Tråden om HV71

Enligt artikeln har Hv71 redovisat fel uppgifter till Svenska Ishockeyförbundet gällande Tikkas lön. Enligt deras källor är lönen 245 000 kr istället för 295 000 kr.

Lite uppseendeväckande om det stämmer, men 50 000 kr hit eller dit är kanske inte så noga i en förening som har för vana att kasta pengar omkring sig.

1 gillning

fyfan vad illa man mår efter att ha läst den där artikeln

2 gillningar

Det var någon som bad AI ta fram en verksamhetsplan. Skicka den till styrelsen. :metal:t3:

Kan inte längre bli arg, det är mer ett skämt, kanske kan Netflix göra en komedi om detta :laughing:

3 gillningar

Det kommer: eller kanske en variant av Nilecity?

2 gillningar

Någon som har möjlighet att dela artikeln? :grimacing::pray:

3 gillningar

Gjorde hult likadant som nubben eller vad tusan hände där?

Kändes som det värvades otroligt mycket mellanmjölk på den tiden. Varenda värvningar var liksom meh.

Nu när detta har nått ut till allmänhet och sponsorer. Tror vi att tryck från vederbörande kan tvinga någon sorts förändring? Om styrelsen får press på sig utifrån liksom.

1 gillning

Det är väl lite så dagens trupp också är, väldigt mycket mellanmjölk?

Vill absolut inte att HV ska åka ur, men frågan är om det inte är det enda som kan rädda HV från alla kontrakt? För vem, normalt begåvad sportchef, skulle vilja ta över ett kontrakt som Tikkas?
Nej fy fan, man är ju så fruktansvärt trött på HV numera. Känner inga känslor för föreningen, varken när de vinner eller förlorar. Inte medlem i föreningen längre och har sagt upp abonnemanget på TV4play.
Hoppas att alla som har satt HV i denna fruktansvärda sits, skäms, för det är så illa. Pinsam jävla skitförening. Hela hockey-Sverige skrattar åt oss

2 gillningar

På en handskriven lapp kan en fyra lätt bli en nia

Det förklarar rätt mycket om HV fortfarande jobbar med handskrivna lappar :stuck_out_tongue:

Då skulle du se mitt skrivbord. Men jag jobbar ju å andra sidan inte hos HV

Men herregud. Gick in och köpte plus när artikeln i Aftonbladet kom idag. Hur i hela helvete har föreningen drivits egentligen? Och AD har ju likt Lindbom och Norberg förstört hela jävla föreningen.

Fy fan säger jag. Vart ligger problemen för de sportsliga resultaten undrar jag? Det går ju sannerligen inte att identifiera en person.

Här är det ju istället flertalet individer med obefintlig kompetens som saboterat det här varumärket systematiskt, både omedvetet och medvetet under flera år.

Jag skiter helt ärligt vad som händer med våran SHL plats från och med nu. Nu är det enbart att sätta rätt personer på rätt plats som gäller.

6 gillningar

AD var kass, genomskådade hans skitsnack vid första uttalande… Tack gode gud för att han inte är kvar i föreningen.

En stor fet :o: på honom!

14 gillningar

Kan köpa det resonemanget om det handlar om golvpersonal på en industri.
Detta är professionella idrottsmän och vilket lag du än spelar i så kommer det finnas spelare som tjänar mer eller mindre sett till prestation.
Tror inte heller detta är ett problem i laget, bara media som vill få det att se ut så.

Styrelsen? känner inte dem någon skam eller något i den bemärkelsen? Rannsakar dem inte sig själva? Uppenbart at det startar längst upp i hierarkin, vilket jag anser vara styrelsen. Dags att rensa där och få in kompetens så kanske klubben börjar ta rätt beslut.

1 gillning

Jag anser att “professionella idrottsmän” inte är ett argument för att man ska vara opåverkad över uppenbara orättvisor. Jag tror snarare att man som professionell yrkesutövare är väldigt medveten om sitt värde.

Samtliga lag har ju olika lönenivåer, så givetvis är hockeyspelare vana att det finns skillnader. Jag misstänker att väldigt få i laget har synpnukter på att AP20 har hög lön. Men HV verkar ju under flera år betalat höga löner till fel spelare. Jag nämner i en annan tråd att det är skillnad på att få hög lön utifrån hur man presterar och att ge spelare hög lön utifrån hur de förväntas prestera.

De oproportionerliga löneskillnaderna tycker jag också sänder en signal på hur “out of touch” och oprofessionell ledningen är, till exempel hur de värdesätter olika spelare och förmågor.

1 gillning

Teori. Om man har en fungerande verksamhet med allt vad det innebär. Där kompetens och prestation för varandra och bolaget/föreningen är det folks drivs mest av. Så tänker jag att lönesättningen blir en icke fråga för majoriteten. Eller är jag ute å svävar?

Vi testar hypotesen: Vi sänker lönen till 40 000 i veckan och säger åt alla spelarna att lönen är en icke-fråga. Hur många kommer vara kvar?

2 gillningar