Tråden om HV71

Jag minns när HV krisade 13/14 och Torgny Bendelin gick in som HC, han styrde om försvarsspelet till man-man. Kanske vore något? :grin:

4 gillningar

Torgny Bendelin - vilken passion, vilken hjälte! :crown:

9 gillningar

Topi Peuhkuri i Vetlanda är riktigt fin! :smiley:

1 gillning

När han slet av sig tröjan på träning. När han grät efter någon seger. Att han på fullaste allvar ville köra man-mot man vilket fick överskattade Elias Fälth att stå och sucka i en periodpausintervju (shame on Elias…).

Jag tycker vi egentligen haft undermåliga tränare rakt av sedan tränarkarusellen drog igång i samband med att Janne Karlsson fick kicken.

Men Torgny. Han har etsat sig fast i mitt HV-hjärta för alltid.

3 gillningar

Den minns man! Var ju så en annan blev tårögd :face_holding_back_tears:

13 gillningar

Vet ni. Jag kanske fått kortslutning av hela den här cirkusen, men jag undrar om inte Lindbom kunde blivit en bra coach om man

1. hade haft tålamod och kontinuitet första gången man valde att kicka honom 2018 (oj vilka sweet summer children vi var då …) och låtit honom etablera sig som tränare med långsiktigt förtroende i HV71. Det finns ju en överhängade risk att resultaten inte hade med honom som tränare att göra utan vilket spelarmaterial han fick.
  2. låtit bli att försöka göra honom klubbdirektör eller något annat som har med klubbens styrning över huvud taget.
2 gillningar

Ja, snacka om passion och att konkretisera känslor! Älskar när han slet av sig tröjan. Flera spelare vittnade om att detta var en ögonöppnare för dem, men minns ej vilka nu!? Hur som, en legend och hjälte.

1 gillning

Japp, har varit inne på det också. Lindbom hade kunnat få slipa till sig samtidigt som AB och Rahm kunnat vara assisterande. Både AB och Rahm var båda tilltänkta som assisterande men fick för stor roll för fort tyvärr.

1 gillning

Känner mig relativt likgiltig inför läget man befinner sig i faktiskt. HV får vad de förtjänar. Att man skulle hamna här var lika förutsägbart som förra säsongen. Och säsongen innan det. Och säsongen innan det. Man lär sig ju ingenting. Analyserar man resultaten så kommer man till fel slutsats. Fattar man ett beslut så fattar man fel beslut. Oavsett inom vilket område. Kontinuitet på sitt sätt. Men förutsägbart.

Skillnaden mot de tidigare fiaskosäsongernar att den här gången ser jag ingen utväg. Jag tror inte att det kommer hjälpa oavsett vilka åtgärder man vidtar. Jag tror iofs inte att man kommer att vidta några direkta åtgärder, utan att det kommer tuffa på som nu med samma folk.

Allt är så totalt kört i botten i kombination med att alla i princip är ju nya på jobbet. Högst troligt så råder samma otrygghet på kansliet som på isen. Man varken känner varandra eller litar på varandra.

Den här gången finns ingen Bendelin, Lindbom eller liknande att slänga in för att få till en förändring.

En annan sak som skiljer från förra gångerna är att vi framstår som ett skämt till förening. Den smutsiga byken syns och tvättas nu offentligt. Om det skulle finnas någon som skulle kunna få ordning på detta, så ska denne ju också vilja kliva in i detta totala kaos och riskera att bli nedstänkt av all den avföring som kommer från alla håll nu.

Jag tror att det är kört. Tvärkört. Men så kan det gå när man missköter en förening i nästan 15 år.

3 gillningar

Joonas Kankkunen gör det bra i bottenlaget Frillesås, räddade 2p mot Ljusdal igår.
På tal om Vetlanda och målvakter så har “Boris” Borvall varit aktiv i min förening efter att han tog time out från VBK. Kul att se en så bra målis på nära håll och inom breddidrotten.

1 gillning

Laget känns helt förlamat och likgiltiga.
Det finns på tok för lite fightingspirit i detta lag.
Luoto, Träff och Lenc är de enda jag ser krigar på isen och sliter. Resten är otroligt loja och mjuka.
Det kommer bli kval och det är bara hoppas att någon kommer in och ingjuter mod i spelarna. Blomman lyckas bevisligen inte att få bortskämda spelare att leva upp sin lön.

1 gillning

:brown_heart::heart_hands:

17 gillningar

Bra jäkla inlägg!

1 gillning

Nu gäller det att ta bort spelre som inte presterar från laget. Man får spela vid prestation. Nu kan vi inte skylla på att han kommer bli bättre eller att man tror på någon i det långa loppet. Snart är halva serien spelad. Ställ lite krav.

Blir rörd av hur damlaget stöttar Sanni.

De pratar om framsteg och rehabilitering, någon som vet vad för framsteg hon gjort och om hon kommer att kunna gå igen?

1 gillning

Intressant sist jag kikade så står hon fortsatt med i truppen på hemsidan.

Tänk när han 99/00 som HC för Tranås AIF i kvalet till Elitserien mot LHC tar Mange Axelssons klubba, hoppar upp på bänken och slår sönder den i mot sargen i ren frustration.
Trycket i Bredstorpshallen var enormt, det var förövrigt den säsongen som Silverköping tog klivet upp.

1 gillning

Några som ska på medlemsmötet?
Ett antal frågor behöver ställas, milt sagt.
Särskilt beklämmande det vi hört från flera håll nu hur föräldrar upplever ungdomsverksamheten. Den frågan måste verkligen upp.

2 gillningar

Man måste komma ihåg att HV inte verkar i en isolerad tillvaro.

Vid säsongsstart hade alla lag säsongsstart. Nya spelare i samtliga lag, nya spelsystem och idéer.

Samma vid uppehållet. Alla lag fick chans att bättra på och finslipa.

Såhär efter 20 omgångar kan man väl konstatera att HV kom till start likvärdigt eller strax bakom sina konkurrenter. För att successivt halka efter mer och mer till att nu vara överlägset längst bak i loppet.

Och även damerna fortsätter gå tungt.

1 gillning