Ska det vara mandel-, vanilj-, nutella-, saffranssemla eller kanske semmelwrap… väldigt ospecifikt Sorry för OT
In Hult we trust!
Stille vill inte så inte aktuellt.
Kalle Sahlstedt har jag som favorit men tror inte Hv ens har tittat däråt.
Kommer Hult tillbaka till HV71 så är det bye bye medlemskap igen! Tänker aldrig sponsra HV71 om han är i HV71 sa jag när han va sportchef. Kommer han tillbaka så blir det inget mer.
Man måste väl ha fräschare idéer än Hult hoppas jag. Annars är det Allvsvenskan om det nu inte blir redan i år. Det skulle bli ett nytt HV71 och inte ett gråare HV71.
Konstigaste säsongen på länge, Hv får slåss med växjö och Skellefteå om att undavika kval i nulaget…
Hade smakat bra att spela växjö till kval. Men det kommer inte hända.
Och förresten vilken vecka… den såg man inte komma!
7 poäng såg man inte komma för en vecka sen.
Några ljusglimtar i novembermörkret:
-
Sean Day är en av få i ligan (med mer än 10 minuters speltid i BP) som fortfarande inte varit inne på något baklängesmål i BP.
-
Luoto är ligans tredje målfarligaste spelare i PP.
-
Ang är bäst av alla spelare sett till poäng per 20 min i PP! Även Borgström, Day, LaLeggia och Reber gör bra ifrån sig i denna spelform.
-
OFM är näst bäst i ligan sett till poäng per 20 min i lika styrka.
Edit: Slänger även in en graf som visar poäng per 20 min i PP för samtliga Hv-spelare sedan säsongen 2006/2007. För denna säsong är det t.o.m. dagens datum, men för övriga säsonger är hela säsongen inräknad. Just nu ligger faktiskt fem av spelarna i årets upplaga på topp 10, med Ang i “överlägsen” ledning. Gäller bara att hålla i detta resten av säsongen!
Härligt med seger igen…3 raka!!! MEN har sådan ångest över att Möjligtvis kanske kommer den ökände Hult in som sportchef och matson som GM. Känns som att vi är påväg nu upp…lätt att säga efter 3 raka segrar men ni fattar. Hoppas dessa uppgifter inte stämmer och om dem gör det så ber jag på mina bara knän att Hv tänker en extra gång.
VAD ÄR DETTA FÖR JÄVLA HÄXKONST?
Killen har ju varit inne på alla andra mål bakåt
Madhawk säger i dagens podd att inte heller Alavaara är aktuell som sportchef, samma med Georgsson. Matson har varit på besök.
Nu spekulerar han och Sanny mest men dom tycker att HV ska gå efter Oscar Alsenfelt.
Det svänger fort.
Tänk om det slutar med Hult tillslut
Alsenfelt har ju jag velat ha in från början.
Han och Matson vore nog bra.
Nyfiken fråga.
Vad har Alsenfelt uträttat som sportchef för att motivera ett sportchefsjobb i HV71?
Varför?
En stabil målvakt, som mig veterligen aldrig vunnit något. Nu sportchef i Allsvenskan?
Finns det överhuvudtaget någon etablerad sportchef med erfarenhet från SHL eller jämbördig nivå ledig?? Jag kommer på rak arm bara på Skuggan och Hult, och ingen av dom känns ju direkt jätteheta!
Sportchef är ju inget vanligt yrke som ex coach, inte heller ett vanligt yrke, och då kunna jämföra meriter rakt av.
Då ska man gå efter typ Lasse Johansson, Skuggan och Hult eller liknande. SM finaler och SM guld finns där.
Jag tror ingen är ledig som uppfyller alla kriterier som vi ev har. Rätt person med också rätt meriter.
Alsenfelt och Matson är jag imponerad av i intervjuer och tror de skulle funka bra. Gillar personligheten hos båda två. Smarta vinnarskallar.
Alsenfelt har ju haft lite olika jobb så en viss erfarenhet har han. Inte jättemycket men ändå en del.
Jag tror att han är en vinnarskalle och som skulle använda pengarna på ett bra sätt och en person med hög integritet.
Tycker han påminner en del om Abbott dessutom. Vill ha den typen av person med hög integritet.
Så inga argument från ett CV med en massa erfarenhet och stora framgångar utan en stark magkänsla av att han är bra.
Tror på både Alsenfelt och Matson. HV hade fått tummen upp av mig om detta blir lösningen.
Maggen ska man lyssna på, det är inget att hymla om!
Här delar jag din uppfattning och dina argument till fullo!
Utifrån sett är det två vinnarskallar som helt klart är beredda att lägga ner jobbet som krävs samt besitter ett ny tänk jag känner att HV71 behöver.