Nubben säger upp sig och är på väg till Jönköping för att skriva på kontrakt.
Ha ha ha
En styrelsemedlem lämnade också klubben idag. Funderar på om det finns ett samband med att CA lämnar. Enda spekulationen jag kan sy ihop är att CA inte hade klausul för att lämna till NHL och att denna styrelsemedlem, i minoritet, motsatte sig att släppa honom och därmed lämnar HV för att han blev överkörd. Men som sagt, ren spekulation.
Känns som ett konstigt sammanträffande dock. Eller så bara gav han upp på denna cirkus till förening som många andra härinne…
”Inget att hymla om, har alltid älskat staden och alltid bra stämningen i Husqvarna garden”
MoDo skrattar hela vägen kvar i SHL. Det var väl spiken i kistan på en redan pissig och körd säsong. Det allsvenska helvetet möter oss igen i vår.
Fy fan vilket mörker.
Ja det fanns en klausul
Desto mer man tänker på det desto mer otroligt jävla obegriplig är Nubben värvningen, Lindbom såg verkligen till att Nubben kunde komma hit och dra en riktig jävla Chock Norris roundhouse kick på hela Hv organisationen som kommer svida i många år framöver, efter skiten han och Hult redan ställt till med…HURFAN kunde Lindbom bli GM och HURFAN kunde han värva Nubben ? Asså fyfan vilken jävla clusterfuck Hv71 är just nu
Jaha, en av få ljusglimtar i HV mörkret var Abbot… Nu försvinner han.
Vem tror ni blir vår nästa SC/GM ?
Vem hoppas ni på ?
Jag är livrädd/tror att Lindbom/Hult/Davidsson/Sundh kommer vara aktuella för jobbet.
Den enda jag på rak hand ser som en förbättring är Evertsson men han kan man väl drömma om…
Någon som har ett dröm namn ?
Kommer någon av dem första 4 nämnda så säger jag upp mitt supporterskap till hv. Inget skämt.
jag med, inget skämt
Samuelsson
Vi byter jämnt med Träff
Stillman har varit sportchef tidigare, vill man ha tillbaka honom ? tveksam till om han har kontakter osv fortfarande ? Men det var ju när Stillman försvann som Hv´s skit började på allvar
Sahlstedt dyker spontant upp i huvudet.
Patrik Hall kanske vill ta huvudansvar efter att ha varit ass till Evertsson i Växjö?
Är flytta upp Stille till sitt gamla uppdrag ett alternativ och t.ex. flytta upp Christoffer Persson från J20 till ass-coach eller helt enkelt hitta en ny ass?
patrik hall ja tack
Okej såhär, hoppas innerligt att HV har samma höjd och ambitionsnivå på näste person. Det är vad som KRÄVS.
en ass till evertsson låter spännande
Undrar hur det här påverkar arbetet med att förstärka truppen…. Man kan ju fråga sig om den tystnad som varit ihållande och kompakt avseende eventuella förändringar i truppen har att göra med att CA har haft fullt upp med att förhandla om sin egen framtid? Hans tankar lär ju ha varit, om inte helt frånvarande, så iaf kluvna.
Chansen att HV spelar SHL nästa år är nog tyvärr sämre än vi hade kunnat mardrömma om.
Därav hans resa till usa kanske?
Jomensåatt.
Den enda räddningen är att dela upp HV71 i Vätterstad och Husqvarna och börja om från början.