Tråden om HV71

Nästan så jag håller med dig…men ändå inte. Dock, HV är för närvarande SHLs sämsta lag och det finns åtminstone 6-7 lag i HA som är bättre än HV.

Jag tror uppriktigt att vi skulle haft svårt att nå en kvartsfinalplats direkt i HA i år.

2 gillningar

Det känns otroligt svårt just nu att verkligen tycka om laget jag älskar. Det är som ett förhållande fyllt av kärlek, men där all passion har försvunnit. Jag har sagt det förut – det är en sak att spela dåligt, att kämpa i motvind och att vara en “äkta supporter”. Men det här tar nog priset… Vi framstår som självutplånande, intetsägande och fullständigt hopplösa.

Vi värvar Nubben, halva AIK, Lindbom, AD, och tror på något sätt att det här ska fungera. Det finns inte en chans att någon ens skulle överväga dessa namn i en “fantasy SHL management”. Och ändå – här står vi, stora, starka HV71, med ekonomiska möjligheter som andra klubbar bara kan drömma om. Vi borde kunna köpa framgång, men inte ens det lyckas vi med.

Varför ska vi ha tränare med noll erfarenhet av SHL? Med de resurser vi har borde vi kunna locka ett stort namn – någon som verkligen kan förändra och lyfta oss.

ABBOTT säger någon, han ser HV som en språngbräda, en plats att vila innan äventyret i NA börjar…

Georgsson som aldrig satt sin fot på ett SHL kansli, han ska vi ha!

Ska vi rekrytera mer HA? Ja då kan vi lika gärna spela i HA. Vi är inte platsen där draken lyfter, även om vindarna är många och hårda är dom inte goda vid vättern… vi behöver en drönare inte en drake… vi behöver något som kan flyga av sig självt.

10 gillningar

Jag älskar HV71 men hatar vad vissa individer gjort med min förening.

För mig bär Johan Lindbom, Anders Wilander och Kent Norberg all form av skuld för vad som händer med HV71 just nu.

9 gillningar

Mycket bra inlägg, håller med dig till fullo.

2 gillningar

Hade man valt att åka tillbaka i tiden så hade man aldrig valt Lindbom som klubbchef. Där har vi det största problemet. Sen att en del vill se honom som stöttning åt AB skrämmer mig ännu mer.

5 gillningar

Jag säger ”Tack men nej tack” till Georgsson. Våra HA-influenser måste få ett stopp och det är nu.

Jag vill ha in Hall från Växjö som SC och tror fortsatt att Matson kan vara rätt namn i rollen som GM. Oavsett var de landar så måste bägge två in i verksamheten omgående, Matson för att lära sig av CA och Hall för att jobba med laget/ledarna.

12 gillningar

Citerar mig själv.

Det här är gör ont på riktigt, att man i sin så kallade profession handlar och agerar med en förening såhär. Att man gör såhär utan hänsyn till fans, betalande medlemmar och sponsorer. Att man gör såhär mot sig själva och mot dem som faktiskt kommit dit varje dag och vill något, för HV71.

Inte någonstans har man tagit långsiktighet i beaktande av sina handlingar, det finns inget som helst konsekvens tänk.

Jag tycker bara att det är ett ytligare faktum på hur trasig denna föreningen faktiskt är.

3 gillningar

Svarar mig själv… Vi lägger alltså ca 620k i månaden på dessa 2 herrar… det är som typ två 1:a kedjespelare…
Herregud!

3 gillningar

jodå.
Ibland måste man riva skiten för att se hur dålig basen man byggde på faktiskt är.
Det går inte vända på en trög pråmjävel i ett för trångt sund eller vilken annan metamorfos som helst.
Ibland är det bara så!

1 gillning

HV just nu:

4 gillningar

EXAKT
En massa dyra containers i lasten :sunglasses:

Vilken jävla sörja allt är. Var är vår klubb? Var är stoltheten? Var fanns den när Nubben anställdes? Nu finns ingen kvar som man kan rikta frustrationen mot eftersom alla är ett minne blott medan deras handlingar fortsätter trycka ner oss djupare in i fördärvet.

8 gillningar

Ni ska ha en stor eloge som ändå orkar hålla igång här på forumet trotts alla bajsmackor som drabbar er nu och den kräftgång som varit för er några säsonger nu.

Jag måste skärma av helt och ta bort allt vad som har med hockey att göra när Luleå går dåligt.

Avföljer allt på sociala medier inklusive mitt lag

SHL
Hockeynews
Sportbladet

Osv osv :sweat_smile:

Fett medgångssupporter jag vet men jag mår så jävla uselt när det går emot!

7 gillningar

Hade vi varit en ladugård och hållit på med ombyggnation har vi kommit så här långt i nuläget.

Bättre riv ner allt utom stommen - det är nära på man skulle bytt varumärke till kanske Huskvarna IF - och starta om bygget från scratch.

3 gillningar

Kommer bli ett fint stall när allt är klar.
Tro mig, jag har gjort nåt liknande med en gammal ladugård :smiley:

1 gillning

@Steve Ja, credd till Byggahus Greger77 så jag inte får upphovsrättsliga problem.

Nu känns för övrigt forumet nära att braka…

Haha. Och folk var trötta på mig för att jag “ältade” Nubben för mycket. ”Släpp och gå vidare”, hette det. Som jag sa då. Hans ande kommer ligga över HV som en blöt filt de kommande åren. Tyvärr. Det kommer dyka upp grejer lite hela tiden som visar på hur mycket han satt oss i skiten. Som idag och Tikkas lön. Övertygad om att vi är långt från färdiga med obehagliga nyheter. Så. To be continued…

7 gillningar

25 gillningar

CA samtidigt som största delen av forumet jublar över att slippa Tikka några matcher.
“Men det är klart att det är frustrerande att vi inte kan använda Tikka under de två kommande matcherna”

4 gillningar

Runt 1.57 poäng per match ska vi ta framöver för att vara på stensäker mark, 70p.
Börjar bli svårt tro på.

Är det möjligt att laget samlar ihop sig och går ut och krigar framöver?

1 gillning