Tråden om: HV71 Dam

Vinst mot LHC borta idag med 4-3 efter straffar. Målen gjordes av Bujold x3 (hattrick) och Thea Johansson

Sett till spelet så är det verkligen inte rättvist att HV71 vinner denna match, LHC var klart bättre matchen igenom och hade dessutom 3-1 efter två perioder men på 15 sek släpper LHC två snabba mål. Marthe Brunvold i LHC delade ut en ful spearing på Mira Jungåker som givetvis gav matchstraff och 5 min PP som HV dock inte utnyttjade.

Det gick till straffar där Thea Johansson blev matchvinnare.

Spelet hackar fortfarande och det här är inte något spel som håller för att ta sig förbi ens en kvartsfinal. Idag var det en stor portion flyt som gav två poäng när det egentligen kanske skulle varit 0. Men givetvis starkt att lyckas vinna trots detta.

Men LHC får skylla sig själva som inte stängde matchen tidigare, med det enorma övertag de hade under framförallt de två första perioderna ska de avgöra matchen.

I dagens JP förkunnar damernas lagkapten Hanna Olsson att hon är väldigt sugen på att spela i Frölundas damlag som startar upp nästa säsong.

Inte direkt ett professionellt uttalande, att hon dessutom är lagkapten för HV:s damer med gör det hela ännu värre. Hon borde nog ha tänkt på vilka signaler det skickar till sponsorer, lagkamrater och dem unga tjejer i Jönköping som såg upp till henne.

Det hade nog varit bäst att svara istället: “Mitt fokus är just nu helt och hållet på HV71, sen får vi se efter säsongen”

Nu säger hon öppet att hon hellre vill spela i en annan förening nästkommande år mitt under en pågående säsong som lagkapten. Där sjönk min respekt för henne rejält.

Jag hade till att börja med gett kaptensbindeln till en spelare som vill vara i HV och sedan hade jag funderat på om Hanna Olsson överhuvudtaget ska vara kvar säsongen ut, hur pass motiverad kommer hon vara liksom, hon har ju redan tankarna i Göteborg.

Jag är OERHÖRT besviken på Hanna Olsson måste jag säga, jag trodde hon var mer proffsig än så.

Hade det här hänt på herrsidan hade det tagit hus i helvete

Jag har svårt att bli särskilt upprörd. Hanna Olsson är säkert lika frustrerad som du och jag över den havererade satsningen. Och det vet jag att fler tjejer är/har varit. Tror det kan vara så att hon vill skicka signaler till Ekan och co. “Satsar ni inte så drar jag till en klubb som är villiga att göra det.”

Makabert hur HV71 på knappt ett par säsonger har lyckats rasera så mycket.

Du svarar på frågan mer eller mindre själv med den sista raden, HV har satsat men man har gjort det med två personer (den ene har lämnat och fördärvar just nu Elmia som ny VD) som inte kan ett jävla skit om damhockey tillsammans med en ledarstil som är: “rätta dig i ledet eller dra”, Ekan lockar hit spelare och lovar saker som inte hålls, precis som allt annat kring gamla styret, mycket ordbajseri.

Ulf Johansson skötte iprincip allt själv dem åren han var verksam i damverksamheten 2008-2017. Han hade kunskapen och brann verkligen för damhockeyn, Agne och Ekan åkte helt enkelt snålskjuts på hans jobb de sista tre åren

Varför tror du Marchment, Healey, Morin och Borgqvist med flera har lämnat? Pga dem saker jag redan påpekat flera gånger, bristande verksamhet, man hävdar att man är “en av Sveriges ledande hockeyföreningar på damsidan” (Agnes egna ord) men det är väldigt många saker som ska vara självklara som inte är det på långa vägar.

Marknadsföring existerar knappt överhuvudtaget, Ekan tyckte de marknadsförde tillräckligt, återigen det här med att inte orka lyfta ett finger mer än vad som krävs, om man tror att det räcker med att sätta damspelares ansikte på JLT:s bussar när det kommer till marknadsföring så är man galet naiv. Videointervjuer eller bakom kulisserna material finns knappt alls.

