Vill bara tillägga:
Både Färjestad och Brynäs vann med 4-0 respektive 5-2. Inte bara mot HV de vinner stor. Svårt att vinna mot dessa lag just nu…
Vill bara tillägga:
Både Färjestad och Brynäs vann med 4-0 respektive 5-2. Inte bara mot HV de vinner stor. Svårt att vinna mot dessa lag just nu…
Jag tycker LaLeggia gör en gedigen insats och hela tiden hotar med att leta på spelare framför mål och dra in pucken där, det fick ett lite långsamt Örebro i tredje att sällan finnas sen där duellerna uppstod. Så lägger till Joey som ledande.
Med lite mer hot om insidan så är det lättare att få runt pucken och snurra.
Tack för svar
Känns som att det är mycket här och nu för att situationen kommer till dig. Men det är ju klart tidigare handlingar och ingen förebyggande process, ja då landar man här.
Vad hände med Pitlick, skulle han inte bestämma sig i november? (3 dagar kvar!)
Black friday deal?
Det blev ett snabbt svar från honom, Pitstop helt enkelt
Jag håller med. Han var drivande.
Fin seger igår. Går det att bygga vidare på detta nu kanske?
Nej det är klart, nu tog jag i
Varför är det rivalitet mellan de två lagen? AIK DIF fattar jag, de är från samma län. Luleå Skellefteå är från Norrland men Linköping och Jönköping ligger inte ens på samma ställe. Kan någon förklara det här, eller är det så enkelt att båda slutar på köping?
Avstånd Luleå Skellefteå = 13 mil
Avstånd Jönköping - Linköping = 11 mil
Jönköping och Linköping ligger båda i Götaland, eftersom du drog Norrland-jämförelsen
Det finns en finalserie 2008 och spelare som vandrat mellan föreningarna som grund. Du har också det geografiska läget, inte överdrivet långt i mellan om man ser till sysselsättning och privata förhållanden.
Brynäs är Sveriges bästa lag just nu. Och Färjestad borta är alltid svårt. Så det är ingen idé att dra för stora växlar över dessa förluster. Vi fick en tuff start när vi lottades mot topplag de första fyra omgångarna på säsongen. Och det är svårt att ta igen när man ser de andra lagen segla iväg i tabellen. Nu gäller det att vinna 2-3 matcher i rad så vi får lite kontakt igen. Något av lagen ovanför oss kommer dippa.
Avstånden är ungefär samma, Luleå - Skellefteå, Jönköping - Linköping. Men förmodligen är det avundsjuka, HV supportrar gillar inte LHC supportrar och sen har vi ju sett att en del LHC supportrar verkligen hatar HV. (OBS att jag skrev en del).
Är väl ca noll avundsjuka från HV-supportrars håll?
Givetvis, jag menar från LHC.
Tack för svaren, var verkligen en huvudkliare men nu fattar jag lite bättre.
Och bägge klubbar ligger till varandra angränsande landskap. Småland - Östergötland och Västerbotten - Norrbotten.
Brynäs - Luleå ligger bägge i Norrland men är ju en sträcka längre än mellan lagen inom Götaland och Svealand ihop. Rivaliteten där är ju inte nån särskild för att de är i Norrland just
Finns dock som många varit inne på en hel hög med gamla rivaliteter. Till och med med lag som inte ens spelar i SHL men som påverkar supporters. Som vad jag tror gäller i Ljungby som sen gammalt är rivalitet till HV71, där man hellre väljer annat SHL-lag att hålla på. (Lite killgissning i detta oxå).
Fast Skellefteå-Luleå kallas här uppe i Norrland för fakederby. Luleå ligger nämligen i Norrbotten och Skellefteå i Västerbotten. Det riktiga derbyt är Skellefteå-Björklöven
5 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Prata om det du vill tråden
Timrå Modo är ganska hett också vad jag hört från kompisarna här i Umeå