Tråden om HV71

Ändå intressant. För någon vecka sedan var Tikka en het snackis på forumet. Vissa menade att han fyllde en funktion. De flesta tycker han inte ska spela alls då han kostar oss mer än vad han tillför på isen. Tikka svarar med att ta matchstraff och med det offentliggör sin lön…

De senaste dagarna har det blivit en allt mer intensiv diskussion om Blommans vara eller icke vara. Försvarna är liksom många utomstående hockeytyckare eniga om att man absolut inte ska sparka tränare. Kontinuiteten går före allt.

HV svarar upp med att bli totalt utspelade först mot Luleå, sedan hemma mot Brynäs.

Forumet är rätt ute, som alltid.

Tillägg. Lägg till att media dragit ner byxorna på samtliga som det tidigt riktades kritik mot (Nubben, AD och Lindbom), men ändå försvarades av somliga, och det blir fan ännu mer komiskt. Forumet kanske borde ta över föreningen ändå…?

20 gillningar

70 miljoner rakt ner i Vättern och en spottloska rakt i ansiktet på oss som älskar och bryr oss om klubben.

Exakt så känner jag just nu.

18 gillningar

Eller föreningen

Finns nu bara två vägar att gå, behåll coacher och släng det obefintliga spelsystemet överbord, använd resterande del av grundserien för att trimma spelet och skit i resultat och poäng till att börja med. Alternativt sparka coacherna imon och börja om med nya tränare och spela in ett nytt spelsystem till kvalet.

1 gillning

Ja, som ett öppet utlopp som inte går stoppa, det bara flödar ut…

Återgärder som måste till:

Förändringar i båset, ny HC. ASAP.
Blomman får kliva ner på rätt position. Assisterande aka på upplärning.

Byt kapten. Alsing i all ära, men det lyser inte i ögonen och sista 2-3 matcherna har han varit rätt kass.
Föreslår Fisker. Leder på isen, det räcker långt.

Rör om i linorna.
Träff-OFM-Reber som 1:a lina.
De visar att de vill och kan i match efter match.

Låt Borgis lira Center. Han kanske återfinner glädjen.
In med nån som tar det defensiva ansvaret i den linan. Så kan slipper en del av det.
T ex:
Lenc-Borgis-Ang

Sluta skicka spelare under bussen. Som Blomman gjort med AP flera gånger.

Sluta ställ ut Allsvenska spelare som Tikka, Måns på isen.

Sjöholm och Fransson SKA lira om de är friska och hela. Vår framtid börjar nu, med ungdomarna.

Bänka lirare som Tedenby och bryt / börja skeppa iväg dödkött som t ex Stakkestad.
Skiter i vad det kostar.
Banta truppen. Rejält.
Finns både forwards och backar i J-20 som kan hoppa in om vi blir korta nån match.

Bygg och lira laget för Play-Out.

NU!

edit: Har inte gett upp Hugo A riktigt än…men snart. Året ut, funkar det inte så ny 1:a målvakt. Och Glifford är INTE klar för SHL.

4 gillningar

Hörde samma sak också i somras. Om man ska tro på det så blev Teemu lite lack

1 gillning

”Sällan har tränarmarknaden varit så het som under årets säsong. Av de 14 tränarna i dag så är det åtta, alltså mer än hälften, som har kontrakt som löper ut nästa år.
Det är Niklas Gällstedt (Brynäs), Roger Rönnberg (Frölunda), Tomas Mitell (Färjestad), Challe Berglund (Leksand), Thomas Berglund (Luleå), Mattias Karlin (MoDo), Robert Ohlsson (Skellefteå) och Jörgen Jönsson (Växjö) som har utgående kontrakt.”

Här här ju faktiskt HV möjligheten att plocka in en erkänt kompetent huvudtränare från SHL. Nu kanske några redan har nytt kontrakt då artikeln är drygt en månad gammal men alla borde ju inte ha det ännu.

Istället för att ösa pengar över dåliga spelare (som funkat sådär) kanske HV ska testa att satsa pengar på att få in en av seriens bästa sportchef och huvudtränare. Visst man kanske får betala 1-2 miljoner extra per år men uppenbarligen verkar det vara värt det?

Tiden kommer då även attraktiva sportchefers kontrakt går ut. Tycker man ska försöka värva någon av dem.

2 gillningar

Ja dökött måste bort! Tedenby är för dålig!
Hans jobb i egen zon är pinsamt! Skiter i vad han tjänar. Presterar man som han gör så ska han inte spela. Men han belönas med att spela BP!
I HV71 spelar man inte efter prestation den saken är klar!

2 gillningar

Tror inte för en sekund på att han “belönas” eller låts spela för att han har bra lön.
De som leder HV ser inte hockey på samma sätt som oss.
De tycker han är bra i BP.
Hur nu det är möjligt.

1 gillning

Har sagt det förr och säger det igen utan tjuriga ledare på isen fixar vi aldrig detta. Vi skulle inte gjort oss av med önnerud han hade vart bättre än minst hälften av detta pissluffar lag.

3 gillningar

Inte för att vara sån men Önerud var kapten när vi åkte ut…

2 gillningar

Inte för att vara sån men i våras var han x-faktorn att vi spelar i shl.

Med 2 ass i kvalet eller dom 13 pinnarna på 45 matcherna han spelade i serien?

Men visst, hade jag fått välja så hade jag tagit Simon före stallet Lindbäck Hansson o tikka men att det är hans förtjänst att vi är kvar i shl, nä det håller jag inte med om.

3 gillningar

Vi ska inte ligga med gamla X.

Just i sjunde avgörande match så anser jag att han var tungan på vågen med sin tjurighet. Han drog tåget i drn matchen.

2 gillningar

Och stakke gjorde mål. Han har väl inte hängt nån sen dess nu när jag tänker efter :joy:

2 gillningar

Vad tror ni, forumvänner - klarar HV att få ihop det här till kvalet?

Vad tror ni kommer hända?

Vad vill ni ska hända?

Jag är tveksam.

Vill såklart att vi ska vinna kvalet.

Får vi ihop det så bör chansen vara god åtminstone.

Mest av allt vill jag någon jäkla säsong få andas och må bra och att kontraktet säkras med 15 matcher kvar.

Just nu tär det på psyket och jag blir onödigt grinig mot min omgivning i anslutning till matcher.

All heder till min sambo som står ut med mig.

13 gillningar

Om man klarar det till kvalet så gör man det lagom till det. Men då behövs en erfaren HC

Tron är väl att det kommer bli någon av Hult eller Georgsson eller en kombo. AB är kvar. Vi slår all time high i minst inspelade poäng. Modo spelar ut oss. Föreningen är tom och än mer vilsen. Man förstår inte.

Igår skulle CA agerat, rensat truppen tidigt. Givit AB bättre förutsättningar. Det är något i alla fall.
Vad jag egentligen vill utifrån det faktum här och nu. Lös ut Halm, AB ska inte va HC. Ersättare? Oklart!

Självfallet vill jag att HV håller sig kvar men jag vet inte om det faktiskt är lika bra att åka ur så åtminstone alla dåliga kontrakt bryts. Men samtligt HA är något som jag vill hålla på världens största distans. Ska inte ens finnas nära HV. Jag är mer övertygad om man åker ur att man blir kvar och får arbeta hårt för att ta sig tillbaka.

1 gillning