Kommunikation om skador både utåt och internt är bristande, vilket var anledningen till att Sabina Eriksson och tvillingarna Aho lämnade (en av dem tvingades lägga av pga hjärnskakning, fick knappt något stöd av HV överhuvudtaget), Sabina fick ingen återkoppling någon gång under säsongen 18/19 trots sin knäskada, hon satt på läktaren varenda match den säsongen ska sägas.

Savine Wielenga är långtidsskadad, information som kom från holländska hockeyförbundet då de skulle spela OS-kval (avgjordes nu förra helgen där Nederländerna inte gick vidare), ingenting om hennes skada har sagts från HV-håll, väldigt professionellt av “en av Sveriges ledande hockeyföreningar på damsidan”

Spelare som lämnar ersätts inte heller trots ständigt snack om att man ska värva, skulle man hållit VM i ordbajseri hade GM och förre KD:n vunnit det VM:et flera gånger i följd.

Alla dessa saker har påpekats flera gånger om från funktionärer och spelare till GM som konsekvent VÄGRAR ta emot kritiken han får, istället blir han som en förorättad 5-åring som blivit fråntagen sitt lördagsgodis och antingen skäller ut en, hotar med uteslutning eller går iväg.

Lägg sedan till andra allvarliga händelser som pågått utanför isen som rörde den förre huvudtränaren på detta med.

Hanna Olsson är säkert besviken på den bristande verksamheten men jag vet att hon verkligen vill spela i Frölunda, hon och Kjellbin blev intervjuade under fjolårssäsongen om att de bägge två skulle vilja spela i ett Göteborgslag i framtiden, och då nämndes Frölunda när deras damlag startas.

Mao blir inte beslutet svårt, jag har väldigt svårt att se henne ändra sig och bli kvar ens om Ekan får foten. Bristerna är för många.

Men det är fortfarande oproffsigt att säga det utåt i en intervju mitt under pågående säsong när man är lagkapten, det skickar dåliga signaler.

hockeysverige.se/2021/05/14/slu … rbannad-pa

Det Anna Borgqvist tog upp i denna intervju var samma saker jag bla fick en stor utskällning för när jag påpekade. Jag klev av som funktionär av samma anledning

Jag tar inte klivet in igen förrän GM åkt ut med huvudet före och att det kommer in en ny SC där man sätter en röd tråd och långsiktigt tänk som är trovärdigt

Som jag skrev i matchtråden för herrarna så vann tjejerna mot Brynäs borta efter förlängning med 4-3, HV:s mål gjordes av Armborg, Markström, Hakala och Olsson.

HV71 kom till spel utan Sarah Bujold pga sjukdom, Julia Tylke gjorde sin första match sedan premiären förra säsongen mot Luleå hemma.

En liten positiv nyhet som sagt denna annars dystra kväll ur HV-synvinkel på annat håll

För varje sekund som går förstår jag alltmer varför många bra spelare har valt att lämna de senaste säsongerna. Saker och ting är som ett luftslott, och personerna som är ansvariga vägrar diskutera saker överhuvudtaget och fryser antingen ut en eller så kommer man med allvarliga anklagelser tagna ur tomma intet. Det här är personer som inte borde jobba med ledarskap överhuvudtaget i mina ögon.

Jag hade nog om jag varit i den position som våran nya ordförande och KD är satt mig ner och pratat igenom med styrelsen vad man verkligen vill med damverksamheten, signalera en långsiktighet med en årsplan, rekrytera ett starkt namn inom damhockeyn som ny SC och sedan en ny tränarstab som vet hur man utvecklar spelare.

