Nej det är ju långt ifrån hållbart. Eller inte alls. Men jag tänker utifrån. Ponera att HV presterar och levererar. Då om man nu ser till mitt argument. Så tänker jag att en sådan fråga inte får fokus.
Edit, vet vi ju inte om det är en fråga i gruppen!
I en frisk organisation så ligger lönenivåerna på sådant sätt att de flesta köper skillnaden.
I exemplet jag själv har från min verksamhet: om man har tydliga betygskriterier och behandlar alla studenter rättvist, så finns det oftast en acceptans att olika studenter får olika betyg. Så fort det är grupparbeten och vissa studenter slackar och börjar få räkmacksbetyg (de gör ingenting men åker snålskjuts på andras arbete) så brukar missnöjet ganska snabbt visa sig.
Nu har jag inte läst artikeln ni refererar till. Hur är den uppbyggd? Olika spekulationer, rykten och tyckanden eller regelrätta intervjuer med citat?
Tänker på att det inte var längesen vi med emfas konstaterade att trovärdigheten hos kvällpressen generellt, och Aftonbladet i synnerhet, inte är stor.
Jag skulle gissa någonstans mellan 60 och 85 % En del källor är lite vaga, som hänvisningar till personer med insyn i verksamheten, men det kan också vara för att skydda källorna. Kritiken av AD tycker jag känns minst underbyggd. Rent strukturmässigt är texten spretig som de flesta sportjournalistiska texter, men den det beror nog snarare (som vanligt) på arbetstempot journalister tvingas ha.
Jag känner precis likadant. Jag är mer eller mindre likgiltig inför HV och föreningens öde. Jag har sett och påpekat denna episka misskötsel i flera år, så jag har kopplat bort känslorna mer eller mindre. HV får vad de förtjänar. Tycker mest synd om fansen. Men å andra sidan är fansskaran till stor del bestående av okunniga, blåögda och naiva individer som inte ifrågasätter nånting och blir arga när HV får rättmätig kritik. Så fansen får liksom också vad de förtjänar. Iaf till stor del.
Om Tikka, Tedenby och Petersson är de tre högst betalade spelarna, så ska de enligt mig “på pappret” spela i en förstakedja. Platsar de inte där, då underpresterar dem. Petersson är där, men de andra två… De platsar knappt i LAGET! För mig är det ett väldigt tydligt tecken på att det är något fundamentalt fel med föreningen. Det handlar inte om tränarna eller spelsystemet… Det är djupare än så…
Tror som sagt det inte är svårare än att vi inte haft rätt man på rätt plats.
Rätt uppenbart nu för ALLA vilka tre personer som direkt satt oss i den här sitsen. Trion är ett minne blott, men det är bajsmackan de lämnat efter sig som vi måste äta upp nu.
Vad gäller tränare så är jag fortfarande av åsikten att det inte direkt gynnar Blommans case att han är handplockad av AD och Nubben. Kanske också är så enkelt att det är därför det inte funkar för tillfället? Dåliga ledare som gjort dåliga rekryteringar tidigare har lyckats pricka in ännu en dålig tränarrekrytering?
Ok. Ber om ursäkt. Det kom ut hårdare än jag menade. HVs fans är tyvärr lite för lite engagerade eller kravställande. För många tror att det är bra/rätt folk som jobbar i HV.
Jag uttryckte mig mycket dåligt. Som sagt. Ber om ursäkt för det.
Hela det här haveriet med fantasi-löner tror jag faktiskt gör betydligt mer skada än man kan ana. Det kan rentav vara en av de största anledningarna till att det har gått så åt helvete de sista åren.
Betänk:
Spelare som tjänar mer än de borde får än mer prestationsångest och press
Alla motståndarlag får gratis tändvätska när de möter “de där rika överbetalda jävlarna”, dvs vi får aldrig möta lag som åker på en skridsko.
Mer inre osämja i laget då det skrivs, viskas och skvallras om hur höga löner HV har och hur mycket den och den tjänar. Dvs betydligt svårare att skapa en bra lagkänsla. “Varför ska jag kämpa som tjänar en femtedel av den där finnen i fjärdekedjan…”
USCH!
Kanske är det så illa att det bara finns en lösning. Börja om i allsvenskan med blankt papper. Enda sättet att bli av med Nubbens skugga.
Jag tror till stor del dom senaste årens haveri är bristen på drivande spelare.
Jämtin, Davidsson, Thörna, Ledin, Laine etc.
Naturliga pådrivare. Jävlar anamma ska spelare kunna bidra med.
Spets med stark mental hälsa.
Stabil backsida, åtminstone 3-4 rutinerade klassbackar som pallar trycket.
En given etta i kassen.
Två klasscentrar, rakt igenom klass. Hrdina, Davidsson stuk.
Tyvärr har du nog rätt även om det bär emot att erkänna detta, jag kollar nu på Nybro mot Kalmar , där har Hugo Pettersson gjort Kalmars mål. I övrigt lite vilda västern hockey men jag tittar hellre på detta än SHL och HV totala katastrofspel. Starta om i HA med alla duktiga juniorer plus ett antal etablerade spelare.
Hela rasket måste rivas. Alla kontrakt måste bort. Lika bra å börja om i allsvenskan. Bygg ett lag kring träff, hp, reber m.m. georgsson får gärna styra i ha. Det gör han bra. Ge han ett kontrakt som avser både shl/ HA