Tråden om HV71

största “inkluderingsproblemet” i Hockey är väl ändå priset, det är lite av en lyxsport.

Tråden om HV71 bör handla om just HV71… Nu är folk ute på andra ämnen. Vill ni fortsätta denna diskussionen så ta den i en annan tråd.

4 gillningar

Tänkte precis, väntar med spänning på Timpans inlägg i diskussionen. Men den var kort och modererande…

Nej jag skämtar inte. Du vevar i din imaginära värld.

Du verkar ha svårt att tänka förbi dina egna bias. Det du beskriver avslöjar hur grunt/obildat du tänker på situationen. Ditt “exempel” är gravt bristfälligt.

Men vi kan ta den diskussionen i PM?

Men varför babblar du om detta?

Om man ska hitta bästa rekryten för en possition, man utgår med 100 sökanden men sen lägger man på olika filter tex “måste vara man” du menar att man inte begränsar sitt urval då?

Men vem fan pratar om detta? Du. Möjligen johna. ingen annan.

2 gillningar

Kvinnor har överlag högre krav på sig i mansdominerande branscher. Det är snarare medelmåttiga män som rekryteras till toppositioner på grund av kön.

När en bransch är mansdominerad anser jag att man alltid bör ta med kvinnor i processen för att öka möjligheterna för kvinnor att inta högre positioner.

1 gillning

Nu spårar vi alla ur. jag oxå.

Men, visst är det så att hockeyn och HV saknar mångfalden. Det begränsar oss.

Kolla på hur det ser ut på läktarna. När jag började gå på hockey så var det nästan uteslutande vita män (och pojkar) på hockey. Nu finns hela spektrat av sveriges befolkning på läktarna. Men samma spektra finns inte bland ungdoms-spelare eller ledare och anställda inom hockeyn. Det är obra, imho.

6 gillningar

En påminnelse till alla här inne nu som spårat ur fullständigt.

Det finns en tråd som heter “prata om det du vill-tråden”, kanske passar bättre att prata om kön, mångfald, inkludering osv där?

6 gillningar

Återigen. Snälla. Håll er till ämnet HV71. Har ni synpunkter på/om någon så tar ni det direkt med personen i fråga eller håller er till lämplig tråd. Håll god ton och tänk till en extra gång innan du publicerar något.

4 gillningar

Vilka har spårat ur fullständigt?
En delvis intressant diskussion som utgått från vad en Nyanställd sagt i en intervju.
Sluta vara petimeter.
Det är i högsta grad lämpligt att diskutera HV7 och “inkludering”, “kvotering”.
En intressant diskussion om ett lags “värdegrund”. (Gillar inte ordet, men, va fan.)
Jag misstänker att alla inlägg om att styra vad som ska skrivas eller inte, utgår från en räddhågsenhet om sånt som har med demokratiska värden att göra.
Tror vårt forum klarar det.
Bidra med argument och tyckande, istället för att vilja ha bort.

Håller helt med om detta.

Framförallt värdegrundsarbetet.
Men nu gjorde vi inte det, utan diskuterade andra saker. Så länge man kan knyta sin diskussion till föreningen, då är allt ok. Men ovan spårade det ur till en diskussion om väderkvarnar och saker som inte var relevanta. I vår (mods) bedömning.

3 gillningar

Jag fick känsla av att det kan bli bra med Isaksson. Kan inte precisera känslan men det ger ett slags känsla av trygghet med tanke på meriter hon besitter och kan nog bidra till stabilitet för HV71 som förening. Kommer nog inte att se det i närhet men långsiktighet kan det bli bra. Bra med komplettering av hockeykunnandet i form av Ljungbergh. Vi får hålla tummarna att det här blir bra!

3 gillningar

Men jävlar vilken “makt” valberedningen har. Det skrämmer mig aningen. Har inte samma valberedning plockat fram den tidigare styrelsen?

1 gillning

Jo. Vill du in?

Jag tror det är ett svårt jobb. Krävs mycket lokalkännedom. Så nej tack

2 gillningar

Valberedningen är viktig pussel också för föreningar. Där handlar inte enbart om att rekrytera folk till styrelsen från vänster eller höger, uppåt, neråt. Valberedningen behöver ha folk med rätta kunskap, fingertoppskänslan av hur man sätter samman styrelsen, vad behöver för folk där och hur det kan hjälpa så att föreningen tar sig framåt och såvidare. Det finns mycket mer. För att svara på din fråga så vet jag faktiskt inte om det är samma valberedning som plockar fram tidigare styrelsen, kan man kolla upp någonstans på hemsidan månntro?

1 gillning

I grund och botten så handlar detta inte om HV71 eller hur?

Det handlar mer om olika människors (i forumets) syn på könskvotering, inkludering, värdegrund etc.

Och klart man får diskutera detta, men helst inte i denna tråd…

1 gillning

Så blev det ju, tyvärr.

Det är där vi ibland går fel, som skribenter. Sen har inte vi mods alltid rätt heller när vi sätter ner foten. Det medges.

2 gillningar