Tråden om HV71

Johan Hult? :poop:

8 gillningar

Så Hult o Matson? Ridå

Haha, nej kommer Hult in så kan vi verkligen lägga ner verksamheten.

3 gillningar

Förstår inte riktigt tanken med Matson heller, en uppskattad spelare, men vad har han för kontaktnät?

2 gillningar

Rätt märkligt att en sån som sanny vill att HV ska rekrytera matson i det läet vi befinner oss i, kan bli bra men fallet som kan komma är jävligt långt och mörkt. Varför ingen etablerad GM? Om det finns…

Precis detta. Vi behöver någon som inte skall “lära sig på jobbet”.

Samtidigt hade jag blivit jätteglad av att ha matson i föreningen. en underbar individ. men det kan inte vara allt.

1 gillning

Och Georgeson är inte aktuell nu då eller!!! Helvete blir väll hult nu då IGEN. Vad är det för satans jävla duo?? matson med noll erfarenhet och självaste HULt…

Förutom Matsons personlighet, som jag också älskar så har en fläckfri bakgrund, inga laster.

Är positivt. Om Abbot kan lära honom allt han kan så skulle jag se fram emot detta.

2 gillningar

Känns spontant som att Sanny inte har så där supergenomtänkta tankar kring HV den här säsongen. Lite som om han medvetet gjort en U-sväng på grund av att han sågat laget friskt de senaste säsongerna. Nu ska han vara tvärtemot.

• HV är sämre än någonsin. För ett år sedan hade han tyckte att vi skulle sparka tränaren. Nu tycker han vi ska fortsätta som om ingenting.
  • Matson aktuell. För ett år sedan hade han tyckt att vi hade behövt ett kanonnamn med tanke på hur illa Nubben skött allt. En person vi kan luta oss mot, typ en Abbott. Nu tycker han det är en jättebra idé att en redan svajig förening ska ta in en helt oetablerad SC…
1 gillning

Alavaara då? Av det som återstår hoppas jag på honom. Eller är han avskriven?

1 gillning

Ber till dem högre makterna att det blir han istället för Hult.

1 gillning

Jag tycker väl att Sanny är mitt ingenstans, allt är typ bättre än Montén och Nubben (det vet vi ju) Och att han dribbar lite bort sig själv. Han behöver komma med konkreta förslag (om det finns) istället för att svamla runt.

1 gillning

Jag ser väldigt gärna Matson i HV i någon roll. GM eller sportchef beror ju på vem den andre blir och hur ansvarsfördelning blir.

För mig är sportchefsrollen för herrlaget viktigaste positionen men beror ju då på hur den utformas.

Självständig roll med egen budget eller mer scouting och en GM som tar alla beslut och då mer som en ass eller vice GM / sportchef?

Gäller att vi sätter en tydlig organisation bara med tydliga roller och ansvarsområden.

Bara det inte blir Hult så finns chansen att det kan bli bra. Med Hult så vet man att det inte blir bra.

1 gillning

Om Popovic kan övertalas att ställa sig i tränarbåset igen, så kanske Stille kan övertalas att flytta tillbaka till SC-kontoret. Där saknas iaf inte erfarenhet!
Förvisso några år sedan sist, men odiskutabelt en av ligans skickligaste.

Frågan är om det finns nåt namn som har både erfarenhet och ett CV från liknande nivå som kan tänkas ha ett intresse av att bli sportchef i HV71??
Jag tvivlar!
Alltså landar vi på att antingen plocka in nån från HA eller hitta ett nytt namn utan erfarenhet lex. Sjöström, Wallin, Forssell m.m

Sade Sanny “Jag tycker det ska vara Matson” eller “Jag tycker det kan vara någon som Matson?”. Alltså var det specifikt Matson, eller mer en personlighetsstyp?

Det var Taylor Matson han pratade om :slightly_smiling_face:

Jo, jag förstår att han pratade om Matson, men var Matson mer av ett svepande exempel eller var det just den specifika personen.

Det är skillnad på att säga “Nu skulle det vara gott med fika som typ semlor eller något” eller “Nu skulle jag vilja ha en semla”.

Nej det var specifikt Taylor Matson :slightly_smiling_face:

Stille är definitivt en av 2000-talets mest meriterade sportchef, men hockeykartan har ändrats sedan hans tid samtidigt som han låtit ganska klar med sportchefsjobbet, men har han intresse och driv att kliva upp på kontoret igen så är han garanterat den med starkast CV som kan bli aktuell för tjänsten.

1 gillning