Tittade igen på situationen som ledde till Timrås kvittering 2-2 och fick ytterligare funderingar.
Engsund åker ner bakom motståndarmålet med 1:30 kvar men istället för att trycka fast pucken för att låta tiden gå (det brukar gå att döda 30 sekunder på så sätt att bara nita fast den) så drar han den mot mål och det blir direkt en kontring.
Då, när han är där nere så kommer pucken mot Brännström som då stöter fram och missar vilket nog bara var dumt eftersom man inte ska chansa offensivt i ett läge när man är 1:30 från viktiga poäng. Han vet ju att Engsund gått ned bakom mål och då borde det primära vara att täcka upp bakåt, inte att chansbryta framåt och missa.
Brännström missar och det blir kontring.
Hade man tänkt defensivt i de två lägena hade HV mycket väl kunnat rädda poängen.
Brännström ser sedan ut att börja tänka offensivt igen i slutsekvenserna, gå för att sätta den i tom kasse, istället för att hålla koll på motståndare och tänka defensivt.
Man möter spelare som spelat på högre nivå än de själva och borde ha respekt för dem.
Tikkas strul har jag redan diskuterat
Man får hoppas att HV går igenom detta och inte bara säger , synd grabbar vi kör igen imorrn så får vi se hur det går då… bättre lycka nästa gång .
Sen är det möjligt att de inte håller med om allt jag säger (eller ni heller för den delen) men jag gör mitt bästa för diskussionen
Precis. Har oxå tänkt på den situationen. Det hela börjar med Engsunds misslyckade offensiva utflykt precis som du säger. I det läget måste han få fast pucken eller skita i att gå framåt…
Summa summarum;
DET kan knappast läggas på coaching eller ett för svårt spelsystem.
Allt kokar ner på enskilda individers tillkortakommande.
Igen och igen och igen.
Alltså coachteamet har som en av de viktigaste uppgifterna att justera individers beteenden, så det går inte att efter så här många omgångar låtsas som att ansvaret ligger enbart på individuella misstag.
Om individer inte klarar att justera så ska de sitta på bänken.
Så är det naturligtvis Stahl.
Problemet som uppstår då blir ju att vi inte kan ställa upp med kanske mer än 3-4 spelare totalt.
Detta har jag baserat på att nu på 1 minut cirka kollat alla trådar och noterat vilka spelare som INTE skulle bänkas, sparkas eller vilka som skulle avgå
Tror att det är lurigt att enbart se ”dens fel och dens fel”. Då missar man lätt vad det kommer sig att spelare helt plötsligt inte kan slå en passning så fort de fått några matcher att acklimatiseras in i nutidens HV-hockey. Så många faktorer som spelar in och ofta lätt att skylla på enskilda spelare som inte för den delen är oskyldiga på något vis - men de är knappast enskilda faktorer till att kunna summera vår position i tabellen. Så summa summarum skulle kunna vara: Vi är typ sämst på alldeles för mycket.
hv ligger verkligen pyrt till, HV måste värva en center nu och få till ett offensivt grundspel. Sitter och ser Modo och de har ett helt annan nivå i deras offensiva spel. Får de ihop sina grejer defensivt kommer de leka med oss i kvalet. Även jag kan tycka vi har högre individuell kapacitet i våra spelare har de ett grundspel som är bra mycket bättre än vårat. Vi måste vara riktigt oroliga
10 poäng upp till LHC. Alltså HV71 ju så körda innan ens första advent. Man kan ha förhoppningar men detta börjar mer likna en fars. Det kommer bli kval, är fan bombsäker på det.