Tråden om HV71

Släggan kan också bidra med matchavgörande mål i alla dessa jämna och udda målförluster. Det dräller inte direkt av matchvinnare i dagens hv71 trupp

8 gillningar

Jag hade gärna sett Jankovic pröva sina vingar tillsammans med AB. Han har ju fostrat en del av våra bästa spelare. Det kan inte bli sämre.

Håller helt med. Hoppas verkligen inte man slarvar bort honom utan när det väl är dags tar tillvara på honom

Vilka godingar de är på Aftonbladet

”Mörkt är det också i Linköping och Örnsköldsvik där LHC och MoDo går tungt och vi ställer oss frågan huruvida tränarna ska få vara kvar. Deras bottenkonkurrent, HV71, börjar se ljuset i tunneln vilket kan bli läskigt för lagen runt omkring. MoDo… är kvalet redan klappat och klart? Vi hinner också med “årets sportcheferi” och kikar på en sanslös räddning från veckan som gått.”

Var är ljuset? Är det ens en tunnel med en utgång vi befinner oss i? Eller en trekammarbrunn som måste slamsugas.

8 gillningar

Vet Aftonbladet något inte vi vet? Har de sett in i framtiden?

Tror snarare de har sett in i dåtiden…

2 gillningar

HV71 kommer troligtvis spela kval med tanke på hur det ser ut och hur likt det ser ut från föregående år.
Vi är ett dyngelag där coach inte får ut det som krävs.

Folk tycker det är skämmigt om vi sparkar en till tränare.

”Hold my beer”, säger Tikka och visar upp sitt kontoutdrag.

Om möjligt, tycker ni man ska försöka hitta en lösning med Million dollar Tikka?

• Ja, det är nog nu!
  • Nej, han fyller absolut en funktion som fjärdecenter
0 röster

Postade i fel tråd. Någon vänlig mod får gärna flytta till Tikka-tråden

Om man kunde åka bakåt i tiden så skulle jag vilja åka tillbaka till tillfället när Nubben motiverade varför Tikka är 40k/mån bättre än Andre Petersson

2 gillningar

Jag tror som jag skrivit under senaste åren också att vi får ställa oss in på till 10” % att vi är det bottenlag vi är… och tänka vilka kommer bry sig om att kämpa för existens i SHL. Spela de som brinner för HV71 eller som fortsatt vill visa upp sig själva och vad de kan, förutsatt att man spelar för laget. Vi behöver få in nån som ser på det krasst och åtminstone ger det ett försök. Och tar det snacket med alla. Man ska hata att förlora, det ska göra ont att ta poäng, spela för HV71-märket. Håll oss kvar. Byte för byte. Match för match. Hata att förlora. Lyssnar man på den pod Anton var med i hade han själv svårt att tagga till mot en del motstånd i serielunken. Det har vi inte råd med. De spelarna måste stå åt sidan nu.

Edit; jag vet, det räcker inte hela vägen men en bra bit i kombination med ett spelsystem som alla är med på och kan spela.

Nu förstår man ju ändå André och agent lite. Herrejävlar

Om man skulle åka tillbaka i tiden så hade jag åkt tillbaka till tillfället när Nubben blev ett namn på skrivbordet i HV. Och önskat att någon vettig person kunde förkasta det med fakta att han har inte här att göra.

2 gillningar

Som vi sa i samband med att han blev aktuell. ALLT relevant gällande Nubbens bravader och misslyckanden var en googling bort. Helt jävla otroligt.

3 gillningar

HV bor i en grotta, typ. När det enkla inte genomförs. Det är bortom min förståelse att man inte ta sitt ansvar och gör en grundlig kontroll på aktuell kandidat. Att ha gott kontaktnät är liksom inte givet att lyckas i sitt arbete.

1 gillning

Den som trodde att det skulle bli en nystart denna säsongen med sikte på högre tabellplaceringar ska nog tänka om… och istället tänka att denna säsongen handlar om att städa undan all jävla dynga som Nubben förorsakade denna föreningen.

3 gillningar

Min personliga inställning var att vi skulle hålla oss kvar.

Däremot förväntande jag mig Ingemansland. Jag bara antog att man skulle städa undan Tikka stakke etc och värva nytt…

1 gillning

Jag tror det bästa för alla är en degradering. Och riv allting och börja om igen. Så får det ta den tid det tar.

För vi kommer aldrig kunna att bygga om i SHL.

Barmhärtighet är ledordet framåt nu.

4 gillningar

Det bästa är absolut ALDRIG en degradering.

12 gillningar

Å imorgon sätter man sig för att se på hockey igen.
Full av hopp om att nu jävlar kommer vändningen!
Fan man e bra korkad.

5 gillningar

Inte konstigt att det går åt helvete med tikka och Teden som bäst betalda i laget…

3 gillningar