Ja det kan man nog faktiskt inte annat än att hålla med om men dom har garanterat en bra uppfattning omkring hur folk både i och runt HV upplever saker och ting.
Utifrån dom samtalen jag haft senaste dagarna med berörda är medlemmar ur valberedningen i klubben med på partnerträffar, sitter med på styrelsemöten och har kontinuerlig kontakt med klubben sponsorer och dom är dessutom i kontakt med olika medlemsgrupper.
Dom om någon bör sitta inne med bättre fakta än att någon hört något.
Det här är resultatet av styrelsens dåliga arbete och dåliga beslut och inte otur. De skapade denna situation bortsett från att Wilander blev sjuk. Men att han försvann från styrelsen anser inte jag vara något negativt. Hoppas han mår bättre nu i vilket fall.
AD behövde inte bli ordförande. Man kunde tagit in någon annan. Med kompetens.
Nu var inte mitt inlägg riktat mot att utvärdera Valberedningens arbete eller AD som person utan hans handlingar.
Jag har sagt det förut och säger det igen HV behöver fler som står för något och färre som bara sitter av tiden.
För mig var förändringarna som gjordes utifrån den information jag har riktigt bra och helt rätt för HV71.
Övriga både före och efter har bara suttit och försvarat allt som varit och inte gjort ett skit för att förändra det sjunkande skeppet.
Bra input och mycket av det du listat är ju som sagt saker vi redan vet. Angående det valberedningen påstår så ger jag inte så mycket för det. Beror lite på vilka man pratar med så att säga. Att valberedningen inte känner till eller snarare påstår sig inte känna till att det fanns de som ville ha bort AD kanske inte är så konstigt eftersom de själva ville ha kvar honom (officiellt.
Vet inte om jag riktigt blev så mycket klokare. Men tack för utförligt svar. Vi tycker nog rätt olika. Sen är det klart. Har du den insynen som du påstår att du har så kanske det du skriver ligger närmare sanningen. Men eftersom jag inte kan bekräfta det du säger så stannar jag tills vidare kvar vid min sida av ringhörnan
Som svar på din fråga. Att göra förändringar för förändringens skull är ett argument som faller rätt platt.
Vem som helst här på forumet hade kunnat sparka tränare, spelare, ledare och anställa ett gäng ersättare. Det betyder inte att det blivit bra. Rätt person måste göra de där förändringarna. Och utifrån den bild som målats upp av AD så låter det som att han inte var rätt man för uppdraget.
Du pratar om tålamod. Tyvärr har HV inte den tiden. Den fakta som gäller här och nu är att AD kom in, tog en massa beslut. Och nu ligger vi där vi ligger.
Kortsiktigt har det gått åt helvete.
Jag tror ju med en dåres envishet att får man rätt man på rätt plats så kan det gå rätt fort att vända på den här skutan. Växjö och Skellefteå var topplag när vi summerade deras tredje säsong efter att de gått upp. HV är resultatmässigt just nu sämre än någonsin. Det talar väl också för att AD, som suttit med i styrelsen sedan hockeyallsvenskan, samt hans kollegor helt enkelt inte varit rätt person för uppdraget.
Bra synpunkter!
Jag anser dock att resultaten till stor del handlar om att man återigen gick in med en alltför tunn trupp och sedan kan man inte underskatta just tiden att vända detta sjunkande skepp.
Allting börjar med att man gör rätt i vardagen gör man det och har rätt trupp och i alla fall någorlunda skadefri och inte heller alltför många utan SHL rutin som ska anpassa sig så kommer resultaten.
Vidare anser jag och många med mig att HVs huvudproblem är en ledande kärntrupp.
Titta runt om i SHL så kommer du finna att det som är den gemensamma nämnare för alla framgångsrika lag är att dom jobbat metodiskt och noggrant över lång tid och med en grupp av spelare som leder laget.
Detta måste HV lösa frågan är bara hur??
Finns någon plan för det??
Växjö är ungefär detsamma som norrmän för mig.
Som en utvecklingsstörd kusin från landet som vunnit på lotto.
Som norskättling så tar jag det där som en förolämpning. Att bli jämförd med Växjö … fy
Sorry. Inte det minsta seriös. Har dubbelt medborgarskap, det ena är Norskt
Era jävla halv-Lakers, UT!
Skämt.
Du kan ju inte backa nu! Jag håller ju med!
Inte till jul i alla fall…. Bara 4 matcher kvar och 12 poäng tar oss inte ens från nästjumboplatsen.
Du får sätta kulan nere vid stammen ovanför foten. Foten ska det stå Modo på. Sen ger vi dem foten i vår.
Sen jag köpte dom där jävla julgranskulorna så har dom ju fått hänga längst ner i granen. Nu köpte jag dom iofs den säsongen som var i HA så jag är oskyldig till raset.
Taylor Matson som sportchef? Vid lite eftertanke så tänker jag att det inte behöver vara helt fel!
Pratat med en som spelat m Tyler i Rögle som menar att han skulle vara klockren i rollen, otroligt professionell och en riktigt ledartyp var några av omdömena. Ungefär samma som Sanny och Bibic sa då dom lanserat Tyler som en kandidat. Dessutom har han redan en relation med Abbott så det vore smidigt att slussa in honom direkt och ”gå bredvid” innan han tar över.
Ingen erfarenhet säger förstås många av er nu, men titta på dom ledande sportcheferna i SHL som Evertsson, Abbott, Sjöström, Wallin och Forssell alla kom in helt gröna i rollen men alla med den gemensamma nämnaren att dom är ledare!
Starkt ledarskap är absolut avgörande för en organisations framgång. Det är som en kompass som visar vägen och motorn som driver verksamheten framåt.
Emil Georgsson känns spontant inte som den ledaren, en duktig scout som har öga att hitta fynd lägre ner i hierarkin men jag får inte ledarvibbarna som behövs och kommer behövas i HV71 av Georgsson.
Ja absolut så känns det inte alls fel. Hur mycket erfarenhet hade Wallin i FBK eller Alcen i Brynäs?
Minns hur Abbott blev sportchef. Visst var han typ junior-ansvarig i HV eller nått innan han lämnade för att bli sportchef i Rögle?
Verkar klart nu att EG lämnar Södertälje.
Hur vet du det?
Står i samma artikel på hockeynews att det inte verkar som det blir sportchefsjobbet i hv71 för Georgsson heller
Men vem är kvar då?