Det tror jag inte. Av den enkla anledningen att det finns en ocean av annan statistik som redan plockats fram för att visa Tikkas “kvaliteter”. Allt pekar på att Tikka är kass oavsett om HV vinner eller förlorar med honom i laget.
Jajo det fattar jag också. Men tidningen gör en sån stor grej av det.
Intressant intervju med AB oavsett. Han är ju helt med det klara i vad som händer och inte när pucken släpps. Allt handlar om att vara närvarande mentalt och att alla spelare vet vad dom ska göra.
Spännande hur “infekterad” en diskussion kan bli. AP väcker känslor. Så är det för alla. Man skall inte bortse från sin egna bias i frågan och tro att ens argument blir bättre bara för att man skriver något i stil med “jag har ingen åsikt om X men…”
Öven de mest faktadrivna inlägg har en bias.
Så tagga ner lite och gräv inte skyttegravar, är mitt råd.
Jqg har studerat -#60 noga och jag skulle säga att som gammal mv att han lider av dåligt självförtroende. Han blir stel i kroppen av stressen har utsänder. Man ser på han positionsspel och sätt att förflytta sig att han inte är trygg i sitt spel och i sig själv. Det smittar av sig mot övriga gruppen.
Det vill säga, alnefelt har stor del i hur laget ser ut när han står pga hans prestationer. Vilket i sin rur speglar sig i hvs spel. Man kan i te slappna av och spela enkelt, tryggt. Pga tilliten inte finns till sin målvakt.
Klart vi kan lyfta igen! Det var väl knappast någon som förutsåg lyftet i december? HV kan spela hockey. Det är bevisat. Sen gäller det naturligtvis att göra det på högsta nivå på ett konsekvent sätt i match efter match. Men hav förtröstan!
Det är klart det är för att straffa! Och AB borde porta sig själv också - han är minst lika ansvarig!
Pinsamt agerande!
Fast detta tycker jag är bra, låter spelarna rensa skallarna, de lär veta att de var usla igår.
Hur gick tankarna bakom det beslutet?
–Att vi vill bryta ett mönster och göra någonting annat. Vi behöver inte träna, det är inte det det handlar om. Vi behöver hitta ett bättre mentalt tillstånd och då får de göra någonting annat, vara med sina familjer och försöka tänka på annat än ishockey och så ses vi i morgon igen.
Låter inte som någon bestraffning utifrån det Anton beskriver. Tror också att det kan vara klokt att låta dem göra något helt annat.
Bra Blomman, helt rätt att skaka om lite. Låta killarna få dricka en kopp kaffe å filura lite.
Jag tror såhär, man försöker nog hitta det ena eller det andra man tro sig känna är en bra väg att gå. Vad utfallet visar det vet vi bara i framtiden, imorgon är en annan dag. Må det ge effekt. Om inte så kanske vi skriker oss hesa för det. Blir det som vi alla vill. Ja då är det lyckat och kommer hyllas.
Den som lever får se
Boysen tar en rejäl fredagsfylla och går ut och stökar och kommer ihop sig. Där har vi bästa medicinen för en grupp att komma ihop sig.
En rejäl karatefylla!
Inte fan blir laget avsevärt bättre av en enda dags träning. Det kan jag inte tro.
Nej det tror inte jag heller. Skulle kanske lagt till att man söker sig utanför zonen för att hitta energi.
Hata slumpen! ![]()
Alltså, fiskesorterna i Turkiet visar endast att du har exakt lika stark bevisning för din tes när du hänvisar till korrelationen. Så om det inte finns någon mer avgörande information som påvisar någon typ av orsakssamband är det inte mer värt.
Jag är för övrigt också av åsikten att APs inträde på isen inte varit den injektion jag skulle velat blev tydlig. Men jag sitter här med ganska lite information och vilt spekulerande forumvänner som drar enormt detaljerade slutsatser ur kaffesumpen de nyss hittat så jag väljer att fortsätta vara lagom skeptisk.
Pudelns kärna är att hitta rätt balans. Ibland är vi tvärtom alldeles för passiva och låter motståndarna komma till farliga lägen på grund av detta.
Press i rätt lägen är a och o. Man tycker att spelare på denna nivå borde klara det men uppenbarligen är det väldigt svårt.
Stort problem är oxå att vi är bedrövliga på att få ut pucken ur egen zon när det behövs. Allt för ofta får vi längre tryck på oss på grund av en dålig rensning eller felpass i egen zon. Detta tycker jag vi var mycket bättre på under december.
Ang - OFM - Lenc
Luoto - Borgy - OSL
Brännström - Kero - AP20
Teden - Reber - Träff
Ingberg
Alsing - LaLeggia
Day - Sjöbusen
Viggo - Hallqvisth
Sepp
Glifford
Dichow
42 olika spelare har plockat istid hos oss denna säsongen. Måste va rekord?
Det kanske finns underliggande statistik på det också:joy:![]()
Just saying!
Ett bra lag byggs bakifrån med en stabil målvakt, vilket vi inte har haft på flera år. Under streaken överpresterade Gliffen, och vi kan bara hoppas att han återhämtar sig och får en ny chans efter debaclet i tredje perioden mot MIF. Inte lätt för honom att hoppa in helt kall på så kort varsel och särskilt med det spel HV visade upp.
Som många påpekar spelar vi i stort sett fortfarande med Nubbens ”Timrå-lag”, bestående av 300 000-kronorsspelare som knappt platsar i fjärde kedjan, men spetsat med Ang & Släggan.
Avsaknaden av en stabil sista utpost mellan stolparna kan bli ödesdigert om inte Gliffen visar sig vara en ny Söderström eller Liv.”