Det som gjort att man vinner är att alla åker skridskor som man måste göra i SHL. Hade man gjort det från start så hade vi legat högt upp i tabellen. Det som man absolut inte får göra efter uppehållet är att slå ner på takten. Det är då vi tvingas dumpa pucken vilket vi vet om att då är vi ett pissigt lag som inte ens håller för Allsvenskan.
Vi måste hålla tempot uppe men vi vet jag om hur fruktansvärt dåliga HV71 oftast är efter uppehållen. Är vi där igen så finns risk att vi återigen halkar efter.
Här gäller det att Blomman med övriga verkligen ser till att tempot drivs upp och att man håller tempo på träningar under uppehållet.
Får lite mighty ducks känsla över HV just nu haha
Ja men så känns det, kan känna att vi fans är värda att va lyckliga med tanke på all misär vi fått utstå senaste åren
Åka ifrån motståndarna helt enkelt, men det gäller att de övar in det och att det håller långsiktigt.
Det vore trevligt men frågan är när det vänder. Visst har de vunnit en del men frågan är om det bara var något för tillfället. Hoppas de är på rätt spår.
14 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Seriösa rykten 24/25: Diskussioner
Trodde inte detta var för GM rollen. Men Björn fixar de med bravur. Om vi får in Georgsson som SC så kommer de bli 10/10
“Björn Liljander börjar sin tjänst i HV71 omgående och kommer att få en överlämning från Chris Abbott under den närmsta tiden.” Det var snabba puckar
Well done HV
Snabba bud
Snyggt jobbat.
Ansluter Georgsson till Malmö asap?
Detta blir ju hur bra som helst! Riktigt nice!
Jävlar, det trodde jag ändå inte!
Björn tillsammans med en analytiker och ass som team hade känts väldigt tryggt. Vi har ju redan Boba och fortsätter prata om Ullström som ass. Väldigt spännande rekrytering oavsett, ger riktigt bra vibbar
Tror du Ullström är tänkt som Ass?
Har Blomqvist arbetat med Liljander? Känns som att de kan ha en koppling. Inget jag kollat upp dock.
Ja, det var riktigt bra jobbat. Onekligen en jättebomb i hockeysverige.
Malmös ersättare? Kan det va så att Alsenfelt flyttar tillbaka till Malmö och Georgsson tar Oskarshamn? Hur som, Malmö lär ha någon på gång.
Hugo är en hyfsad målis men skeptisk till hur han vore som sportchef. Alsenfelt kan dock vara av intresse
Fick till mig för några veckor sedan från en fd lagkamrat till Chris att han drar vidare till USA i januari, ställde mig tveksam till detta men nu förefaller det plötsligt som logiskt.
Känns som en väldigt logisk kedjeeffekt.