Fascinerande när du skriver ALLA.
Då vill jag meddela att inte jag är en av dom.
Efter att ha följt HV under ganska många år med vissa avbrott på grund av utlandsvistelser blir jag konfunderad över slutsatser som många drar utifrån vad jag tycker mycket tveksamma fakta.
Inte ens när HV71 åkte ur SHL tycktes exempelvis dåvarande klubbdirektör Agne Bengtsson inse att organisationen skulle genomlysas utan argumenterade för att bibehålla SHL kostymen och när korten synades hänvisade han till mångåriga överskott men där man kirurgiskt skalat bort all form av utveckling i klubben.
Johan Lindbom anställdes som klubbdirektör som i sin tur anställde Kent Norberg som sportchef. Varken Johan Lindbom eller Agne Bengtsson eller för den sakens skull föregångaren Peter Eklund har egentligen lyckats med någonting inom klubben och gjort minst sagt dåliga vägval för klubben.
Utifrån all fakta jag lyckats få till mig genom att läsa allt omkring HV i tidningar och på nätet, lyssnat på poddar, varit på partnerträffar men också medlemsmöten är min slutsats att AD på kort tid åtgärdade en mängd brister och började ifrågasätta det mesta inom klubben. Min bedömning är att det gjordes med all rätt.
Ponera nu att han upptäckte alla skit avtal som fanns inom klubben och att han kraftfullt agerade på detta, det skapar nog minst sagt konflikt.
Johan Lindbom hade kult status inom klubben men det få tycktes förstått var all skit som dolde sig bakom fasaden.
En jämförelse från bolags världen är att ha en urusel försäljningschef som ger bort alla varor samtidigt som produktionschefen har alltför ineffektiv produktion och det mesta produceras fel.
Dessutom är all form av Forskning och utveckling nedlagd sedan länge.
När anställningar ska göras tar man gamla kompisar för att det ska gå snabbt och visa att man tar sakerna på allvar.
På kort tid adresseras ett antal områden som måste förbättras och rekryteringar drogs igång.
Det hela resulterar i ny fysansvarig, ny SC, ny HC, ny ass coach, uppsägning av junior ansvarig, byte av folk nere i staben runt laget, ny scout och ny Klubbdirektör. Säkert andra saker som jag missat.
Jag ser bara det positiva i ovanstående!
Vi får tycka olika men snälla skriv inte ALLA, tack!
Det är så enkelt att skriva att tränaren är kass eller att spelare är dåliga eller för den sakens skull att AD var skit men argumenten när man gräver lite djupare i ämnena anser jag tydligt ger en annan bild.
Alla utbildningar jag gått inom ledarskap handlar i princip alla om samma sak.
Ut i vekligheten och ta reda på fakta, prata om problemen, hitta lösningar och execution.
Återigen tycker jag totalt annorlunda jämfört med många andra…