För i nuvarande hantering med nuvarande personer som är ansvariga för verksamheten är HV71 ett DamEttan lag inom 2-3 säsonger

Jenni Asserholt ny sportchef för SDHL-laget

Jenni Asserholt i HVTV om rollen som sportchef i SDHL-laget

Ett väldigt bra beslut måste jag säga av Wilander och Lindbom.

Förhoppningsvis innebär detta att allt som varit bristfälligt tidigare nu kommer börja förändras till det bättre

Asserholt borde vara klockren i den rollen.

Kolla annars in Tv-pucken just nu. Där dominerar Hv backen Jenna Raunio nått brutalt, minst lika bra som Mira Markström förra året. En annan som är riktigt vass är unga Grillfors (“Grillens” dotter) i Dalarna.

Givetvis har man gjort det, Raunio fick rejäla lovord av Maria Rooth “Hon kan bli Sveriges bästa back om två år”, det blev sedermera “Om 4-5 år kan hon bli en av Sveriges ledade backar”

Jag tror några spelare i Smålands lag mycket väl är spelare Asserholt har koll på, Hilda Svensson t.ex är garanterat en av dem

Snart omstart för damerna igen.

Men det ska bli intressant att se hur framtiden ter sig nu med Asserholt som ny SC, hennes första uppgift lär säkerligen vara att föra samtal med spelare om förlängning, där hoppas man att hon lyckas få Hanna Olsson att stanna (det är väl 50/50) men även spelare som Felizia Wikner bör vara prioriterade. Det finns givetvis fler spelare men dessa två lär garanterat Kim Martin försöka värva till Frölunda

Potentiella spelare som skulle kunna komma in till 22/23 som har kopplingar till HV alt närområdet:

Sara Hjalmarsson - Har koppling hit, har HV71 som moderklubb, har tränat med HV:s damer de senaste åren på försäsongen, tar examen i USA denna vår.

Solveig Gisler - Från Eksjö från början, Ansågs inte platsa enligt förre GM Peter Ekelund, har fått chansen i LHC:s förstakedja, risken är att man gått miste om Gisler pga Ekelunds vanstyre och ickekunskap om damhockey. Kan likt Linnea Johansson vara förlorad för HV.

Hilda Svensson - Förutom att hon är från Oskarshamn och är i Växjös verksamhet så blir det svårt för Växjö att få ha kvar henne länge till då de la ner sitt damlag, bästa kompisen Jenna Raunio spelar redan i HV:s verksamhet och Hilda skulle mycket väl kunna bli en kvinnlig motsvarighet till Johan Davidsson för HV:s damer i framtiden, sådan spelförståelse har hon

Sanslös nagelbitare nu mot MoDo i kvartsfinalen.

Vilket drama!
Vilken upplösning!

3-2. Modo hade dessutom ett skott, insidan stolpen i femte perioden. Avgjordes sedan i period sex
vilket är nytt svenskt rekord i SDHL.
Mycket stark match av Hv71 och nu har vi två raka hemmamatcher som spelas bäst av tre i kvartsfinalen.

Hv71-Modo 18:00 Torsdag 17 Mars
Hv71-Modo 18:00 Fredag 18 Mars

[size=150]Forza Hv71[/size]

Patrik Sjöblom JP
HV71 vann maratonmatch – avgjorde första SM-kvarten i sjätte perioden: ”Det var på tiden”

Det blev en riktig nattmangling i den första SM-kvartsfinalen mellan Modo och HV71 och dramatik saknades sannerligen inte.
Först i den tredje förlängningsperioden kunde HV71 avgöra och vinna med 3–2. Stor matchvinnare blev Elin Svensson som satte det avgörande målet.

Kvartsfinalserien mellan de här båda lagen tippades på förhand bli den jämnaste av de fyra, bland annat beroende på att det i seriespelet endast skilde två poäng till HV:s fördel.
Och nog var det jämnt alltid, så jämnt att det nästan inte gick att skilja lagen åt den här kvällen.
Modo tog ledningen i power play i den första perioden men Thea Johansson kvitterade då hon påpassligt höll sig framme och petade in en retur.

