Satt inte Jan-Erik Persson som ordförande i valberedningen när man valde in Wilander? Persson satt väl på den rollen under ganska många år?
Rättelse, verkar varit Niklas Bengtsson som var ordförande då Wilander valdes in.
Satt inte Jan-Erik Persson som ordförande i valberedningen när man valde in Wilander? Persson satt väl på den rollen under ganska många år?
Rättelse, verkar varit Niklas Bengtsson som var ordförande då Wilander valdes in.
Wilander blev ju sådär. Började helt ok, kanske… men som alltid, svårt att veta vem som styr och ställer.
Jag har tyvärr så dålig minne när det gäller vilka som satt på vilken position haha, jag blandar alltid ihop folk här och där. Har inte stenkoll alls där…
Det är några år sedan Persson avgick. Ordförande i vb de senaste åren har varit Niklas Bengtsson.
Han avgick vid förra årsmötet. Då blev Anders Magnusson ordf och ny i vb Henric Wahlberg. De två övriga är samma.
Såg det när jag körde en snabb sökning på Google. Förhoppningsvis kan Isaksson komma in med en stabilitet som föreningen behöver. Vi måste bygga långsamt och långsiktigt. Inte stressa fram nånting!
Magnusson har väl en lång bakgrund i föreningen och borde ha stenkoll på vad som behövs.
Håller med dig om att bygga långsiktigt, det är alltid bra med “skynda långsamt”. i presentationbaserad sportföreningar kan ha tendenser att blir för fort och allt ska vara klart samt vinna 3549 guld. Kommer aldrig att gå på så kort tid. Ge det tid och bygger upp organisation, ekonomin och sånt sen är HV tillbaka i finrummet igen blir en av de lag som tävlar om SM-guld ofta.
Kom på annan grej också. Det finns såklart olika perspektiv på hur och vad kan vara bra. Jag tänker kring när man väljer en ordförande för 1 år, det kan kännas som är för kort om tid för att skapa något bra långsiktighet. Det kan bli så att man har inte hunnit sätta in i föreningen ordentligt, jobbar ikapp många frågor för att ge svar, ta många beslut men finns fortfarande en helt hög till som behövs ta beslut om. Som jag förstår så HV71 har i sin stadgar att man väljer en ordförande för 1 år. Vad tror ni om att man kan ändra stadgar till val av ordförande i 2 år? Så att man kanske ser resultaten av ordförandes arbete mer långsiktighet och så vidare? Vad tror/tycker ni?
Bra respons och vettig resonering. Låter som om du har mycket kött på benen i detta ämne👍 Nåväl
Njae. Det är väl få sporter som är helt billiga.
Första tre åren på hockeyskola är ju snorbilliga om man inte köper värsta prylarna nya.
Klart det blir värre sen. Men jag tror faktiskt kravet på engagemang är värre än kronorna.
Så är det nog med, men min bror spelade i Hv och har flera i släkten, det är snor dyrt och kräver extremt mycket tid
Vet heter killen längst till höger? Tycker man ser honom på varje bortamatch.
Oj namn kan jag inte. Kanske någon annan som har koll?
Pontus i förnamn, mer än så vet jag inte. Han var klackledare säsongen 22/23.
Det gör en glad och stolt att hålla på HV71 när man ser detta. Tack till dessa personer för den fina gesten
Verkligen! Foppa är en kille som dessutom förtjänar all respekt och tacksamhet gentemot vad han gjort för oss i HV71 och vilken bra ambassadör han varit för oss. Fint att han får ett ordentligt, personligt tack!
Långsiktigheten åker i papperskorgen varje gång ett lag hamnar i botten, speciellt i en “storklubb” som HV.
Det gäller att HV har lite “tur” med värvningarna och får ihop en stomme som är bra nog att hålla oss ovanför strecket.
Med “tur” menar jag att dels inte spelarna är för dåliga men också inte allt för bra för att sticka iväg och dels ska saker funka på det personliga planet så dom vill stanna.
Jag anser med min unika lilla kunskap att kvinnor är fan så mycket mer analyserande än män och jag tror att denna kvinna är vad HV behöver för hon vill inte lägga sig i sporten som sådan utan organisationen i övrigt. Jag är övertygad om att det är en kvinna vi behövde på denna post i detta läget … Hon kommer ta beslut som är bra för HV.
Ny dag, nya besvikelser.
Fan vad less man blir på skiten.
Besvikelser som vaddå?