Tråden om: HV71! (del 1)

Jo, kan ju vara värt ett försök att rensa bort gammalt. Men problemet uppstod väl för typ 1-2 veckor sedan? Tror att felet ligger hos webbhotellet, för det har ju inte varit något problem tidigare. I sådana här fall känns det väl att forumet i så fall skulle segas ner kontinuerligt, och inte på en gång.

[OT]
Det kan kanske vara värt ha (nästan) alla trådar säsongs-taggade, sedan låsa de gamla och lägga dem i en egen kategori, enbart för möjligheten att söka i dem. Då blir det ju inte använda i samma utsträckning.
Sedan bara ha en per säsong av i princip alla trådar (exclusive t.ex. trådar om spelare osv)

Detta skall ju dock inte påverka ett forum, då är det någonting hos servern som inte klarar av det. Antingen kass databashantering eller bara slött hotell, vilket båda borde åtgärdas om de vill vara ett bra hotell!
[/OT]

Ett tips om du måste göra det nån mer gång är att backupa det, finns export i phpmyadmin för SQL-frågor så du får det som INSERT-queries i en textfil. Då kan du lägga tillbaka allt när/om du t.ex. går över till VPS eller något med lite mer kräm i än ett vanligt webhotell.

Ber i förväg om ursäkt för lite OT men jag ville skriva detta i en tråd jag vet att väldigt många läser.

Jag var på matchen mot Brynäs igår och såg att NBS tänker ordna en invasionsresa till Leksand, lördagen den 22e November och ville göra lite reklam för den. De som läser forumet och aldrig har varit på en bortamatch kan jag varmt rekomendera att hänga med på en sånhär grej, och för er som bor i närheten är detta ett klockrent tillfälle att ställa sig i HV klacken och göra Tegera till vår borg för en kväll :slight_smile:

Resan kostar 250 för icke medlemmar och 150 för medlemmar. Exakt vad allt kostar med biljett och så vet jag inte men kontakta NBS så får ni svar.

Så boka upp lördagen den 22e November i kalendern för då invaderar Småland Dalarna!

Om någon tycker jag var dum som skrev detta här så hör av er till admin så tar han bort det på stört.

Ursäkta för lite fortsatt OT: jag hade 40+ wordpress- och andra databasinstallationer på samma server - varav 39 typ inte användes, men som skapar en massa trafik och troligen belastning på databasen. (jag använder den bl.a för att testa/skissa) - men när jag rensade och avinstallerade allt som inte används så verkar det gå betydligt fortare igem.

Tillbaks med mobilversionen då! :stuck_out_tongue:

Tror ni det går att påverka HV71 på nåt vis att ta tillbaka dessa tröjor igen? Tycker dom är sjukt grymma.

Alla gick väl iväg på auktionen, och på tal om det. Är det någon som vet vad alla olika gick för?

Jo jag vet, Frågan är om det betyder att man aldrig kan ha dess tröjor igen. Man borde ju kunna trycka upp nya men det är väl inte så snällt mot dom som köpt dessa tröjor kanske. I så fall ganska dumt att ha aktion på så snygga tröjor. Hade gärna sett Hv71 i dessa tröjor igen. Tror nog många hellre hade sett dessa tröjor som bortaställ än dom vita vi har nu. Det känns mer som HV71 på nåt sätt i dessa tröjor än vårat bortaställ gör tycker jag.

Det är ju inte skrivet i sten att man inte kommer ändra på det till nästa säsong eller några säsonger framöver. Gillar själva grejen med att dom faktiskt ändrade byxor till gula och inte körde med något överdrag bara. Sen är det enligt mig själv inte att vara dum mot dom som köpt tröjorna på auktion, det är ju fortfarande matchanvända tröjor så även om dom trycks upp i större volym och säljs i shoppen så har dom andra ett större värde.

Fast dom hade ju bara överdragsbyxor på sig :wink:
Jag lyckades köpa en av dom billigaste tröjorna för 2550:- och i auktionen ingick även överdragsbyxor och damasker :slight_smile:

Vilken var det? Jag lyckades inte riktigt hålla min riktigt så billig… :slight_smile:

Simon Karlssons, så den är ju inte ens matchanvänd men det bryr jag mig mindre om :slight_smile:

Även Axel Eidstedts slutade på 2550:-
Kristofer Berglund 2900:-
Emil Johansson 3050:-
Erik Andersson 2750:-
Patrik Carlsson 3550:-
Christoffer Thörngren 2550:-

En sak jag tänkte på under matchen va att Viktor Kokmans tröja borde finnas till försäljning på något sätt :slight_smile:

Hoppas verkligen gula tröjorna kan göra en riktig comeback nån gång.
Som andra sagt så är det så jävla tråkigt och opersonligt med vita tröjor.

Problemet är ju att SHL:s regelverk säger att bortalaget ska ha vita tröjor :frowning:
Men jag håller med om att det skulle va roligt att se Hv i gult igen.

Räcker det inte med att det är vitt med på tröjan? Det är ju många lag som har andra färger på tröjorna än just vit, eller menar du kanske att större delen av tröjorna måste vara täckta av vitt?