Hemmalaget tog sedan ledningen på nytt och efter en mållös mittperiod fick HV jaga. Det gjorde gästerna bra, skruvade upp intensiteten ytterligare och med sex minuter kvar att spela fick man utdelning då Thea Johansson gjorde sitt andra mål för kvällen, elegant framspelad av Mira Markström.

2–2 efter 60 minuter innebar förlängning.

Lagen saknade inte chanser i en öppen fjärdeperiod. Både Sarah Bujold och Felizia Wikner-Zienkiewicz hade lysande lägen att sätta dit pucken och även Modo hade ett par bra lägen att avgöra.
Men det blev ny omspolning och en femte period.
Spelarna slet och kämpade men blev tröttare och tröttare.
Modo hade en puck i mål i femte perioden men domarna hade då redan blåst för blockering lite för tidigt – till HV71:s lycka.
– Man kan ju alltid hoppas på att göra hat trick men jag är i alla fall säker på att HV kommer att avgöra, sade Thea Johansson i Svt Plays pausintervju mellan femte och sjätte perioden.

Och Johanssons förhoppningar slog nästan in till punkt och pricka. För så – äntligen – i den tredje förlängningsperioden, 6.49 in i densamma, enligt uppgift den längsta matchen i SDHL:s slutspelshistoria, avgjorde Elin Svensson då hon slog in en retur sedan Thea Johansson skjutit.
– Det var riktigt skönt och det var på tiden. Det spelar ingen roll hur målet var, bara det var mål, sade en utpumpad Svensson till Svt Play.
HV71 har nu två chanser på sig, torsdag och fredag, att avgöra den här kvartsfinalserien på hemmais.

Matchfakta: SM-kvartsfinal 1:3
Modo–HV71 2–3 e. förl. (2–1, 0–0, 0–1, 0–0, 0–0, 0–1)
Första perioden: 1–0 (13.32) Mira Hallin (Lina Ljungblom, Erica Rieder) spel fem mot fyra, 1–1 (16.32) Thea Johansson (Danielle Stone, Elin Svensson), 2–1 (17.33) Jaycee Magwood (Kaitlyn Tougas, Lina Ljungblom).
Andra perioden:
Tredje perioden: 2–2 (14.00) Thea Johansson (Mira Markström).
Fjärde perioden:
Femte perioden:
Sjätte perioden: 2–3 (6.49) Elin Svensson (Thea Johansson)
Skott: 43–43 (9–10, 8–4, 7–12, 5–4, 9–10, 5–3
Utv, Modo 6x2. HV: 7x2.
Domare: Maria Furberg, Oscar Spång.
Publik: 123.

En sak jag inte riktigt fattat. När man läst här och i sociala medier har man fått intrycket av att HV:s damer underpresterar. Kollar man på resultaten de senaste säsongerna förstår jag inte riktigt vad kritikerna syftar på. Resultatmässigt är ju HV ett topplag.

16/17 Final
17/18 Kvartsfinal
18/19 Semifinal
19/20 Final - snuvade på ett guld
20/21 Semifinal
21/22 En match från semifinal

Ang. matchen igår.

Vi ska vara oerhört glada att vi fick med oss segern i första matchen, två försök på oss att ta oss vidare nu i HG.

Såg delar av matchen och det var en oerhört jämn match där Modo likaväl kunde vunnit. Man hade, som sagt ovan, ett skott i insida stolpe i femte perioden och faktiskt ett felaktigt bortdömt (enligt mig) mål i samma period. Hade Modo vunnit tror jag HV åkt ut redan nu.

Men men, vi kör vidare och siktar på semifinal. Kul :smiley:

Semi! :smiley:
Bra jobbat HV!

Donald Sandström JP
HV71 är i SM-semifinal. Efter en högdramatisk tredje och avgörande match mot Modo i kvartsfinalspelet som HV vann med 2-1 väntar nu grundseriens vassaste lag Brynäs redan på måndag.

