljer att komma hem för att spela för sitt lag.
Man måste se till att ”våra” stjärnor får träna på is hos oss under sommaren. Även deras kompisar och på så sätt skapa en relation med dessa och kanske få dem att välja Hv när de kommer hem.
Kostar en liten del för att öka chanserna och det måste det få vara värt.
Klart som fan de ska träna i Jönköping under sommaren. Tänk vad intresset för dessa killar ökar för kidsen(även gammal gubbe som mig) att få se dessa träna.
Man bygger upp en Vi tillsammans känsla oavsett om man spelar i NHL eller SHL! Det är HV71 som är kärnan och man ska alltid känna sig välkommen tillbaka en dag. Gör man det idag? Hade man haft kontakten och relationen så tror jag chansen för att få se Fast i Hv tröjan igen.
Vem har kontakten med dessa gubbar idag? Ingen som är kvar som har relationen med dessa. Här tror jag Sundh skulle kunna vara en som sköter rollen som ambassadör för HV71 och får rollen som ska sköta kontakten med dessa. Han har väl spelat med samtliga som är på andra sidan. Man har kontakten några gånger om året och besöker dem och checkar av och visar att hos Hv är man alltid välkommen.
Skicka över Johan Freijd med Oscar Sundh och gör ett HvTv special nån gång om året. Besök gamla Hv lirare, låt publiken här hemma ta del av dem. Hade garanterat fått dem att känna sig uppskattade som gamla Hv spelare…
Var inte Freijd över hos Lias när han bodde i New York? Svagt minne av att man besökt Jesper Fast också… Vore kul med ett besök i Vegas hos W. Karlsson!
Just det, nu minns jag dessa!
Men tänker att det inte är ett jättestort arbete att höra av sig till “våra” NHL-spelare, be någon filma dem när de visar runt i bostaden/träningscentrat/staden? Dvs om Freijd inte själv åker ner för att göra ett mer högkvalitativt reportage. Jag tror de flesta HV-fans hade uppskattat det enormt, mig själv inkluderad.
Samtidigt inbillar jag mig att spelaren i fråga “växer” sitt HV-hjärta om en sådan fråga ställs och här kan man ju vara lite taktiskt - David Gustafsson kanske vore en sådan HV-kille att höra med om en sådan grej, så kanske det är vad som i framtiden tippar över till att han återvänder till HV istället för Göteborg (där jag vet att han och tjejen har lägenhet och att han även sommartränar där).
Vad tänker ni andra? Kan det vara ett bidragande sätt att “locka hem” våra gamla HV-killar när de känner sig färdiga i NHL, att ge dem lite tid i HVTV-rampljuset?
Jag kan förstå kritiken mot AD:s kommunikation, som varit allt annat än tydlig.
Men jag förstår inte hur personen i fråga kan få det som nu händer i HV till ännu en lappa och laga-lösning.
Jag ser det snarare som en helrenovering. Och det är vad som behövs vid en nystart, i alla fall om man ska signalera någon form av trovärdighet till fans, medlemmar och sponsorer.
Jag tror dock att vi skulle kunna behöva lite fler olika åsikter i detta forum. Jag tror en del inte alltid talar sanning vad de tycker om nubben osv för de kanske är enklare att hålla med de som “vet”. När man mestadels läser i ett forum där de flesta tycker på ett speciellt sätt så kanske man färgas mer än vad man tror.
Själv tycker jag att det är väldigt uppfriskande med olika åsikter och något som kanske för diskussionen framåt. Kan vara lite irriterande att endast läsa: AVGÅ ALLA hela tiden när de kännas som att det finns forumare (r det ens ett ord) som kanske inte tycker att det är killens fel.
Jag skulle lägga en större del på Lindbom men det är en annan diskussion som också känns lite OT.
Jag vet inte om det är bara jag men den insändaren gav mig något som jag kanske tycker att saknats här på forumet, lite diskussion om vad man faktiskt tycker istället för att bara hålla med varandra hela tiden.
Det finns aldrig endast ett svar på var problemet ligger och det är inte heller så enkelt att reda ut det och ta rätt beslut för att framåt inte göra om dem. Nubben har tagit mycket skit. Det är väldigt ledsamt eftersom sportchefen är en såpass viktig person i en förening.
Jag har inte så bra insyn i den dagliga verksamheten, hur försäsongen sköts, hur kravställan ser ut etc så det kan jag inte kommentera. Men vad jag kan se (min personliga åsikt) är att lagbygget är ganska skevt. Det är obalans i kedjorna och många spelare är svårplacerade. Det borde inte vara så komplicerat att hitta balans och kemi i formationerna som det varit. När laget satts ihop har man inte tagit hänsyn till kompetenserna för att bygga ett framgångsrikt lag.
