Viss förbättring men inte riktigt hela vägen ännu.
Kanske försvarar bättre nu och hänger med bättre i jämna matcher.
PS Eftersom vi fortfarande är långt ifrån ett topplag tror jag det är viktigast att man prioriterar bra i försvaret - att man aldrig släpper spelare ensamma med målvakten.
Man jagade ibland maniskt spelare vid sargerna och vid blålinjen tills rätt var det är dök upp en spelare solo med Hugo.
Välja lägen att forechecka när det finns en rimlig chans att nå pucken - men ibland kan man också bara hålla sig innanför och blockera skottvägar !
Ger väl upp detta nu. Jag kan inte se hur föreningen ska lyckas lösa detta.
Håller tummarna men tror inte alls på resan vi är ute på då vi åter bevisar genom det senaste kontraktet att det är viktigare att det låter bra än att vi levererar resultat.
Bevisa mig gärna tokfel, börja helst redan på torsdag. Kör hårt!
Jag köper att man vill göra ett avstamp och bevisa att man vill satsa på en coach men jag förstår för mitt liv inte varför man måste göra det 1,5 år innan kontraktet ens går ut! Man hade väl iaf kunnat spela klart iaf denna säsongen innan man gör en sån här grej.
Jag. Förstår. Inte.
1 Leverera.
2 Belönas.
Fyll första kriteriet innan det andra blir aktuellt. Enkelt.
Visst skulle man vilja att det såg bättre ut, men HV som det är nu är väl i princip ett lag som försvarar sig bra och kontrar in målen, eller gör mål i PP.
Har vi nån statistik i brända frilägen så hade HV förmodligen toppat denna, så vi har ju ändå mycket A-chanser som vi inte lyckar förvalta.
I slutändan är det tre poäng in på kontot som räknas. Men självklart önskar jag och hoppas att man kan lyfta spelet i 5v5 nu i slutet av serien.
HV kanske ställer krav på spelarna men det får inga konsekvenser och är totalt uddlöst.
Gissningsvis för att kraven som ställs inte är mätbara och allmänt fluffiga.
En av anledningarna till att vi är urusla i 5 mot 5 är det halvdana jobb spelare gör. Du kan ge bort pucken i egen zon om och om igen, ingenting händer med din istid. Missa din gubbe? Inget händer med din istid.
Kravställan är meningslöst utan konsekvenser. HV har nu belönat en tränare som inte lyckats med något.
“Pay people for doing nothing and they’ll be good for nothing”
Precis, spelarna gör inte alltid 100% i sitt jobb, slarvar i sitt spel osv. Är det en tränarfråga då? när teden inte backcheckar, lyran sätter inga puckar i mål, Day ligger o myser med -19 i röven typ. Blomman kan såklart “straffa” dem med mindre speltid men vad spelar det för roll om det ändå inte blir bättre från spelarnas sida. Hare svårt att se teden bli bättre om man bänkar han i 3 matcher. Han är slut.
Håller helt med, försvarsspelet har ju nästan hela säsongen sett ut som en hönsgård, senast mot Rögle såg det nästan ut som en parodi, men vi räddades av PP, en storspelande Hugo, stolpar, ribban samt ett Rögle som inte förvaltade sin chanser. 111 insläppta mål på 35 matcher samt ett BP på under 73% vittnar ju om att här finns det en hel del att jobba med.
Håller med. I torsdags rånar vi FBK på 3 poäng. Den segern borde gett råg i ryggen, ett självförtroende. Att kunna vända på den matchen. Mot ett av seriens bästa lag.
På lördag ha vi en lika viktig match mot rögle. O man tänker. Nu kommer dom komma ut starkt, flyga köra över rögle första tio.
Istället blir det precis tvärtom.
Man är små, man kommer ut och glider o gör inte det förbannade jobbet. Blir överkörda i sin hemmaborg. Blomman tvimgas ta time efter 4 min. Med 0-5 i skott.
Precis som det sett ut stora delar av säsongen.
“Men det är ju tränarens uppgift att få spelarna motiverade”
Nä, det är deras förbannade skyldighet att vara motiverade. Är man på denna nivån och inte lyckas motivera sig själva när man.
Tjänar dom pengarna
Glider in i en fullsatt Huskvarna garden en lördagseftermiddag med stämning, fest på läktaren.
Är sk proffs
Precis vunnit en match mot sveriges bästa lag
Ja då kanske man inte har på den här nivån att göra.
Då kanske man skulle ha ett 07-16 knegarjobb och träna hockey vid sidan av.
Han hade ju redan kontrakt över nästa säsong. Klubbarna står väl inte i kö för att ta honom.
Å andra sidan är ju ett kontrakt inte värt så mycket idag.
Ska man hitta nåt positiv så är det väl att det lär gissningsvis va som billigast att skriva nytt nu. Kontra om man hänger kvar och får en bättre start nästa säsong. Vill man bryta under tiden så kostar det kanske inte så mycket. Men är ju principen det handlar om.
Någonstans torde jag att Liljander vill känna in, utvärdera och sätta sin prägel. Men något säger mig att detta va planen innan Liljander blev ett namn!
Vadå att abbot ville förlänga med blomman innan Liljander kom? det gör ju inte saken värre direkt, vi har två utav Sveriges bästa sportchefer i garden o anser att det är bäst att förlänga redan nu så är väll det något att känna sig trygg med?
Som jag skrev, jag torde att Liljander skulle vilja sätta sin prägel, kanske kanske inte så ingår AB där. Jag har inga belägg för varken det ena eller andra. Han har inte varit här allt för länge.
Bäst i Sverige? Det va snabbt bedömt.
Jag ropar inte hej förens
Vi löser kontraktet
Liljander lyckas sätta en konkurrenskraftig trupp
Man startar nästa höst bättre
Jag är bara rädd, att man har tagit ett förhastat beslut. Man kunde väntat till efter säsongen. Jag vet att vi skriker efter kontinuitet och någonstans måsta man börja, ja jag talar emot mig själv. Men något känns inte rätt i magen. That´s it