Timrås backsida är underskattad. Ifjol hade Timrå ingen jokinen, hamna 8a. Innan det? 5a. Skulle säga att Timrås trupp/kärna är bättre än HVs. Bättre spets, bättre målvaktspar, likvärdig botten sex. Vilka ledare har HV? I Timrå kryllar det av ledare.
@Nopa1995
Kan ge dig några bra svar!! Som det ser ut nu så är HV71 helt fel coachade. De hade gjort mycket bättre från dig med en tränare som implementerade ett spel som COACHEN SER att spelarna köper in på.
Gällande andra namn så lämnar jag det till experterna
Att stå i TV och säga de rätta sakerna hjälper inte ens om Coachen har alla hårstrån på plats… En POSER i min mening förstör bara ett lag
Vad är det du menar är felet i spelet som skulle ändras för att vända detta?
Ska vi forechecka annorlunda?
Stänga mittzon på ett annat sätt?
Spela ur pucken på något annat vis?
Det finns absolut detaljer som måste förbättras men som i perioder varit bra medan i andra stunder varit direkt svagt men där ser jag tendenser till har förbättrats på slutet.
Tänker framförallt på att vi periodvis varit svaga i höga slottet men en klar förbättring på slutet.
Vårt uppställda försvar är klasser bättre än förra året och jag tycker inställningen/moralen i laget är mycket bättre jämfört med tidigare.
Vi skulle kunna ha Sam Hallam, Rickard Grönborg, Roger Rönnberg eller vilken annan topptränare som helst och det hade sett ut som skit med nuvarande trupp.
Nä och han har -3 på 5 matcher och projected -21 ifall han spelar resterande matcher i SHL på samma nivå.
Han är heller inte i dagsläget med i J20 truppen inför JVM.
Jag kan honom för dåligt ärligt talat men man får nog hålla sig lite till fakta när man uttalar sig.
Nopa1995.
Nu är jag inte i den sitsen MEN en erfaren tränare hade kunnat se vad som är fel i spelsystemet och ändrat det direkt. Som det är nu med tombola mellan spelare i byten som inte kan spela ihop sig så kommer ALDRIG AB:s spelsystem fungera. Börja med att spelarna får spela ihop på träning som en femma de tillhör … fortsätt med detta i matcherna och sluta byta i panik… Låt femmorna sätta dig så kommer också spelet… Det är det som visar om det är en erfaren eller rookie som vill visa upp sig. En typ som AB skulle kunna göra konrtksrtiär i SHL om han lyckades få HV att lyfta men tyvärr låter han inte spelarna spela i sina femmor . Sen kan det vara att man kastar in spelare lite hursom…men då FATTAR spelarna varför… Nää AB måste bort för han tror att hans spel är det bästa …och det visar ju lagets placering menar jag.
@Nopa1995
En ERFAREN tränade hade kunnat förutse detta och anpassat kedjorna med andra spelare. AB kunde bevisligen inte detta och då hamnade HV där de är nu. Och samtidigt spela tombola i kedjorna tycker du det var bra gjort?? Tycker du tombolat var bra på riktigt?? Svara gärna på det.
Min tanke är att HV skulle kunna ta in en extra Coach som kommer in med erfarenhet och kan lära AB hur man coachar ett lag … det är i dag obefintligt med tombola lottning i kedjorna.