Haha, ja…vi kör på Alsenfelt till Malmö då och Alnefelt som backupmålvakt i HV. Rätt lika namn ändå.
Man får vara glad och njuta i nuet av det som vart… hoppas de fortsätter att kämpa som de gjort
Spännande värvning! Känns som en stabil värvning på rätt nivå. Känner inte till Björn, men jag tycker det är väldigt bra att det blev någon med god erfarenhet från SHL.
Bra att man fixar en ersättare till Abbott direkt. Man gör det bästa av en risig situation och sätter sig i förarsätet direkt. Det var viktigt att mellan säsonger behöva börjar från ruta ett, i motvind, igen!
Framtiden får som vanligt visa om det blir rätt. Men på pappret ser det bra ut. In med lite mer friskt blod framöver också! Och med friskt menar jag främst “ej sen tidigare HV-anstruket”.
HV-låten i musikhjälpen - den här tisdagen blir bara bättre och bättre!
Det är för övrigt Musikhjälpens mest önskade låt.
Med ganska god marginal
Kan nog inte tänka mig en värre “pungspark” på Redhawks.
Konkurrentern snor din sportchef mitt under säsongen och du står där med långnäsa utan plan B. Nästan värre läge än när Abbott kom på andra tankar, med tanke på tidpunkten av säsongen.
Yes, kan dock tänka mig att för denna säsongen kan det nog slå åt båda hållen. Vissa spelare kanske kan ta det lite hårdare och prestera sämre. Kan dock även tänka mig att det på kortare sikt kan funka som tändvätska och att laget sluter sig samman och vill visa något. Speciellt om det är så att HV och Malmö är lagen som slåss om kvalplatser.
Med tanke på vilka lyckade värvningar han gjort med Malmö så ser det ljust ut. Förra årets finnar i Malmö går väl sådär om jag läste ett reportage så med den kontakten kan det bli spännande nyförvärv framöver.
Slut på Stakkestadare och Tikkas kanske!
Vi är inte populära i Malmökretsar just nu.
Älskar det!!
Det som är grejen med liten budget du måste kolla in nyförvärv noga som fan. Det får ej bli fel. Hoppas han är lika noga med Hv nu!
Jag är mest glad över att vi för EN gångs skull står på rätt sida misären. Jag hade varit totalt uppgiven om historien vore tvärtom. Detta visar återigen hur starkt HV71 står sig i hockeysverige. Även om föreningen sett ut som en evigt lång cirkus så verkar ju spelare och ledare ha stor respekt för oss. Konstigt nog så är man nästa mer nyfiken på att se framtiden med Liljander än när Abbott kom in.
Framförallt vill jag ge en stor varm applåd till Nylin och Isaksson för ett fantastiskt jobb i den här rekryteringen. Visst att några namn varit ute i det offentliga men att hålla detta helt under luppen är starkt jobbat!
Blomman och Liljan i Husqvarna Garden. Temat är tydligt
Fattas bara Tomas Ros nu också.
Flower power är de som gäller numera !! =)
Det här ska vi analysera på Annandagen!
Får man vara med på ett hörn
Och tre timmar efter att Malmö får reda på det så står det i Expressen.