- Nu ska vi njuta ett tag efter den här segern och sedan ladda om batterierna mot Brynäs, jublade HV:s matchhjälte Felizia Wikner-Zienkiewicz efter matchen.

Att det var just ”Zinken” som säkrade avancemanget för HV var ingen tillfällighet. Hon har haft en sanslös utveckling den här säsongen och har gjort mål i parti och minut under seriespelet.
När matchen stod och vägde i den tredje perioden hittade Danielle Stone henne med en perfekt passning efter ett flygande anfall. Felizia nöp till direkt och såg pucken gå in bakom en storspelande Klara Pesralova i Modos mål.
- När jag såg pucken gå in var det otroligt skönt. Visserligen återstod det ju en hel del tid av perioden, men det kändes ändå som att vi kunde slappna av en del när vi fick in ledningsmålet.

Där har HV:s vassa anfallsspelare helt rätt. Målet tog hårt på Modo som förutom ett par halvchanser inte skapade så mycket mer. Och när Erica Rieder drog på sig två minuters utvisning med drygt två minuter av perioden, var det godnatt för Ö-vikslaget.
Hur känns det i kroppen efter tre tuffa matcher?
- Det är klart att man är trött men det vet vi ju å andra sidan att Modo är också. Mentalt släppte det också en del när vi gjorde 2-1.

HV71 tog - för en gångs skull - ledningen när Mira Markström från nära håll slog in 1-0. Målet stod sig tills mitten av den andra perioden när Ebba Tärnfjord kvitterade och efter det var det jämnt.
Modo avslutade den andra perioden något starkare och var även bra i inledningen av den tredje, men efter fyra-fem minuter tog HV över och skapade mycket framför motståndarkassen. HV vann skotten med hela 33-15 och taktiken att lägga in många puckar på mål jobbade man med under hela matchen.
I HV-lägret var det en helt annan stämning under fredagskvällen jämfört med dagen innan då Modo vann med 3-1.

Vad snackade ni om innan matchen?
- Inget speciellt egentligen. Vi vet vad vi ska göra och det här gånget vägrar att ge upp. Sedan var vi väldigt sugna på revansch också eftersom vi kände att vi kunde prestera bättre än vad vi gjorde i torsdags, fortsätter Felizia.

Nu väntar Brynäs på hemmaplan på måndag innan det är dags för två matcher i Gävle. Semifinalen, som spelas i bäst av fem matcher, avgörs varannan dag.

Brynäs - vad känner du inför det?
- Det ska bli väldigt roligt. Vi möter seriens bästa lag och det är nog inte någon som tror på oss, eller håller oss som favorit. Men det passar oss också alldeles utmärkt. Vi kan slå ur underläge och får vi ihop alla pusselbitar så kan vi absolut störa dem.

Brynäs vann grundserien i SDHL tämligen överlägset och är favorit att lägga beslag på SM-guldet framöver.
Det är också något som HV-tränaren Joakim Engström är väl medveten om.
- Oddssättarna har nog inga problem i alla fall, Alla tippar nog Brynäs. Men det är ingen nackdel för oss, säger Joakim.

Hur förbereder ni er inför första matchen på måndag?
- Vi ska vila, träna och sova och samtidigt ladda upp så mycket det går, fortsätter HV-tränaren som dock fick se en av nyckelspelarna, Sanni Hakala kliva av skadad i den andra perioden.

Hakala fick efter en närkamp hjälpas av isen och såg ut att ha väldigt ont i benet.
- Hon är förd till sjukhus där hon ska undersökas ytterligare. Vi vet inte mycket mer än så, säger Jenni Asserholt, fysioterapeut och sportchef för SDHL-laget.

Innan matchen saknades Hanna Olsson, Julia Tylke, Savine Wielenga och Isabell Palm. Nu utökades den skaran med Sanni Hakala. Det är oklart om någon av dem kan vara med mot Brynäs i den första SM-semifinalen.

