Tråden om HV71

Vad lag 12 har haft för poäng spelar ju ingen roll egentligen, huvudsaken är vilken poäng lag 13 har haft. Det är det laget vi ska vara framför.
T.ex. när Malmö tog 67p på plats 12 så hade DIF 58p på plats 13, alltså räckte det med 59p för att slippa kval.

6 gillningar

Å andra sidan. Poängmassan som man slåss om är ju konstant, så rent matematiskt borde poängsaldot för att undvika kval kunna bli lägre än vanligt ju fler lag som är inblandade i streckstriden, särskilt som inget lag sladdar rejält.

3 gillningar

Ja så som ni nämner så kan det absolut bli. Men min poäng i resonemanget är att om man tittar på hur jämnt det är i nedre halvan av tabellen och jämför det med hur utfallet har varit bakåt i tiden så skulle jag tro att sluttabellen kommer att motsvara den som var år 22/23. Då kom
HV 11:a på 68p,
LHC 12:a på 67p,
BIF 13:e på 62p och
MIF på 14:e med 61p.

Poängsnitten totalt för dessa lags slutplacering motsvarar väldigt väl de fyra sista lagens poängsnitt hittills i år.

Så min bedömning är att det kommer att krävas 67p för att sluta över strecket, om lagens poängsnitt håller i sig även om den inbördes ordningen kan ändras pga form m.m.

1 gillning

Absolut. Men om man tittar i sluttabellen för de senaste 9 åren så ser man ett samband mellan låg poäng under strecket och låg poäng över strecket samt hög poäng under strecket och hög poäng över strecket.

Det innebär ju inte automatiskt att det behöver bli så i år, men då tror jag att något radikalt och något som vi inte sett tidigare måste hända. Något i stil med att något/några lag kollapsar fullständigt och inte tar mer än enstaka poäng fr o m nu. Och med tanke på att det är 17 matcher kvar så tror jag att en sån händelseutveckling är högst osannolikt. Även om jag gärna ser att det sker för LHC och ÖHK……

Det var väldans tjatter om plats 12 och 13. Nu vänder vi blad och spelar hockey mot Brynäs och vips så är vi i play-in.

/Jinx-farbrorn

7 gillningar

Hur skall vi få ordning på spelet 5 mot 5? Så här kan det inte se ut som de gjorde idag… totalt uddlöst!

2 gillningar

Vi lär nog inte byta ut AB som det verkar så blir nog inte mycket bättre än som hittills tyvärr. Ev byta ut JD som ass och få in en riktigt bra offensiv ass däremot kan jag tänka mig kommer att ske. Risk dock att det inte sker förrän till nästa säsong.

Att gå in och röra om i tränarstaben nu är nog bara av ondo. Sen besitter våra två toppkedjor sån kvalitet att det bara är en tidsfråga innan det lossnar, tror jag. Där finns trots allt en jäkla potential.

Min oro finns i defensiven. Där borde man ta in en bra tvåvägsback.

8 gillningar

Man hade en streak på 8-9 matcher utan förlust där spelet i många matcher såg bra ut. Spelade helt ok mot Växjö och har nu 6p på 2 matcher och folk gapar om att byta tränare. Herregud, ta det lite lugnt nu.

4 gillningar

Hörde jag Borgman? :wink:

2 gillningar

Springer naken runt HG om han kommer

4 gillningar

Vore kanon att byta tränare nu.

Det skulle verkligen sända rätt signaler. Byta tränare nu. När vi har en ledare som bevisligen får med sig gruppen och som jobbar arslet av sig för att få skutan på rätt köl. Någon som står för något som säkerligen kommer att betala sig i framtiden och som är ansiktet utåt och inåt för den långsiktighet vi alltid talat oss varma om. Någon som bränner ambitionsljuset brutalt i bägge ändar och som agerar ambassadör och validerar vårt märke på ett sätt som vi icke varit i närheten av på mycket länge.

Hur tänker ni? Ni fåtaliga som finner det rimligt att byta tränare nu? Vad är detta ens för druckna fånerier.

18 gillningar

Jag hänger på (och filmar).

1 gillning

Nästa omgång blir väldigt viktig. Tittar man på vem som möter vem så blir det extremt intressant.
Är hockeygudarna på Hvs sida även om torsk skulle ske så har Hv en bra chans att klättra omgången efter. (Tror jag). Kollade inte den.
Men denna omgången med vinst mot Brynäs så lämnar Hv kvalplats för gott denna säsongen är mitt tips. Samtidigt som Hvs konkurrenter har svåra matcher. Tagga ordentligt nu för detta kan bli en nyckelmatch!

Kan ni ju ta med @Robert.76 så han gör sitt konstverk och förevigas på film tänker jag, deals? :slight_smile:

1 gillning

Deal!

Nästan värt varvet runt med öl som avslutning, HAHA :laughing:

Spelet 5mot 5 harvar för att ingen är inne i skiten som det är vid PP! Ta 3-2 målet mot FBK då är Luoto där och vips mål. Fler och oftare måste spelare in där. Men vi lägger energi utmed sargen ock bakom mål.

Här måste Blomman vara tydlig och se till att man slänger puckar på mål med trafik vilket vi gjorde i segerraden vi hade. Men nu har man frångått det som gav oss framgångar. Det är bekvämare och gör inte lika ont. Men när vann bekväma lag guld?

Sen skulle Borgström få ut så mycket mer av sitt avslut om det kom in en center så han kunde komma mer till skott!

5 gillningar

HV71 går sin egen väg! Goilarn “hyllar” HV:s väg till de feta inkomsterna.

Facebook

4 gillningar

Jag är ledsen mina vänner. Det är kört. Vi hamnar i kval. Wennerholm har gett oss och Modo “the kiss of death”.

3 gillningar