Tråden om HV71

De kan ju ”sälja” Challe till oss för en liten peng :smiley:

Tycker inte alls du är snett ute. AP kör och har alltid kört sitt eget race. Om man studerar honom i båset på matcher så håller han på med klubbor, skenor och handskar hela tiden i försök att skylla på något annat än sig själv. Släpp alla hjärnspöken och in och kör för helvete du ha ju skills på en annan nivå.

Läst snabbt att det skulle vara 20 miljoner??? eller la jag till en nolla i onödan???

Oj 30 var det visst!

Hockeysverige har tittar på den underliggande statistiken från de 20 första omgångarna.

För er som inte är prenumeranter kan jag berätta att det ser för jävla illa ut. Vi kommer åka ut så det visslar om det.

2 gillningar

det där är aningen långdragen analys. jag tror inte du har rätt, eller är i närheten av att ha belägg för den tesen.

Fick snabbt svar från Richard Nylin i mina frågor om hur detta ska räddas.

”I detta mejl är du ju dessutom inte helt snett ute i dina analyser….

Vi jobbar för fullt för att hitta lösningar för att stärka upp kring laget och för att få ut maximalt av de spelare som vi har. Hoppas du har förståelse för att jag inte kan gå in på några detaljer eller namn.

Vi jobbar med den mentala biten betydligt mer än tidigare med en mental coach för att axlarna skall sjunka ner lite.

Chris jobbar förfullt med att trimma laget både att ev addera något (som du skriver är en drivande center högst på önskelistan) men även att ta bort delar som inte fungerar.

Dessutom är vi ju i det läget att vi mitt i detta skall försöka knyta en ny SC till laget och helst omg…”

Men frågan är bara när en drivande center landas! Känns rätt panik med detta!
Att en mental coach är inne är inte konstigt men gör han nytta?
Kommande vecka känns helt avgörande för HV71 framtid anser jag.

8 gillningar

Det där måste vara felaktigt.

Skadorna är orsaken, inget annat.

Det tycker ju HVledningen och då är det så.

2 gillningar

Kudos för att du tog reda på info.

Men.

Aj. Jag hade hoppas att det var ett avslutat kapitel i klubbens historia att sprida info på detta sätt.

5 gillningar

Är det någon som vet vad som händer om Leksand går i konkurs. Åker ingen ur SHL då, eller går två lag upp ifrån HA?

Mailade också och frågade vad de skulle göra angående det usla läget just nu. Bra att de tar sig tid att svara

stoen: skulle vara tråkigt om HV71 skulle räddas på grund av det, jag vill att det ska ske på… sportslig väg kanske man kan kalla det för? Du nämner inte HV71 i ditt inlägg men om det skulle påverka tänker jag mig, om det nu är möjligt.

Vi får nog lugna oss lite, finns flera trottoarkanter att sälja i Leksand :wink:

8 gillningar

Ja varför inte gå ut till alla om detta.

Intressant det där studioprogrammet man gjorde ett avsnitt av, var det förra hösten, när man kände att det var lite samma situation som nu. Sen blev det väl inga fler. Lite märkligt.
Borde det inte komma någon slags intervju med ansvariga nu…

2 gillningar

Vilken konstig känsla i magen. Vad kan det vara?

Kanske måste bajsa?

1 gillning

Du kanske ätit kinamat? Då kan man bli lite “risig” i magen

3 gillningar

Näää … nää det är inte det. Man känner sig … glad?

1 gillning

Vänta lite, ska kolla ordboken och se vad det är för nått

2 gillningar

TA BORT DEN KÄSNLAN GENAST! LIVSFARLIGT!! Den dyker upp strax före all livslust försvinner…

1 gillning

Ap och Teden spelade inte? Osl verkade få ett lyft?
Jag såg dock bara sista halvan.
Jag såg tecken på att man spelade för varandra, inte kastade iväg bajsmackor utan man försökte lösa skiten själv. Tog ansvar. Hade kul. Visade kreativitet.
Som jag har skrivit tidigare. Dom borde bänkas alternativt flytta ner i hierarkin. Låt dom som driver spelet spela. Bromsklossarna ska bort, vare sig det gäller defensiven eller offensiven.
Luoto, Ang, OFM och Borgström måste leda laget. Kanske någon mer bör vara given. Men börja där. Och dom som anpassar sig bäst fyller man på med.

5 gillningar

Ja det är ingen som ska glida med bara för att man heter något. Presterar man inte så ska man inte spela. Varken AP eller Teden har gjort det denna säsong. AP ska vara en ledande spelare och är det inte. Loj och mjuk. Teden bedrövlig i alla zoner.
Ändrar man inte attityd så ska de inte spela.

6 gillningar