Rätt fascinerande att tugget är densamma direkt efter en förlust. Alla är besvikna men laget får en ny match direkt där dom har möjlighet att ta tre poäng. Ja matcherna bara rullar in men likt förbannat står vi där med en torsk i arslet. Men som sagt, tur vi får nya möjligheter efter en förlust. Misstänker att det blir spelarmöten och skit när dom kommer hem från Luleå.
Det som behövs nu är att laget sätter sig ned tillsammans och går samman och lovar varandra att visa heder och stolthet. Att spela för varandra och visa att man kan spela hockey. Att man kommer ge allt man har och offra sig för sin arbetsgivare HV71. Gör man det så är den här säsongen räddad.
Ta när Lenc blev förbannad igår och fick en jävla fart och energi. Det är ju så man måste komma ut varje byte.
Varför finns inte det?
Men vad är det som gör att spelarna i Hv inte bättre kommer samman som lag? Vart brister det någonstans?
Ser ut som tex Malmö kämpar mer som lag. Örebro är alla för en typ. Många av de andra lagen ser ut som de har mer jävlar anamma och pushar varandra medans hv’s spelare på bänken ofta sitter relativt stilla och med tom blick medans det i många andra lag ”brinner” mer i ögonen. Man är mer påkopplade. Är det avsaknaden av en mental coach? Är det något annat som behövs för att tända glöden och svetsa samman truppen?
Pelle Mårts - ser du detta så vore det tacknämligt om du inställer dig för tjänstgöring tisdag morgon i Garden
Blir det noll poäng mot Lule så är det helt klart, vi kommer hamna sist och det blir kval. Frågan är vad gör man av tiden fram till mars för att klara kvalet? Jag köper att Blomman sparkas men finns det någon tänkbar tränare ledig? Ante Karlsson var HC när Timrå slog ut DIF ur SHL 2022, men nej tack till en till från TIK, nog med nubben. Kan man övertala Robban Ohlson för ett sex månaders kontrakt? Nästan omöjligt antar jag. Johan Lindbom, nej tack, Några mer förslag???
Andreas johansson
jag hittar ut själv ![]()
Ja, det är en fråga att kunna lösa. Det ser inte ut som man är ett lag. Det kan bero på anspänning/nervositet. När dom vann någon match så jublade man och visade glädje och laganda, så det finns nog därinne. Det behövs en framgång och det snarast.
Det behövs nog någon som kan jobba med den mentala biten hos spelarna, och ngn som vågar sätta våra omrinligt dyra spelare på läktaren
Hur man inte redan kan ha det är helt sjukt imo
Hoppas på minimal skärmtid för dig imorgon då ![]()
.
Jag önskar er all lycka och välgång, förutom mot Luleå!
Jag gillar HV71 det är ett av de lag i SHL som jag bara fått positiva vibbar av
Och jag vidhåller fortfarande jag tror inte ni kommer att behöva kvala i slutet av säsongen!
Angående det här med kval eller inte. Vi är just nu 10 poäng efter LHC i ingenmansland. Vi ska alltså möta 4an (Luleå) och 5an (Färjestad) borta och 2an (Brynäs) och 3an (Örebro) hemma de närmaste fyra matcherna. Luleå och Färjestad borta vann vi nästan aldrig ens när vi var som bäst, hur ska det då kunna ske nu? Och efter dessa 4 matcher så möter vi sedan Modo borta. Sannolikheten för EN seger är väldigt, väldigt liten. Och vi behöver ju inte bara en seger, utan typ 3 på dessa 5 matcher för att inte vara helt avhängda. Visst, sannolikheten finns, men den är låg, väldigt låg. Nä, det handlar nog bara om att spela ihop laget ordentligt, hitta ett spel som så småningom börjar bli vägvinnande efter årsskiftet och helt och hållet fokusera på den enda rimliga målsättningen: Att vinna säsongens sista match i kvalet.
Tror vi tar 5 raka nu faktiskt. Helt ärligt. Det känns upplagt för det. Luleå vann senast och är lite mätta, 1-3 seger. Hem till Garden igen och Ang gör hattrick mot Brynäs, vi vinner lätt med 5-1. 2 raka segrar där och självförtroendet kommer vara tillbaka. Färd mot karlstad med inga förväntningar alls på oss. FBK har dåliga målvakter och kan förlora mot vad som helst just nu, vi kniper en 2-4 seger. Hem igen och match mot tråk-örebro som har haft tur och överpresterat. Måste ta slut nån gång! Islossning och 7-1. Vips har vi 5 raka!
NU har vi äntligen lite vind i seglen ![]()
Vet inte vad du har rökt för att kunna tro detta, men jag vill också pröva.
att spelarna inte krigar och det brinner till hos dem är väl det som man kallar rätt karaktär inom Hv.
Sen 15 raka torsk
Jag tror det är bristen på naturliga ledare i laget.
Vi har inte längre (tror jag) någon som verkligen ÄLSKAR HV som t.ex. Davidsson (när han spelade), Petrasek, Thörnberg, Örnerud etc.
Coacher i all ära, men vi behöver även spelare som kan hålla i taktpinnen och/eller skälla ut när det går dåligt..
Jag tror vi saknar mer än så. Alla spelare är öar. Det finns ingen infrastruktur, ingen stomme, inget att hålla sig fast vid, ingen historik, lagrutin, samspel. Så går det när man har för lite kontinuitet på de viktigaste spelarna. När de köps in år efter år.