Tråden om HV71 (-1)

Att vissa experter tippade oss i toppen med den backsidan vi inledde säsongen med gör att man ifrågasätter deras kunnande.

2 gillningar

Ja, jag tror man stirrade sig blinda på namnen man värvat på FW-sidan, där vissa inte alls kom upp i nivå.

1 gillning

Fettkewl på twitter! Vi jobbar på samma jobb.
Han nämnde för mig idag att han såg Bödkers leasingbil parkerad vid arenan. Sist han såg Mieles bil på parkeringen så lämnade han HV.

Hoppas det stämmer.

5 gillningar

Det är materialaren i HV som har hans bil

1 gillning

Jag tolkade hela tiden dessa tips om oss i toppen som skämt eller ett sätt från andra bottenlag att sätta press på oss.

Tippar man ett lag med en halv allsvensk trupp i toppen går det inte att ta på allvar.

4 gillningar

Det är väl inget rykte om det är bekräftat? :thinking:

Så är det. Vi har generellt lite svårt att vara on-topic i detta forum, men vi kämpar på :sweat_smile:

så jag flyttar inlägget till tråden om HV71

2 gillningar

Han är klar iaf. Sjukt oväntad värvning enligt mig

Jag vill ändå passa på att hylla föreningen för denna silly-händelse. Även om dagens värvning kraschlandat utanför Kents kontorsdörr utan någon förvarning så har den förgyllt sillyn.

Mer silly än så här blir det inte.

15 gillningar

Får HV in Tikka + Seppälä (högst troligt) och en 1C av klass så tycker jag personligen att detta lagbygget är natt och dag jämfört med förra året. Inte bara det att Ortio är inspelad ett år och att vi har sett vad han går för utan också den backsidan vi kan ställa upp med… Sjöholm som spelar i landslaget, AP och Brännström tillsammans men också att kedja 3 och 4 kommer vara betydligt bättre. Tror det kommer handla om detta nästa säsong:

  • Skit i resultaten på försäsongen. Försök få spelet att sitta istället.

  • De tre första matcherna kommer bli avgörande för nästa säsong. 3 poängare kommer vara så avgörande tidigt

  • En stabil backsida med ett organiserat uppspel är något HV saknat de senaste åren

  • Till sist måste tränarrollen med spelare funger. Förtroende och en tydlig spelidé behövs

Finns säkert mer att tilläga men de är dessa punket jag kommer vara supernervös inför nästa säsong. Speciellt uppspel och de första matchernas resultat.

2 gillningar

Dags att plocka hem Patrik Hansen?
Hörde i Sanny&Svensson podden att han är scout åt FBK. Känns helt fel.

nyligen signat med dem, så han lär nog inte röra sig omgående.

1 gillning

Enligt MadHawk så har HV denna säsongen ca 13,14 miljoner högre spelarbudget än Växjö! Vi var nära att åka ur och de vinner troligen SM Guld samtidigt som vi har en spelarbudget som är 25-30% högre än Lakers!!!

Sjukt dåligt jobbat av Hult och Nubben får man säga. Är ju inte så svårt att vara sportchef genom att alltid bara betala mer än konkurrenterna.

Varit inne på det tidigare att det nu måste det vara slut på slöseriet som Hult hållit på med och som Nubben fortsatte med under sin debutsäsong.

Har vi dyr trupp så ska det också motsvara tabellplaceringen. Så då jag tror att vi kommer att vara i topp gällande spelarbudgeten även nästa säsong så måste vi nu kräva en topplacering också.

Topp två måste vara målet och topp fyra som nedre gräns och topp sex som en skamgräns. Något liknande. Dax att börja leverera för Nubben nu efter att Hults idiotkontrakt nu är borta antar jag.

Inget att skylla på längre, leverera efter budget eller fortsatta på Hults sätt och sprida pengarna utan resultat tillbaka. Do or Die för Nubben nästa säsong.

Ryktas lite om Rögle för Stillman nästa säsong enligt samma podd.

Sen som Jordfelsbrytare skrev så verkar tanken vara att Tikka och Nättinen ska vara C2 och C3 nästa säsong.

2 gillningar

Nu behöver vi nyansera: vi hade inte en dyr trupp sett till medelkostnad per spelare. Vi hade en dyr trupp för att vi hade många fler spelare än alla andra.

Så priset per spelare var nog inte överdrivet högt, däremot hade vi 56 mijloner spelare och tränare förra säsongen. DET är ohållbart.

8 gillningar

Ser personligen att HV överbetalar för att ens stanna kvar i SHL. Hellre att det svider lite mer än att vi åker ned i HA igen.

4 gillningar

Är väl ganska ointressant hur vi fördelar pengarna? Kostnaden vi lagt på spelartruppen mäter man väl?

Tunn eller bred trupp, många eller få dyra spelare. Val man gör och hur man fördelar pengarna väljer man själv.

De utlånade spelarna betalade vi väl troligen ingen lön för?

Om man väljer att lägga en massa pengar på några få och lite pengar på många komplement så är det ett val man gör.

Jag skyller minst hälften på förra årets trupp på Hult också, inte bara Nubben.

Väljer man att ha en junior som forward 14, 15, 16 eller en dyr etablerad så är det också ett val.

Handlar inte om att nyansera utan mer att förklara att vi valde att ha en dyr, bred trupp med dyra utfyllnadsspelare.

Vi hade kunnat välja att släppa ännu fler under säsongen som vi avböjde om vi velat spara pengar. Ex Vesel, Sam med flera. Säger inte att vi borde gjort utan att vi gjorde ett val.

Fakta är att vi var bedrövliga räknat poäng per lönekrona. Riktigt urusla och klart sämst i SHL.

Håller med om detta.

Dock bedrövligt att behöva hamna i det läget från början.

Vi måste bli mycket bättre på att få valuta för pengarna.

Det är det ju inte alls.

Det är högst relevant. Vi kan ha 70 boedker i laget, då har vi en jättestor budget och borde enligt ditt resonemang vinna SM-guld :man_shrugging:

1 gillning

man får onekligen lite magsår av lönebudgeten, chad som hade över 130 kakor (130-175k) i månaden t.ex. martinson mellan 200-250, bödker också mellan 200-250. Simon mellan 150-200, matson och gunnarsson 120-150 etc