Det kan NHL hålla med, blir ingen riktig sak i Sverige, lite som CHL. Skräp
Som tv-tittare är det nog en av de spelmässigt sämsta matcher jag sett. Som du säger, på grund av den katastrofdåliga isen.
Själv såg jag utomhusmatchen mellan Timrå och Brynäs. Det jag minns är mest att det var snorkallt, och rätt trist.
Grejen i USA är att väl matcherna oftast spelas på stora utomhusarenor med bra faciliteter. I Sverige är det väl bara Ullevi som stått värd för något liknande?
Så. Vill jag stå och frysa på dåliga läktare utan öl och mat i sikte så kan jag lika gärna gå på bandy.
Haha, du vet vart åt du siktar i den kommentaren?
Dessutom ser de ju fan inte själva hockeyn när de är på plats på utomhusmatcher i NA, känslan är noll för själva spelet med massa tomrum emellan. De är bara där för festen. Vi tänker inte så i Europa.
Ja fy fan vilken pina det var. Tog flera dagar att bli varm igen och vi förlorade med 0-1 på övertid om jag inte minns fel.
Inga fler utomhusmatcher tack!
Precis. Så det ska väl till antingen Ullevi, Tele2 eller Malmö stadion, annars funkar det nog inte alls.
Jag gillar chl. Ser hellre HV mot Eisbären Berlin än Luleå eller någon annan tråkstad borta.
Det är väl som aningen bättre träningsmatcher med lite mer prispengar, lagen som är med blir kanske lite distraherade från inhemska ligan när det blir slutspel, men det är ju mest topplag så det drabbar ingen “fattig” (poängmässigt) så jag tycker också det är helt OK att den turneringen finns .
Vet någon när vi vände underläge till vinst, 3p senast? Alltså när vi släppt in första målet.
Det har vi inte gjort denna säsongen men lyckades vi någon gång förra säsongen?
Luleå hemma 15/2-24
Linköping borta den 28/12 2024!?
Det är sant… Minnet är bra men kort.
Jag var nog otydlig. Vi har inte lyckats ta tre poäng när vi släppt in första målet på denna säsongen.
När vände vi en match där vi ligger under med 0-1 till vinst?
Säsongen 23/24 15 Februari hemma mot Luleå.
Tydlig instruktion till laget. Om det ska bli nåt mål alls ska vi bara vara först.
Kan ge dig poäng där ändå, rätt stad för bortamatch och va kompisgäng som drar på hockey är inte helt fel
Höll inte.
Nu är vi nere i skiten igen. Fan att vi aldrig kan lyfta!!!
Jag tycker dom kan skrota hela skiten. Dom här ‘kalle anka’ turneringarna oxå. Med spelare som ska ‘testas’ i tre kronor.
Gräv ett hål å begrav allt där
avgå alla