HV71-Modo 2-1
(1-0, 0-1, 1-0)
Första perioden: 1-0 (11.26) Mira Markström (Felizia Wikner-Zienkiewicz).
Andra perioden: 1-1 (10.05) Ebba Tärnfjord (Jaycee Magwood).
Tredje perioden: 2-1 (11.47) Felizia Wikner-Zienkiewicz (Danielle Stone).
Skott: 33-15 (9-3, 9-7, 15-5)
Utvisningar, HV71: Nicoline Jensen 2, Elin Svensson 2, Jenna Raunio 2.
Utvisningar, Modo: Lina Ljungblom 20, Kaitlyn Tougas 2, Erica Rieder 2.
Domare: Robin Werner och Fredrik Börjesson-Tysnes.
Publik: 360 i Husqvarna Garden.

Idag Måndag 21 Mars spelas den första matchen i serien i Husqvarna Garden kl 18.00. Det är fri entré till matchen. Det enda du behöver göra är att boka dina biljetter genom att klicka här.
hv71.se/article/4yhoal0xq-3 … emifinalen

Spelschema semifinal
1:5 Måndag 21 mars kl 18.00, HV71 - Brynäs IF
2:5 Onsdag 23 mars kl 19.00, Brynäs IF - HV71
3:5 Fredag 25 mars kl 18.00, Brynäs IF - HV71
(EV) 4:5 Söndag 27 mars kl 17.00, HV71 - Brynäs IF
(EV) 5:5 Tisdag 29 mars kl 18.00, Brynäs IF - HV71

Donald Sandström JP
HV71 rasade ihop totalt - nattsvart i den första SM-semifinalen

Det hann gå drygt två minuter av matchen. Sedan gjorde seriesuveränen Brynäs 1-0 mot HV71 och redan där förstod man att det skulle bli oerhört tufft för HV-damerna när den första SM-semifinalen spelades i Jönköping.

Det blev det också. Brynäs vann till slut med smått osannolika 8-0 efter att matchen mer eller mindre varit avgjord redan efter den första perioden då Brynäs hade säkrat 3-0 med sig in till pausvilan.
[i]- Man kan leta efter förklaringar hit och dit men man måste också komma ihåg att vi mötte ett riktigt bra lag, säger HV-tränaren Joakim Engström.

• Både i den första och den andra perioden gjorde vi några misstag som Brynäs nästan på ett kliniskt sätt. Ska man vara med och slåss om segern i en sådan här match har man inte råd att bjuda på något.[/i]

Storsegern innebär att Brynäs har 1-0 i matcher inför returen i Gävle på onsdag. Brynäs har även fördel av hemmaplan på fredag.
- Vi ska göra precis allt för att vända det här. Redan på onsdag hoppas jag att vi kan tömma oss helt och hållet och vinna, säger HV:s vikarierande lagkapten Thea Johansson som på nytt var i händelsernas centrum väldigt ofta och som jobbade hårt i tre perioder.
- Vi vet att vi kan så mycket mer än det vi visade i den här matchen. Vi kom in snett i det redan från början men jag tycker ändå att vi ska kunna bjuda på bättre spel och bättre motstånd. Bara för att motståndaren gör mål ska vi inte behöva vika ner oss.

HV71 åker till Gävle redan under tisdagen. Ska ladda upp så mycket det går inför matchen på onsdag. Och även om det var dystra miner i HV:s omklädningsrum var det också många som ville ha revansch omgående.
- Det är väl fördelen att spela så här tätt, man får möjlighet att revanschera sig fort, säger Thea.

