Skottkvoten är ju också ett resultat av att vi inte kan föra spelet. Som lag just nu får vi lita på att rensa undan efter motståndarlagens många halvchanser.
Det jag ser som en stor förbättring är att motståndarna inte får skjuta ostört eller passa rätt igenom slottet lika ofta även om vi är utspelade. Chanserna uppkommer inte på ett lika hopplöst sätt som förr i mitt tycke.
Jag tror att detta går att fixa med bättre spelare.
Vissa av matcherna har vi ju haft ett starkt försvar, där motståndarna inte får farliga lägen, en storspelande målvakt och satsar på att vara effektiva vid spelvändningar.
Om det är en hållbar strategi över tid är väl tveksamt men det ger chansen att vinna trots att underliggande siffror blir skit.
Men nu är vi i botten och siffrorna är också i botten så finns säkert en korrelation.
asså fyfan, känns som jag fick en pungspark precis.
tappade energin total, det var ju typ de enda man kände sig positiv över att vi hade Abbot…
Enda som kan få mig glad nu är att Evertsson blir klar för Hv, vem fan hade man sätt som en upgrade till Abbot annars ? Sanningen är att jag är LIVRÄDD för Johan Hult just nu, eller någon jävla kompislösning med Davidsson eller Sundh eller något…
Meeen snälla väck mig ur denna mardröm. Det här är åt helvete. Det absolut sista vi behövde. Räcker det inte med skiten som är idag. Toppen av grina emot ska verkligen visa sig.
Just nu så känns det bara skit. Jag vill inte vara med längre. Vad ska vi få nu för SC? Nubben? Davidsson? Stillman? När man äntligen hade lite lite framtidstro så kommer nästa käftsmäll. Vår förening känns jävligt vek och svag just nu. Hur ska det kunna locka någon som besitter någon form av kvalité och klass? Usch, fy, blää.
Det fullständiga kaoset i föreningen fortsätter. Nu är ju ingen person större än föreningen och det är klart att det går att hitta en bra sportchef men som HV har skötts så lär det bli någon som är riktigt kass. Personligen hoppas jag på Niklas Persson från AIK, det lilla jag har sett av honom känns förtroendeingivande och han verkar ha gjort ett bra jobb med AIK.