Tråden om HV71 (-1)

image
Vad en tidig ispremiär kan göra med ungdomar :wink:

Tippar på en hel del roliga Win bilder under året som kommer.
https://twitter.com/HV71/status/1785954463624114391

3 gillningar

Hmm, Abbott inte klar enligt AD utan man slutförhandlar med två kandidater i detta nu. Abbott gissningsvis den ena, frågan är vem den andra är.

Återigen, skulle man kunna få inga kommentarer svar. Men det väl för mkt att begära.

6 gillningar

Vill säkert släppa GM och SC samtidigt. Förutsatt att Abbott faktiskt är klar och att man fortsatt går på GM-spåret.

Satt hela mitt HV-hopp på att Abbott är vår näste sportchef. Vågar inte tänka på vem den andre kan vara…

4 gillningar

Enligt säkra källor har Johan Hults mamma börjat följa HV på Instagram.

6 gillningar

Vild gissning om jag inte missat kring något som hänt så namnet inte är aktuellt. Men Stefan Skuggan Nilsson!

Klassisk rökridå, det hela kompliceras med att Abbott fortfarande är under kontrakt och har lön fr Rögle, så det måste först nås en uppgörelse mellan Rögle och Abbott innan han kan rita på och officiellt blir ny SC i HV.

4 gillningar

Jag tycker som du. :slight_smile:

1 gillning

Jag tror som @Jonte72 att det är en klassisk rökridå.
Abbot är nr 1 men ingenting är klart förens det är klart.

Dom som finns förutom Abbott är ju Lasse Johansson, Bengtzén, Skuggan och…. Hult.

Jag vet vem jag vill ha och vilka 3 jag skulle klassa som katastrof.

Skulle kunna tänka mig Lasse som GM och Abbott som SC.

Vem är detta? Har bara FHC målis i huvudet :smiley: Fattar att det inte är den Lasse!

Edit: Jag kikade själv Lars Johansson Team Staff Profile - Elite Prospects
https://hockeysverige.se/2023/03/02/lasse-johansson-klar-for-zug

Avd. Hittar ut själv.

SkeAIK-Lasse

1 gillning

Blir det så är det världens skräll!

Abbott sparkade LJ som ass i Rögle. Mycket på grund av samarbetsvårigheter med twinbrothers. Som jag tolkade det ingen kärleksfull skilsmässa.

Blir Lasse nu chef över Chris då kommer jag att ändra uppfattning om AD!

Haha ja just de, de tänkte jag inte på. Reviderar härmed min önskan och vill endast ha Chris :sweat_smile:

1 gillning

Tackar tackar.

Jag tycker också att om man tittar på honom på det sättet så blir fler delar av förra ledningen helt begripliga. Till exempel har Nubben försvarats med att han jobbar jättehårt för föreningen. Och det är säkert helt rimligt att anta att han jobbat mycket. Problemet är att han lägger energi på fel saker:

Ni som känner personer som tycker om att fixa bra deals känner till exempel säkert igen att de är beredda att kuska runt på alla affärer i staden för att få bästa priset. Oavsett hur viktig varan är i relation till vad som ska göras. Så de spenderar hela dagen genom att åka kors och tvärs för att hitta mjölk till pannkakorna och kommer hem med 10 liter mjölk som de fick för ett mycket billigare pris, när de i stället kunde knatat iväg till närmsta butik och varit tillbaka efter 30 minuter med de två litrarna som behövdes till middagen och sedan lagt resten av tiden att tillaga maten.

De kan inte heller förstå kritik kring hur deras lag är felkonstruerat, för de har ju fått jättebra deals på allt. I exempet kring badrummet jag gjorde ovan så ser de inte att badrummet är fult och ineffektivt och hälften av sakerna inte kommer kunna användas.

De förstår inte heller varför man ska ta in in inredningsarkitekter (läs: scouter, analytiker) för de VET ju att de är bra på hitta bra deals. När man påpekar för sådana personer att “Du kanske borde ta hjälp av en inredningsdesigner för att badrummet ser ut som apa” så är deras reaktion att sådana bara försöker blåsa en på pengar. De lyssnar aldrig på personal i klädbutiken för de “vill bara pracka på mig en dyr skjorta, när jag kan få fyra billiga för samma pris.”

Jag vill också poängtera att det är inget fel med att ha den personligheten. Men man kan inte använda en sådan person om man ska tävla i “SM i snyggaste badrummet”.

2 gillningar

Mycket bra liknelse. Det enda som haltar i liknelsen är väl att Nubben inte är speciellt bra på att göra fördelaktiga deals… :wink: En hantverkare utan känsla för inredningsdetaljer, kvalitet och helheten, med en touch av ett barn i en godisaffär.

1 gillning

:clap::clap::clap:

1 gillning

Det här ämnet stängdes automatiskt efter att ha uppnått den övre gränsen av 10000 inlägg. Fortsätt diskussionen vid Tråden om HV71 (del 2).