Brynäs fick alltså en kalasstart. Gjorde 1-0 efter drygt två minuters spel, ökade till 2-0 efter fem minuter och precis innan pausvilan slog man även in 3-0, ett mål som kom helt fel för HV71.
Istället för HV-reducering gjorde Brynäs 4-0 direkt i andra perioden och därmed hade målvakten Samantha Ridgewell fått nog. In kom istället Lina Van Noort mellan stolparna, och Lina stred tappert i resten av matchen och svarade för flera riktigt bra räddningar.
- Om vi ska ta med oss något så är det väl vårt spel i den tredje perioden. Det var helt okej även om vi inte gjorde några mål. Spelmässigt höll vi jämna steg med Brynäs men det gäller ju att vi gör mål också.

En annan positiv detalj i HV var spelet i numerärt underläge. Trots åtta utvisningar släppte man inte in något mål i box play.
- Vi borde krigat på samma sätt när vi var fem mot fem som när vi var en spelare mindre. Sedan tycker jag att bedömningen på en hel del av våra utvisningar var konstiga. Vi förlorade absolut inte på grund av domarna, men det är trots allt slutspel…

Inför matchen stod det klart att Sanni Hakala inte kunde vara med efter smällen hon fick mot Modo senast. Däremot var Isabell Palm åter med i laget.
Med fyra tongivande spelare borta är det lätt att hitta bortförklaringar, men det vill inte Thea Johansson höra.
- Nej, vi har vant oss vid det här och alla känner till förutsättningarna. Så det är bara att köra på med det vi har!

Joakim Engström hoppas att HV71 kan dra fördel av storförlusten när lagen möts på onsdag.
- Det kan smyga sig in en säkerhet i Brynäs då de kanske tror att det här är klart. Det är också Brynäs som har all press på sig vilket också kan tala för oss. Sedan måste vi minimera misstagen eftersom Brynäs har ett så skickligt och brett spelarmaterial.

En ”match i matchen” utspelades i den tredje perioden när Brynäs tränare Henrik Glaas tog timeout vid ställningen 7-0, något som ledarstaben och spelarna i HV71 reagerade kraftigt på.
Man markerade också genom att själva ta timeout när Brynäs var klar.
- Man gör inte så. Det är väldigt osportsligt att bete sig på det sättet när man leder med 7-0, säger Engström.

Spelarkritik i HV är svår att dela ut. Tjejerna gjorde vad de kunde men räckte inte till den här gången. På något sätt tog bensinen slut även om laget inte höll med om det.
[i]- Nej, jag tycker inte vi var trötta eller sega. Vi hade en bra värmning och ett bra snack innan matchen. Men vi kom in i det fel och det fick vi betala dyrt för, säger Thea Johansson.

• Nu vinner vi nästa match så kan precis allt hända framöver…
    [/i]
    HV71-Brynäs 0-8
    (0-3, 0-4, 0-1)
    Första perioden: 0-1 (2.06) Josefine Bouveng (Katerina Mrazova). 0-2 (5.37) Emma Murén (Hanna Tuvik). 0-3 (19.38) Jaycee Gebhrd (Mina Waxin/Rosa Lindstedt).
    Andra perioden: 0-4 (1.48) Lara Stalder (Josefine Bouveng/Maja Nylén Persson). 0-5 (3.52) Anna Meixner (Katerina Mrazova). 0-6 (7.39) Lara Stalder (Josefin Bouveng/Katerina Mrazova). 0-7 (10.35) Jaycee Gebhard (Anna Meixner/Denisa Krizova).
    Tredje perioden: 0-8 (13.44) Josefine Bouveng (-).
    Utvisningar, HV71: Ebba Berglund 2+2, Mira Markström 2, Hilda Svensson 2, Danielle Stone 2, Lina Van Noort 2, Felizia Wikner-Zienkiewicz 2, Sarah Bujold 2.
    Utvisningar, Brynäs: Anna Meixner 2+2, Katerina Mrazova 2, Rosa Lindstedt 2.
    Skott: 17-40 (5-12, 3-16, 9-12)
    Domare: Robin Werner och Oscar Niklasson.
    Publik: 330 i Husqvarna Garden.