Tråden om HV71

Vilka saker tänker du på?

Måste med ett flyg nu återkommer senare.

Köp Aftonbladet plus och läs när du landat. Bon voyage!

2 gillningar

Vore intressant om JP gjorde en intervju med AD så här i efterhand. Vore intressant att höra vad han själv säger om tillståndet inom HV och sin egen roll.

3 gillningar

Sanningar större än de vi får till på forat finner vi hos poeterna.
Birger Sjöberg visste för hundra år sedan hur just den här torsdagen kommer förlöpa:
“Trofasta torsdag räckte mig kransen.
Självtro växte, blodet steg.
Fredag, min vedag, miste jag sansen.
Vaknade plundrad, stum och feg.”

9 gillningar

Att ge Hall rollen som sportchef är ett långsiktigt strategiskt drag för HV. Med sin erfarenhet från SHL och insyn i vad som krävs för att bygga framgångsrika lag, är han väl rustad att forma HV till en konkurrenskraftig klubb. Hans arbete under kanske ligans främsta ledare/SC har inte bara skärpt hans förståelse för spelet utan också gett honom insikt i effektiv talangrekrytering och resursallokering.

Som sportchef skulle Hall kunna hitta prisvärda lösningar på spelarrekrytering och utveckling, något som vi desperat behöver för att hålla kostnaderna nere. Hans tidigare erfarenhet tycker jag visar att han är redo för ett större ansvar (sett till antal år som ass), om HV71 skulle ge honom den här chansen skulle det kunna innebära starten på en ny era av både sportslig och ekonomisk stabilitet.

Men frågan är - finns han ens på bordet?

8 gillningar

@Nopa1995 Om du inte läser Aftonbladet-artikeln. Det här är det nya som kan läggas till gällande AD.

• Davidssons tid som ordförande beskrivs som "rörig och okontrollerad”. Uppgifter som stämmer överens med vad folk på forumet hört.
  • Davidsson var i högsta grad involverad när Samuelsson och Montén fick sparken.
  • Davidsson hade många synpunkter på det sportsliga.
  • Nubben fick i efterhand inte ta några beslut som inte godkänts av Davidsson.
  • Davidsson var högst involverad i rekryteringen av Blomqvist.
  • Davidsson var den som förhandlade Abbotts treårskontrakt MED klausul, vilket Davidsson också bekräftat.
  • Davidsson lämnade efter att folk inom föreningen jobbat för att få bort honom. Uppgifter som stämmer överens med vad folk på forumet hört.

Du säger att Davidsson inte haft någon inverkan på de galna kontrakt som skrivits. Under hans period som t f ordförande, innan Anna-Lena valdes till ny ordförande, har det skrivits kontrakt med bland andra Alsing (3 år), Alnefelt (3 år), Lenc (2 år), Nyberg (3 år) och Engsund (4 år). Snittlönen för dessa fem herrar är 200 000 kronor i månaden, enligt Aftonbladets löneuppgifter.

Vi betalar totalt 1 miljon i månaden till dessa herrar i cirka tre år framåt. Rimligt?

16 gillningar

Det är väl också typiskt för en organisation som till mångt och mycket omger sig med ja-sägare. En fungerande organisation som utvecklas hela tiden består ju av mång olika åsikter och viljor, men kräver också bra chefer/ledare

1 gillning

Intressant att se hur AD svarar på det.

1 gillning

Imponerad av hur någon neutral kan försvara ad så helhjärtat och med en sådan brinnande glöd.

Stort plus till styrelsen som lyckades med att få bort honom från styrelsen på ett snyggt sätt.

Stort minus till valberedningen som såg till att han hamnade där överhuvudtaget.

Hoppas innerligt att vi aldrig ser honom i någon roll inom HV71, gärna i LHC eller Timrå dock.

2 gillningar

Jag hade enormt svårt för hans attityd, bemötandet mot fans och hanteringen av Nubben.

2 gillningar

Det är just valberedningen som oroat mig länge. Det är ju egentligen de som ”styr” klubben genom att tillsätta folk som ska anställa kunnigt folk i sin tur. Valberedningen är oerhört viktig

2 gillningar

Diggar årets jultröja i alla fall…

4 gillningar

Jäkligt snygg buss jag såg stå parkerad utanför Borås djurpark får jag ändå säga.

7 gillningar

Ny center hittad: Gorillan Charlie. Enligt rykten har han fått fyrarårskontrakt.

8 gillningar

Nubben sista åtgärd var att värvat två lodjur för 200k per månad

2 gillningar

Ett av hans krav var att vara bäst betald i laget så han har nu en månadslön på 500k/mån

1 gillning

“I Charlie får vi en spelare som är väldigt fokuserad på banan”.

34 gillningar

Bra på skridskorna men går illa.

17 gillningar

Fan, jag skrattade så mina earphones höll på att ramla ur åt de vitsarna :rofl:

4 gillningar

För övrigt lär ju en Gorilla vara jävligt bra på att skymma målvakten :rofl: :rofl: :rofl:

3 gillningar