Jag har börjat drömma våta drömmar om hedersamma förluster.
Nja, mer det här med spelare som inte vill vara här …
Haha ja, jag kunde dra många paralleller när simon gav intervjun igår, men jag tror det är ännu värre i HV
Realistiskt sett blir det noll.
Finns ju en hel del som verkar titta på träningarna.
Hur grinigt är det på träningarna? Hur mycket kampmoment är det?
Som man tränar spelar man.
Jag gissar att det kommer också vara svårt, att nå hedersamma förluster, utan en ganska radikal ledar förändring som ger åtminstone ett uns av tro hos spelarna igen. Det fanns från början , men med helt utebliven framgång så försvann nog de sista dammkornen av det med Nybergs puck.
Är det något läge man inte får sumpa så är det denna veckan.
H Öbero - svåraste matchen på veckan där man måste få till en bra start. Denna starten kan sätta tonen för hela veckan
B Modo - Viktigaste matchen hittills på säsongen. 6 poäng står på spel och en vinst här kan vända hela säsongen rent moralmässigt om man får med sig 3 pinnar
H Linköping - kanske den lättaste matchen denna vecka? Måste verkligen bli 3 pinnar här. Annars ser jag verkligen inte vad som kan bli bra
Såg Hammer i Hockeymorgon nu. Känns som man inte hör mkt om honom. Hur aktiv är han i HV? Reagerar på att han inte säger ”vi” i intervjun, så det är ju en viss distans i den roll han har om han har den än…
Kanske en möjlig SC eller om inte annat rådgivare till coacher?
Han snackar sin karriär och om vad HV borde göra nu: spela enkelt, gör din grej, tänk inte för mkt på spelsystem (just det som är problemet nu?) fokus på din insats och ha kul.
Hockeymorgongänget i övrigt med Håkan Hellströms och Thom Yorkes halvbrorsor tycker ju inte tränaren ska gå, förstås. Just utifrån historiken.
Han kör idag inom Hvs J20 lag - Development Coach.
jag kanske tror lite väl på hv ännu men skulle vi vinna örebro matchen så finns det risk att vi skaffar oss lite självförtroende och lyckas få med oss poäng i samtliga matcher i veckan?!
sist vi mötte örebro var det ju mr karlkvist som tog alla 3 poängen från oss i tredje perioden
Tänkte på en annan sak också ang detta med när det började gå utför på riktigt. Och nu ber jag om ursäkt om jag minns fel ang årtal och liknade. Men jag tror det var till Säsongen 2013/14 som ligan släppte på det här med max 2st transatlanter per lag som jag personligen var helt emot. Vet att jag då var rädd för just det här, att juniorer skulle få svårare att på riktigt få chansen när klubbarna med pengar kunde överbetala någon random jänkare för att det skulle bli guld och gröna skogar. Upplever att det ibland infinner sig en slags mättnadskänsla för alla då istället. Juniorerna blir mätta fort på klubben för att dem inser att det inte går att ta sig längre pga att jänkarna står ivägen för dem vilket betyder att dem byter klubb och blommar ut där. Och jänkarna blir mätta fort pga att det egentligen är helt kravlöst, dem har signat ett fett kontrakt och behöver bara spela av tiden vare sig det går bra eller dåligt. Dem skiter liksom lite i vilket… Sen finns det ju givetvis undantag, men man kan få den känslan av vissa spelare.
Nytt HV71 Inside… allt är som vanligt, tänk att man inte kan adressera att man har ett problem. Igen.
Jultröjan är ju i samma nivå som A laget ligger i tabellen. Fruktansvärd gräslig.
Men smaken är som baken.
Tabellläget som nu är alltid värst.
Tar hellre en ful jultröja och ett bättre A-lag.
Tror det är detta som behövs " https://www.youtube.com/watch?v=dwf5uZfJwAs&t=2562s "
Abbonera hörnan och kör en jävla karaoke kväll, kommer göra susen! Allt sitter i huvudet på boysen
Skönt med ännn en förlustfri måndag. Det gäller att hitta ljusglimtarna. ![]()
Du låter som att du har hoppet kvar🤔. Strongt!
Hv 71 har glömt att göra en sak idag…agera för @€%#€’.