Tråden om HV71

Jag missar detta. Det suger, för jag hade väldigt gärna suttit där och varit bitter.

1 gillning

Synd. Bra att du slängde in blänkare för det, man måste synas :smiley:
Missade den uppenbara biten :see_no_evil:

@Quila , detta passar kanske med @sArg-gubbe inspel i elittråden. Intressanta tankar.

2 gillningar

Håller med @CJ_17

Säger som jag brukar: tar man den samlade kunskapen, driver och själen härifrån och applicerar den ”inuti väggarna” så hade allt mycket troligt sett väldigt bra ut! Finns så mycket kloka tankar och idéer här, tackvare er alla! :crown:

4 gillningar

Fått inbjudan till medlemsmöte 11/12. Vad tror ni kommer hända där? Förutom en möjlighet för medlemmar att vädra sitt missnöje så vet jag inte vad som konkret kan göras.

Ingenting gissar jag förutom det där missnöjet. Ändå tre veckor bort. Hade det varit ett superblixtsnabbt inkallat extramöte. Ja, då kanske man hade kunnat hoppas på lite roligare grejer.

4 gillningar

Ja precis, hade det varit blixtinkallat hade jag nog gått men nu känns det nästan lite meningslöst. Antingen kommer man sitta där vansinnig eller bitter.

2 gillningar

mest troligt: bägge.

1 gillning

Ja och så känner jag att jag har bättre saker för mig en onsdag kväll.

1 gillning

2 gillningar

Det är CA som ska ha sagt ”kriminellt dåliga kontrakt”

Nubben värvade på känsla istället för fakta, vilket inte är något nytt då han knappt använde några underliggande siffror. Kent är motsatsen till Money ball-metoden.

HV har en välmående ekonomi, vilket har skapat en värvningproblematik då det går att chansa. Det ska också finnas en vilka att vinna budkrig mot våra rivaler.

Ett annat problem som tas upp i artikeln är att HV vill ta genvägar till toppen och inte arbeta metodiskt och strukturerat.

4 gillningar

Bra uttryck - kriminellt, helvete vilken kapitalförstöring och binda upp det på sikt dessutom

8 gillningar

Det är det rätta ordet för att beskriva det.

Helt sjukt att Nubben eller dåvarande styrelse inte behöver ta något ansvar.

Underlåtenhet?

Trolöshet mot huvudman?

2 gillningar

Man blir mörkrädd av att läsa artikeln. Davidsson får en stor känga. Enligt artikeln var det många som ville ha bort honom.

2 gillningar

:wave:

3 gillningar

Tror fan att många ville få bort honom. Var nog inte så roligt när han härjade. Trots allt gjorde han det viktigaste. Fick bort nubben och mannen som anställde nubben. Borde räcka för att få hjältestatus.

1 gillning

Den här kategorin chefer är jag så oerhört morbidt fascinerad av. Tänk att man är så dålig som chef så att inte hälften av ens beslut blir dåliga (d v s man kastar tärning om varje beslut), utan att att merparten av besluten är helt galna. Det innebär alltså att man intuitivt fattar dåliga beslut. När man har chansen mellan två alternativ så kommer man oftast, utifrån det man tillsynes anser vara professionella bevekelsegrunder, fatta objektivt fel beslut.

Jag är sååå fascinerad över hur sådana personer ens lyckas hamna på chefspositioner i stora organisationer.

8 gillningar

Men dra åt… det skriker i mig. Att sådana här handlingar existerar i HV får mig illamående. Det är så oerhört tragiskt och respektlöst mot hela föreningen. Historian, nuläget och framtiden.

2 gillningar

För att dem utstrålar pondus= har narcissistiska drag.

Dem tar obekväma beslut=hugger folk i ryggen, har noll empati eller är populistiska.

Tar tag i surdegar= saknar långsiktigt tänk eller är impulsiva.

:partying_face:

3 gillningar

Håller med helt. Det känns som ett tv-spel med en impulsiv tonåring bakom spakarna.

Vi måste kunna jobba strategiskt och långsiktigt parallellt med att rädda den här säsongen.

Kontakta 10 st framgångsrika tränare och ge dom 150.000kr för att beskriva hur en bra klubb byggs upp och hur deras syn på deras egna framgångar ser ut.

Det är ju månadskostnaden för fjärdefemman plus spelare på läktaren.