Tråden om HV71

Timrå backen Simon Forsmark lägger ner pucken bakom mål och den studsar i plexit och Timrå spelaren står först med ryggen mot, menar du då att vår center inte ska kliva ner där och sätta press?

Okej då tycker vi helt klart olika!

Jag kan garantera dig att då hjälper det inte att byta ut varken Tikka eller AB.
Så spelar alla lag i SHL!

Följdfrågan blir då oundviklig vart ska centern placera sig?

Kort sammanfattning av Sportbladets uppgifter gällande ny sportchef: Man har frågat Per Kenttä, som har tackat nej. Georgsson är just nu etta på Hv:s lista över kandidater, Patrik Hall tvåa.

Georgsson ska enligt uppgift vara intresserad, men Hv kräver att sportchefen ska vara bosatt i Jkpg.

Man ska också ha en assisterande sportchef som eventuellt kommer rekryteras internt.

Extrainfo: LHC tydligen intresserade av Zion Nybeck.

Spelarna från Liiga besegradeTre Kronor i Karjala Cup.
Just saying…

Tjeckerna slog också Sverige med Radan i 3:e linan.

Ja han kanske inte platsar i liiga längre :person_shrugging:

https://www.youtube.com/live/L4Z9HrLAFyk?si=_1sPYTa35gs8PaLO

Lite snack om Hv här i Hockeymorgon. Ganska positivt…

1 gillning

Jag tycker Hall är ett väldigt intressant alternativ. Jobbat tajt med Evertsson och är väl han som hittar guldkornen åt Växjö? Jobbar väl mycket underliggande statistik med mera

Tycker också att Hall känns som ett högintressant alternativ. Verkar ha gjort det bra i Växjö och kanske är mogen för en större uppgift.

Ta den av de två som är mest dedikerad för HV och kommer göra allt för klubben. Vi har haft allt för många personer i HV som tar ett steg upp i karriären för att rosa sitt eget CV. Båda två är bra kandidater men just nu så kanske jag ser Hall lite högre eftersom han är van med SHL, har gått bakom en av SHLs bästa sportchefer samt bor nära redan och inte en lika stor flytt.

2 gillningar

Nämnt Ullström tidigare och det är väl han som är tilltänkt som assisterande sportchef då. Hall helt klart mer intressant än Georgsson men bägge är ju nytänk.

Ge oss Hall! Håller med om att han känns mer intressant och är förhoppningsvis redo för större uppdrag.

3 gillningar

Inte såld på Georgsson. Hall har varit min klara favorit under hela resan. Men HV brukar sällan göra en glad nuförtiden…

7 gillningar

Hall måste in!

Hall in i Hallen???

Så hall vill till hv???

Var hör ni att Hall vill till HV? Så vitt jag kan se är han HVs andraval. Georgsson förstaval och redo att signa enligt hockeynews.

Jag har inte heller sett något om Halls inställning i frågan. Det enda som framgått är att Hv är intresserade av honom (men i första hand av Georgsson, enligt Sportbladet).

“Jag tror tikka har rätt tänk dock för långsam just nu passar nog lite bättre i liiga ändå.”

Min lilla gliring var nog mer att eftersom Du ansåg att Tikka passade bättre i Liiga så var det ju konstigt att inte svenska stolta Tre Kronor kunde slå ut Finska Lejonen.

Ville bara vara lite rolig i en annars så deppig tråd :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Det finns väl inga lejon i Finland.

De borde ha samma symbol som Ilves nästa VM .

Ett lodjur som ätit för mycket citroner. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hmmm. Tränare och spelare från HAS har vi redan. Nu ska vi även ta in en SC från HAS, alltså? Så HVs organisation ska bestå av folk från HAS men ändå förväntas ta kliv som organisation i SHL. Check på det. Och syn. Skit in skit ut. Som man brukar säga.

Men det är klart. Beggers can’t be choosers. Vi får väl vara glada om vi kan få den sämsta av de bästa istället för bäst av de sämsta.