Nubben är som den goa gubben du träffar på ett 50-års-kalas som inte hymlar om någonting och som gillar att fixa och trixa med allt och få bra deals. Han är rolig och supertrevlig och berättar om hur han lyckats göra en bra deal på tyskt vin. Det smakar halvskunk, men det var så billigt att det är mycket bättre än att köpa dyrt men gott vin på systemet. Han berättar också hur han fixade deals på ett nytt badrum för 25 000.
Mycket riktigt. När du tiittar på badrummet så ser det helt funktionellt ut. Det är halvfult kakel och sneda fogar här och var. Badkaret är inte det snyggaste, och kaklet spricker på vissa ställen för att snackade med en kompis som kaklat en gång och är “skitbra” på det och “han var skyldig mig en tjänst”. etc etc. Kort sagt: det är inte det snyggaste badrum du har sett, men kors i taket om det inte är imponerande att fixa det för 25 lax. Och det fungerar (även om du starkt misstänker att golvet inte är fackmannamässigt gjort och det förmodligen kommer blir fuktskador om några år)
Om man ber denna typ av fixa-deals-person ordna ett badrum för 1 miljon, så kommer resultatet förvisso bli ett badrum, men det kommer se ut som apa. Varför? Jo för att pesonen är bra på att fixa deals - inte arkitektur och design. Faktum är att design och enhetlig stil inte ens verkar finnas i vokabuläret. Det finns ingen återhållsamhet eller känsla för helhet. Så du kommer få en guldtoalett och guldbidé (som du inte behöver), ett superskrikit kakel som är svindyrt, men han fick till bra pris om han dessuto köpte teven som kan fällas in i den anskrämliga duschkabinen med tusen ångfunktioner du inte behöver. Men han snackade med försäljarn som sa att det här var bästa duschen på marknaden och alla kommer vilja ha sådana om två år. Sedan att det är något okänt finskt märke som inte går att få service på i Sverige är sekundärt.
Så vems är då felet att badrummet blev skit? Ja delvis fixa-personen. Men kanske är det ännu mer den som blev impad över vad personen lyckades åstadkomma med ett billigt badrum utan att själv se varningssignalerna: att badrummet såg ut som skit. Och sedan aldrig såg varningssignalerna när guldbidén dök upp, eller den finska “superduchen” och sedan vägrar erkänna att badrummets anskrämliga utseende och poänglösa inredning är problematiskt.
Flera åsikter är alltid bra. Dock behöver det vara genomtänkta och väl underbyggda åsikter, inte bara “jag tycker”, om det verkligen skall bli dynamik. Blir det för mycket “jag tycker” så blir det som på FB. Då försvinner analysen och allt önsketänkande får fäste vilket till slut blir relativt meningslöst att läsa.
Min personliga åsikt är att vi har en relativt stor spridning på åsikter här inne. Men viss likriktning kommer att ske, särskilt om folk skriver väl underbyggda argument för deras sak. Stämmer det med hur folk ser verkligheten, ja då blir man ju lätt medryckt.
Men det krävs ibland personer med helt andra ingångar och synsätt för att utmana rådande läge. Som i HV71. Jag tror de faktiskt blev lite överraskade av banderollen. Jag tror kanske de läst lite för mycket på FB och för lite här, så att säga. Att Monten trodde Kent var uppskattad är en sån sak som stödjer min tes. Att AD kommer in med det han gör i första intervjun och uppenbarligen tror att han är den förste någonsin att göra den analysen, en annan.
På samma sätt behöver vi en “disrupter” här inne ibland. För att skaka om oss.
Tycker inte det är konstigt att det mestadels varit kritik mot klubben här inne med tanke på de usla sportsliga resultaten. Föreningens prestation har inte legat i paritet med klubbens förutsättning inklusive de ekonomiska muskler man har. Hur hade det låtit i Karlstad eller Göteborg om de dundrat ner i HA? Kritiken hade varit skarp och “avgå alla” banderollerna hade rullats ut där med. Den dagen HV blir ett stabilt lag i SHL som är med och spelar slutspel varje säsong, då kan jag se att åsikterna blir mer 50-50. Vi får hoppas att denna lite större städning som nu görs ger resultat.
Sen kan ju forumet fylla en annan funktion. Ett forum där många har ett kritiskt förhållningssätt till föreningen. Det vill säga inte köper allt rakt av.
Tror det för vissa fans funnits ett behov av att det funnits en sådan plats. I alla fall sätt till de tio senaste åren. För de som inte haft det behovet har Facebook varit en plats, HV:s egna kanaler en annan.
Tillägg. Sen har det ju sedan start funnits rätt höga krav på att diskussionen ska hålla en viss form av kvalitet. Det fick man lära sig snabbt av @dekman när jag som första inlägg spydde galla över Purre Carlsson och den typen av krav skrämmer nog bort en del skribenter (det personligen tycker jag är bra)
En sak som inte jag förstår, varför väntar man så pass länge innan man går på is? Är det inte nu man skall börja med att jobba in den nya spelidén? Ser att HV har gått på is nu, och det är väl bra!