Vet inte 100% men tror att större delen av tröjan ska vara vit.
Jag tyckte om dom vita tröjorna i början när det va mycket blått på axelpartiet men nu känns den lite väl tråkig.
Och som supporter saknar jag när Hv bytte “tröjor” vartannat år, fast frugan är glad över att jag inte köper tröjor lika ofta nu :wink:

Jag är nog i minoritet här, men jag tycker vårt emblem och stjärnorna på armarna ser svinbra ut i vårt bortaställ. Jag har köpt den vita tröjan till mina ungar, devis för att den är snygg och delvis för att vi bor på bortaplan :smiley:

[size=150]Mina tankar om varför vi har lyft oss denna säsongen jämfört med de 2-3 senaste åren[/size]

Hård konkurrens
På forward-sidan har ingen forward sin plats given utan måste kämpa till sig den med bra spel och högt arbetstempo, vilket är bra då man nästan alltid har spelare i bra form att använda sig av. Många forwards underlättar även skador då mer etablerade spelare kan “ersätta” de skadade i truppen. Konkurrens är något som jag tycker att det har saknats de senaste åren.
Vi har även två förstamålvakter som målvakter. Länge trodde man ju att Ersberg var given etta men med tanke på hur Wesslau har spelat de senaste matcherna blir det nog en tuff fight om den positionen. Konkurrens är något som Wesslau verkligen behöver, det syns rätt tydligt om man kollar på hans spel nu jämfört med de senaste säsongerna då Gunnarsson har varit backup (och inte tillräckligt bra för SHL heller). Detta har verkligen lyft honom, och när han senast spelade i Djurgården hade han även då hög konkurrens vilket ledde till bättre spel från hans sida.

Ny, aktivare och ödmjukare tränare
Andreas Johansson verkar vara den perfekta coachen för HV i dagsläget. Han verkar höja moralen i omklädningsrummet (tycker att han alltid har ett leende på sina läppar!) och är strikt när det gäller regler och så vidare. Har inte heller sett honom klaga på domaren direkt efter matcherna (som en viss Dahlén brukade göra), förutom några enstaka gånger och ödmjukhet är ett ord han alltid lyfter fram, vilket är riktigt bra. Jämfört med Dahlén byter han inte heller kedjor inför varje match, så att grabbarna har en chans att spela ihop sig. Han är helt enkelt ett stort lyft från Dahlén/Bendelin och verkar trivas bra i HV.

Högre högstanivå, dessvärre en liknande lägstanivå
När såg man HV spela sån bra hockey som de gör på hemmaplan senast? Tror man måste gå tillbaka till när vi seriens bästa förstakedja för några år sedan (Thörnberg, Davidsson, Voutilainen). 6-4 mot LHC, 5-0 mot FHC, 4-3 mot SAIK och 5-0 mot Brynäs visar att HV KAN vara med i toppen i år. Dessvärre har ju lägstanivån inte varit något vidare, framförallt på bortaplan. 4 poäng totalt, och många mållösa matcher där vi helt enkelt inte spelar bra. Dock så har ju bortaspelet bättrats, men det där lilla extra finns inte (än!).

Uppoffrande spel
Var avundsjuk på andra lag de senaste säsongerna för att de slänger sig och täcker puckar och backcheckar enormt, något som det gamla “loja” HV inte gjorde. Matchen mot Färjestad igår är väl det perfekta exemplet på hur detta område har lyfts. Purre Carlsson täcker skott, Holzapfel jobbar som en häst i BP och Ridderwall backcheckar enormt bra. Tycker hela laget har varit bra på detta än så länge i år och vi får hoppas på att det fortsätter.

Mer “identitet” i laget
Förra året satsades det på transatlanter. Vi såg ju hur lyckat det blev. Detta året har fler svenskar värvats och dessutom har spelare vänt hem. Tedenby, Ersberg och Laine har spelat i HV innan och kan bara bli bättre i år. Ridderwall, Berglund mfl känns helt enkelt som säkrare och bättre kort än liknande transatlanter (som antagligen kostar mer också).

Yngre spelare som tagit stora kliv
Vår backsida är ju som ni antagligen vet inte den bästa. Dock så har våra yngre spelare tagit ett riktigt stort kliv och belönats med mycket speltid. Emil Johansson, Lawrence Pilut och Axel Eidstedt tycker jag är extremt mogna för deras åldrar, och även Jesper Williamsson har lyft sig rejält i år jämfört med förra.
Även på forwardssidan har yngre spelare tagit större ansvar, som Strandberg, Thörngren och Bengtsson. Våran unge lagkapten Ted Brithén verkar också ha sitt genombrottsår! Överlag så har HV genomgått en föryngringsprocess det senaste året och tycker det bara blir bättre och bättre.

Kan man få igång bortaspelet och höja lägstanivån, samt få igång spelare som Tedenby och Laine ännu mer så tror jag faktiskt att vi kan ta oss långt detta året. Hoppas ni håller med mig :slight_smile:

Det mesta håller jag med om. Tycker dock lägstanivån är en del bättre, vi får inte samma dalar i i matcherna mot FBK och Leksand som vi skulle fått förra säsongen och vi hade inte vunnit matchen mot Djurgården om det var med förra årets lag. Jag menar det är ju ingen sensation att lyckas med för då var det verkligen uselt men jag ser en förbättring helt klart.

De yngre backarna har definitivt varit bättre i år och Pilut spelar mycket mognare och enklare nu.
Tror också AJ betyder en del, framförallt för att få en ny frisk omstart.

Dock är det tidigt än och tabellen är jämn. Skönt med en mycket bättre start dock.