Tråden om HV71

Haha, blev bara väldigt förvånad utifrån vad hen skrivit och som vi kan se här. Tycker allmänt det är synd att stänga av om det inte är extrema saker. Jag såg i alla fall inget som hen skrev att det skulle leda till avstängning för att vara “alltför stridslysten”. Formuleringen känns lite…

Vet att hen kritiserade AP och Ortio och tyckte att Seppelä och Tikka var bra men var väl inte orsaken antar jag. Jaja, ni bestämmer och vet väl bäst.

Poängen med moderering är ju att de flesta användarna inte ska se de dåliga inläggen för att de plockas bort och användarna portas.

Det kallas informationshygien och är till för att 99 % av användarna ska få en så bra och demokratisk miljö som möjligt. Jag har ärligt talat inte mycket till övers för personer som skapar dålig stämning, hugger mot strupen på andra användare som vill diskutera sakfrågor och sedan hänvisar till någon form yttrandefrihet när de blir utslängda. Jag tycker generellt att många forum är allt för snälla mot sådana personer.

Man får inte köra rally på allmäna vägar heller bara för att man har rätt att skaffa körkort.

14 gillningar

Inget jag lägger mig i. Det får var och en bedöma efter eget huvud.

Ja, lagom kul när skiten träffar fläkten.

Bumpar in följande tråd. Ett tips för gamla som nya skribenter, läs igenom samtliga inlägg! :slightly_smiling_face: :+1:

Regler på forumet

4 gillningar

När inte Abbott och Liljander tar tag i saken så går Hult in och visar var skåpet ska stå, Heja Hult :joy:

41 gillningar

Grymt jobbat Hult :joy:

3 gillningar

Va de nu man skulle få dagens hjärtattack ala HV eller bara skratta åt faktafel?? Hjälp mig någon….

HV har nu tagit 41p på 34 matcher. Det motsvarar ett poängsnitt om 1,2. Det skulle innebära en slutpoäng på 62-63p. Kan gå.

Men om man räknar bort de fyra första matcherna där HV tog 0p så har man, sen man började ta poäng, tagit 41p på 30 matcher. Det motsvarar ett poängsnitt på 1,37. Om HV kan behålla detta poängsnitt de resterande 18 matcherna så skulle totalen sluta på (18*1,37)+41=65,66, alltså 65-66p. Kan också gå. Då ligger man väldigt nära det historiskt gångbara snittet om 1,3p/match som har inneburit att man undvikit kval sen man införde 52 omgångar.

Båda utfallen kräver dock att HV fortsätter ta poäng (och helst höjer snittet något) samtidigt som något/några andra lag kollapsar.

Så. Det kommer att bli en nagelbitare. Och det vet i tusan om det inte avgörs i sista omgången trots allt.

9 gillningar

Är det inte ovanligt jämnt och många lag inblandade? Till och med MoDo är ju fortfarande med i matchen. Finns risk att det behövs fler poäng i år.

2 gillningar

Citat

1 gillning

Klättringen har börjat!

5 gillningar

Oj, det trodde jag inte om Luleå.

Nej, men de är rätt skapliga på att inte släppa in det första målet.

1 gillning

Det är för posti… påsse… glad stämning här inne nu. Glöm aldrig att sist vi var så här bra i PP så åkte vi ur.

Era glada jävlar…

6 gillningar

Hoppas man tar lärdom någon gång att det är genom skridskoåkning och puckeinnehav man vinner matcher på och sluta dumpa den svarta gummitrissan.
Första perioden var det enda man gjorde och det ger inga poäng. Det är jobbigare men det ger och resultat. Måste vara roligare att få slita och vinna än vara bekväm och torska.

1 gillning

När HV väl spelar back-back i defensiv zon så saknar jag en gubbe som möter i mitten. Slutar ofta med dump eller förlorad puck annars. Är det bara jag som saknar det spelet?

Okej. Då gäller det att sätta första på lördag. Då har vi 17-starka odds med oss att vinna.

Svårt att säga, det faktum att sista laget tagit mer poäng gör att lagen över har färre (sen om det tappet är att toppen har mindre poäng låter jag vara osagt).

1 gillning

Iom segern idag har HV ett poängsnitt på 1,26. Håller det i sig slutar man på 65-66p. Mycket talar för att det skulle räcka.

Poängsnittet sen man tog sina första poäng denna säsongen är 1,42. Alltså har man tagit i snitt 1,42p/match sen omgång 5. Det är 17 omgångar kvar. Om man fortsätter med detta poängsnitt även i dessa återstående omgångar så tar man ytterligare ca 24p, vilket skulle innebära att man tar totalt ca 68p. Det ska vara tillräckligt.

Så om poängproduktionen håller i sig så är trenden att man tar mellan 65-68p denna säsongen.

3ggr på de 9 år man haft 52 omgångar så har laget på plats 12 tagit 67p. En gång 65p. Övriga gånger nånstans runt 58-60p.

Ju mer poäng lagen som hamnat i kval har tagit, desto högre har poängen för lag nr 12 varit. Det innebär att sannolikheten för att lag nr 12 måste ta minst 65p ökar om lagen under strecket också tar mycket poäng. Och det är trenden just nu. En jämn serie gör alltså att en högre poängskörd krävs för att undvika kval. Och jämn är väl precis vad serien är.

Så som sagt. Även om poängproduktionen ser bra ut så kommer det sannolikt att krävas ganska mycket poäng för att klara plats 12.

4 gillningar