Modo hade 6 raka torsk innan denna matchen. Upplagt för att de till slut ska vinna.
Då är vi alldeles strax sist i SHL.
Borde vara det bästa. Förbereda sig tidigt för kval och slå ut dom som hamnar som nummer 13 i ren och skär panik.
Gäller för hv att utnyttja ett formsvagt SAIK. De är dessutom inget vidare på hemmaplan denna säsong.
men de har sätt ut offensivt väldigt bra ut för modo under en längre tid, de har vart defensivt de har brustit. När de får igång de har hv ingen chans. De spelade i princip ut oss närde var i garden när de var som sämst. Vi vann endast pga vi hade en sjukt bra målvakt
Och dom 3 ska vinnas men det kommer inte hända. Det vet vi alla.
Inte en chans att Modo gjorde sin sämsta match mot oss. Då hade de inte legat sist.
menar inte att de gjorde sin sämsta match men i en period där de var som sämst
Vet…vet vi ju inte. Men vi tror. Sen kan vi ju helt strunta i hur det går för andra lag. Allt handlar om att vinna själva.
Efter full tid?
Två raka:
30 december 2023: HV71 - Växjö: 3-2
4 januari 2024: Örebro - HV71: 2-6
Tre raka:
25 januari 2020: Rögle - HV71: 1-4
28 januari 2020: HV71 - FBK: 8-4
30 januari 2020: IKO - HV71: 1-3
Och som kuriosa, vi vann även 1 februari 2020 hemma mot Växjö med 5-0, så det var 4 raka trepoängare.
Om man räknar in sudden-vinster så hade vi tre i rad under upphämtningen i slutet av säsongen 2022-2023.
-edit-
Säkert tydligt, men jag skippade säsongen vi var i allsvenskan. Där är jag ganska säker på att det var minst tre raka treor.
Köper det och ber om ursäkt. Dåligt formulerat.
Det här med att man blir så ordentligt låga och tillbaka tryckta över tid i egen zon. Vad beror det på? Någon med duktigt hockeyöga som ser vad som föranleder det hela? Vilket i min uppfattning drabbar anfallsspelet. Det är ju något som även det varit ihållande genom åren. Förvisso är det väl min fråga kanske en konstellation av det som diskuteras flitigt senaste veckan!.
För att vi inte litar på varandra så tror man att man hjälper till genom att komma ner. Då blir alltid motståndarens backar ett hot vilket det alltid blir mot oss.
Det där med att det skulle bli högre kravställan i HV. Vad har det inneburit hittills?
- AP och Engsund får inte spela första träningsmatchen för att de inte klarat nåt test.
- AP har petats i en tredjeperiod.
- OSL får inte följa med på Norrlandsturnén.
- AB avbryter några träningar för att han är arg.
Och sen?
Trodde i min enfald att högre kravställan även skulle gälla våra icke SHL-mässiga spelare. Att inte ETT ENDA kontrakt är brutet hittills skickar så sjukt märkliga signaler. Till HV kan man komma och sitta av sitt kontrakt i lugn och ro, du behöver inte ens spela.
Högre kravställan, my ass att det är.
Strandell
Just ja. Han spelade visst i HV… Räknade inte ens in honom. Men visst. Ett kontrakt har brutits. Fler bör brytas. Typ en handfull.
Jag tänker att det är lite som jag varit inne på tidigare. Att predikan om kravställan är den höjd AB besitter. Sen har han en plan in sin vardag hur den ska ut och så implanterar han det dit han kommer, skulle kunna vara i vilken organisation som helst. Sen när det kommer till faktiska värden det som är av stor vikt och kan vara avgörande för vart åt det barkar ja den kompetensen saknas AB
Vad bidrar Anna-Lena med när det går tungt?
Letar Abbott och fler fler spelare eller är det dessa som ska lösa det?
Vad vill du att hon bidrar med? Gå ner i omklädningsrummet och snacka taktik? Kalla upp Abbott och kräva resultat?
Spelet på isen är en parodi. Enskilda spelare är värdelösa. Anna-Lena är inte det största, om ens ett problem just nu.
Asså. AD drog ju ändå i väg med Nubben till Sthlm för att värva halva AIK:s sportsliga organisation. Vore intressant om HV kunde göra ett videoformat där de följer vår styrelseordförande och avgående sportchef land och rike runt i jakt på vår näste sportchef.
”I nästa avsnitt av En stark resa med Anna-Lena och Chris. Anna-Lena går vilse på Ullared samtidigt som Abbott är stressad över om de ska hinna till mötet med Falkenbergs sportchef”.
Cirkus HV. Är du trött eller bara helt uppgiven? ![]()