Sälj in som alternativ till Fimpens resa ![]()
Beskrivning:
När HV71 står inför en av sina största utmaningar – att hitta en ny General Manager – tar laget saken i egna händer. Med hockeyklubbor i bagaget och hopp i hjärtat ger de sig ut på en roadtrip genom Sveriges pittoreska landskap som slutar i Jönköpings stadskärna. På resan möter de både motgångar och inspirerande karaktärer, från passionerade hockeyfans till oväntade allierade.
Samtidigt brottas laget med frågor om laganda, ledarskap och vad som verkligen krävs för att återupprätta klubbens storhet. Kommer de att hitta rätt person att leda HV71 in i framtiden – eller är det resan själv som förändrar dem mest?
Tagline:
“Rebuilding starts at home.”
Genre:
Drama, komedi och sportäventyr.
Syftar mest på om hon och styrelsen jobbar för att se till att Abbott får pengar för att rädda detta.
Menar såklart inte att hon ska peta i spelet men det trodde jag alla fattade.
Nej, nu tyar jag snart inte mer.
2-3p i nästa match och bättre spel framöver, annars orkar jag inte lägga vare sig tid eller pengar på den lååååånga lunken fram till play-out.
Från matchen idag tar jag med mig att OFM är och kommer bli oerhört viktig. Day gör sin bästa match. Nyberg också helt ok.
Ja det gör de. Trodde jag alla fattade. Me man ska ju hitta spelare att värva också. Som gör ett bra jobb. T ex inte Day.
Det värsta med allt är att Stakke snart är tillbaka. Skjut mig.
Underbart!! ![]()
![]()
![]()
Om han ändå var kvar. Så han kunde rörra om igen. Hade varit önskvärt.![]()
Långskott här.
Varför kan inte vi försöka att skaffa oss en egen Roger Rönnberg, Sam Hallam eller Chris Abbot?
Kris Beech har erfarenhet som Headcoach i ett U15 lag i Kanada i en säsong.
Varför inte ge han huvudansvaret?
Huvet på spiken. 0 poäng på måndag och det är ett faktum. Eftersom han redan gör Davidssons jobb kan han lika väl kliva över honom eftersom de inte vågar peta ”Gud”
Tuppen tycker man absolut inte ska sparka tränare. Det är fel på truppen, vi får sota för de senaste årens dåliga scouting. Det senare skriver nog de flesta av oss under på.
Samtidigt menar Tuppen att det nog är kört. Att vi kommer hamna i kval. Räddningen är nyförvärv in, spelare som kommer tillbaka från skador och att HV öppnar plånboken ännu mer.
Hua. Jag förstår vad Tuppen menar. Samtidigt. Jag gillar inte tanken på att vi resten av säsongen ska hålla andan, blunda och hoppas på det bästa i ett kval.
Om det nu blir kval och alla börjar bli inställda på det. Då måste man tyvärr än en gång gå igenom tränarstaben. Har vi rätt namn på rätt plats? Eller kan vi förstärka och göra rockader för att maxa? Förutsättningarna måste vara hundra. Tyvärr känns det inte hundra kring tränartrion.
Tuppen har fel, inte truppen ![]()
Tuppen är en klok man. ![]()
Tycker fortfarande att man rycka bort JD och plocka in en mer erfaren och framgångsrik ass coach som ansvarar för forwards.
Det här med att det är för dåligt scoutat och att man nu får sota för det, köper jag helt och hållet.
Men är det nu vi bara skall sitta fast i vinkelvolten ända fram till Mars?
Fy fan…
Lite så jag känner också. I realiteten är det ju så. Vi får skylla oss själva för att vi tillät AD, Nubben och Lindbom hålla på.
Samtidigt. Mitt hopp när Abbott kom in var att han skulle försöka ändra det som gick att ändras. Han har börjat med truppen, kanske inte i den takt jag önskade (hade hoppats på några brutna kontrakt inför säsongen). Men han har ändå börjat.
Nästa steg hoppas jag blir att se över tränartrion. Skulle kännas extremt snopet om vi åkte ut på grund av Nubbens inkompetens, samtidigt som Abbott bara skrapat på ytan gällande alla problem som finns.
Ja, och det är så jäkla irriterande att det enda Abbot kommer att hinna med, är just att skrapa på ytan.
Jag tror också att man måste gå in med dunder och brak och hitta en lösning på tränarsidan för att försöka komma ur den här eviga mardrömmen.
Vi har haft skador och en svag trupp men senaste två matcherna kan vi ändå inte skylla på det tycker jag.
Finns ett par ytterligare förändringar (Tikka + Teden ut) vi kan och bör göra men den nuvarande truppen ska inte kunna spela så här dåligt.
Problemet är de kollektiva grunderna. Pass på blad, veta vad man ska göra i försvarsarbete inkl. utspel ur egen zon. Hur man spelar som ett LAG.
Vi släpper till kopiöst många farliga lägen varje match och förlorar alltid skotten. Kanske läge att börja med en annan taktik? Det kan inte undgå någon men varför sker ingen förändring?
Jag ger det tre-fyra omgångar efter att Laleggia blivit spelklar (troligen kring omgång 48). Då kan vi se vartåt det lutar. Om vi har en chans att klara kvalet alltså. För kval blir det.
Efter 17 matcher har vi 360 skott på mål, 21 i snitt, minst i serien givetvis.
Vi har haft 510 skott mot oss, 30 i snitt, näst flest totalt förutom modo som har 18 fler men även en match mer spelad, tippar att vi tar över bottenplatsen där också snart.
Det måste dock sägas att det blivit lite bättre med skotten nu än i början av serien, efter 6-7 omgångar när jag senast kollade hade vi 18-31 i snitt skott per match nu har vi alltså 21-30.
Släggan kommer tillföra ett gäng pass och skott som Kaski likväl kunnat bidra med. Jag jämför dem inte på något vis. Utan det är nog det vi får förvänta oss.
För det är som du säger kollektivt. Vi är inte där, det finns liksom inte några synergier. Och jag tycker mig inte se den där lagandan som gör att man går ihop och krigar. Vi mot världen som fixar momentum och matchen väger över till sin fördel. Det är mycket chansspelning och tillfälligheter som håller uppe något som helst hopp.