Tedenby behövs inte, jag tycker att vi blir sämre med honom i laget. Om man nu får tycka det utan att ha bevis… Ett riktigt sänke är han enligt mig.
Vi har ytterligare juniorer vi kan ta in utan problem som gör det minst lika bra förutom HP. Tror inte att det är en slump att bi vunnit en del nu när vi haft en bra målvakt och när Tedenby inte spelat.
Vad tror vi händer under uppehållet nu? Min spåkula säger:
Ny sportchef presenteras.
Man passar på i ett uppehåll så det inte tar fokus från spelarna och deras förberedelser för matcher
Dichow lånas ut.
Ohållbar situation för den sympatiske dansken. Han behöver matcher och har en förhållandevis hanterbar lön.
Ny center.
Även om spelet sett ljusår bättre ut saknar vi ändå en 1c. Borgy har helt klart växlat upp, men en håll-käften värvning skulle göra gott för många sinnen.
Blue bulls retro night.
På värsta Bofors Bobcats manér kommer Hv ha en retro-afton i januari. Spela i de tudelade Blue Bulls tröjorna igen. Känns som flirten med blue bulls merch är en hint om vad som komma skall.
Hade gärna sett att allt det du skriver händer. Men tror inte det kommer att hända så mycket, det är min känsla. Hv har blivit ett vinnande lag igen. Frågan är, vill man ha in med mer spelare, eller fixar denna truppen att undvika kval/HA. Vill man röra om i ngt som verkar funka bra igen? En förstacenter har behövts hela säsongen, men nu är jag lite osäker faktist.