Finns ett lag precis framför oss som gärna får vinna dock. Ser gärna att Växjö vinner mot LHC så att vi vid vinst får 6p marginal ner till kvalplats.
Playinplats, med knappt halva serien kvar
Första tankarna i en hockeyskadat huvud: Har de förlängt med AP? Vem är nr 25? Ett nyförvärv?
Kolan gör comeback?
Skön snubbe ju, klart han ska signas om han är sugen
Gott Nytt år!
Må andra halvan av 20-talet vida överskina den pissiga första halvan av detta hockey-decennium.
Axel Holmström nu när Vasa Sport behöver stålar vettu…
Är HVs ökenvandring i Dödsskuggans dal över? För att belysa HV-supportrarnas misär, hopp och förtvivlan ( men också tapperhet) de senaste 3,5 SHL-säsongerna har jag kollat lagets tabelläge efter varje omgång.
2020-21: Säker mark 7 omg. Kvalplats 45 omg.
2022-23: Säker mark 12 omg. Kvalplats 40 omg.
2023-24: Säker mark 9 omg. Kvalplats 43 omg.
2024-25: Säker mark 8 omg. Kvalplats 21 omg.
Under de senaste 3,5 säsongerna har vi alltså legat på kvalplats efter 149 av 185 omgångar. 80 % av tiden. Låt oss överlåta denna jämmerdal till två andra lag.
Inlägg i kategorin…När man har tid över!
Ty 3 poäng är ett vanskligt försprång samt att det är mycket kvar att spela om.
Statistiken talar sitt tydliga språk och det inte går att blunda för. Så torde det väl någon gång vara dags att bryta förbannelsen. Det där grina emot måste få ett slut även i tabellen. Och då har jag inte tagit hänsyn till att det faktiskt är rätt illa.
Stämmer det där verkligen för årets säsong? Känslan är att HV har legat på kvalplats hela säsongen fram till 2-3 omgångar sen.
Snyggt jobbat annars med att ta fram alla siffror! (dum fråga kanske men finns det en sida som visar tabellplacering per omgång?)
Du kan se där att i början på oktober låg man över strecket, men sedan mörker.
Oftast är fakta säkrare än känslor så det stämmer absolut.
Sen tror jag inte det finns någon sida där man rakt av kan utläsa detta. Man får ta det den hårda vägen genom att läsa av tabellställningen “by round” på swehockey. Siffror är en del av mitt liv
Haha, så är det absolut. Det var inte så att jag ifrågasatte dina uppgifter (eller sifferskills) men hade svårt att tro att HV hade legat på säker mark i början säsongen då man hade 4 segrar under de 20 första matcherna. Det ska i normala fall inte vara något annat än jumboplats.
37 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Lagbygget 25/26
Vacker kortfilm. Ryser lite.
Dock lite besviken på “fuckandet”, ett enda. Svagt.
Bara ett fuck? Skandal!
Såg att fröberg snackade om en utematch i Lule. Hade ju varit najs med en utematch med HV. Någon som varit på en?
Matchen på Elmia var den sämsta skiten jag varit med om. Blåsigt, kallt och blött. Dessutom var isen kass. Höjdpunkten var när Welch(?) mosade Jämtin i mittzon.