Tråden om HV71

Har nu mailat Richard Nylin om det överhuvudtaget finns en plan för att rädda HV71 kvar i SHL! Självklart förväntar jag mig inte vad utan om! Han brukar vara bra på att besvara mail så jag väntar med spänning.

Det är det enda som kommer kunna rädda oss att det just finns en plan! Att bara låta det rulla på som det gjort kommer inte fungera.

Freid och fröjd menar du? :sweat_smile:

11 gillningar

Bor för långt bort för att gå på match men inget kul om de bara förlorar hela tiden. Skulle skaffa biljetter om 1. Jag bodde i närheten 2. Om de skulle börja vinna med mindre mellanrum.

1 gillning

Nja det kan man ju uundra :rofl:

Han har ju släppt in färre mål än våra målvakter. Så nästa drag blir att ställa Day i mål.

3 gillningar

Örebro agerade genom att ställa Bromé och Holm åt sidan. Laget före jaget.
Kanske något vi skulle våga göra med överbetalda spelare som bevisligen inte krigar tilllräckligt hårt med den lönen man har. Då visar man övriga gruppen att det inte håller oavsett spelare.
Inget skulle bli sämre av att peta Teden utan snarare tvärtom. Petersson må peta in någon balja då och då men är ju ingen pålitligt poänggörare längre. Åldern talar inte för dem heller och farten är ju mil ifrån fornstora dagar på båda. Ingen får bli större än klubben vilket jag anser båda dessa är! Träff känns ju mycket vassare än Petersson och Hugo P vassare än Teden. Men ändå får de stå tillbaka även om Träff numera spelar. Men det bör ju finnas något på marknade eller i egna leden som kan göra det bättre över hela isen än dessa gör.

Nu kommer det komma en hel del kritik på mitt inlägg men vill vi framåt så är inte dessa herrar framtiden. Möjligtvis kan jag sträcka mig till att AP ska ha en plats men inte i en 1-2 kedja.

3 gillningar

Därför tycker jag att tränarens så kallade kravställan som det så fint heter är en bluff

Det står om att Georgsson är nära att skriva på. Är det för Hv71 eller SSK? någon vet?

SSK

1 gillning

Allra troligast bara ett rotationsschema. Sedan blir det även statistiskt troligare att OSL är med kring denna tidsperiod eftersom han varit skadad och borta från spel ett tag.

Man skulle ju förstås kunna anlägga ett mer big data perspektiv på marknadsföringen av föreningen ungefär som företag som räknar impact på deras olika varor och marknadsför de som har sämst avtryck. Men jag är ytterst tveksam till om HV använder tjänster som kan beräkna hur bra/dåligt rykte någon har på sociala medier. (Det är för övrigt en knepig sak att beräkna eftersom sökmotorer har svårt att skilja på ironi, överdrifter och andra kontextuella kommentarer. Alla skämt om “Nybergs puck” är till exempel negativa kommentarer, men omöjligt att förstå om man inte sett matchen).

1 gillning

Blir väll Alavaara nu då

förmodligen så eller blir det något internrekrytering… vi får se vad som kommer tt hända men borde ha en lösning färdig kan man tycka

1 gillning

Alavaara är svinbra om alternativet är internrekrytering.

3 gillningar

Alavaara är spännande namn och hoppas att han tillför mycket för HV och att vi lyfter upp från bottenträsket, Om vi säger att det blir Alavaara så kommer han att ha GM-rollen eller SC-rollen?

Var han Gm i Tyskland?

sports manager, är väl typ GM?

tillägg: har rollen som supervisor of European Scouting. Så kan nog bli lite svårt att släppa den rollen han har för att bli GM/SC hos HV… Får säkert bra betalt också

1 gillning

Måste in som SC. GM klarar vi väl oss utan eller om nån kan vicka lite.

1 gillning

Ja jag tror det går att lösa på något sätt. Om vi säger så att Alavaara blir SC så ska vi även ha ass SC också? Hur ser ni på saken? Jag själv tror det kan vara bra att ha ass SC att fördelar arbetsuppgifterna.

1 gillning

Skulle gärna kunna se Niklas Hjalmarsson som ett namn för framtiden. Kanske inte redo nu men ta in som ass sportchef för att sen köra.

3 gillningar

RÄDDNINGEN ÄR HÄR!

9 gillningar