Lill-Kenta gjorde ett bra jobb även om han spelade Davidsson för mycket.
Janne, Dahlèn, AJ osv. hela vägen ner till Montén och AB är verkligen en nedåtgående spiral.
Fredrik Bremberg i bp, Mattias Tedenby i bp. Vilka sjuka grejer man fått se ändå.
Lill-Kenta gjorde ett bra jobb även om han spelade Davidsson för mycket.
Janne, Dahlèn, AJ osv. hela vägen ner till Montén och AB är verkligen en nedåtgående spiral.
Fredrik Bremberg i bp, Mattias Tedenby i bp. Vilka sjuka grejer man fått se ändå.
2014/15 hade vi en jävligt bra tränare.
i omvänd ordning, kanske.
Händer inget nu så har ju alla givit upp.
Modo rullar på 4 kedjor som fungerar.
Jag tror inte HV ska köra för hårt på sina bästa spelare utan spela smart på materialet
Det är en lång serie och sen kanske ett långt kval.
Det går ha en fjärdefemma som spelar lagom mycket och med rätt spelare, aldrig mer Tikka dock
Ta hem Träff, Teden kan få spela och be till gud att OSL kommer tillbaka snart
I m h o
Ser att mina reaktioner som HV-fans sammanfaller väl med att leva i en destruktiv relation.
"De psykologiska effekterna av en destruktiv relation kan vara djupgående och långvariga. Negativa tankemönster kan påverka ens självkänsla:
När öppnar vi tråden: Stödgruppen för sargade HV-fans?
???
ses väl här på lörda’ som vanligt då?
Nu har man försökt sova en sväng efter en ännu otroligt svag match.
Mina ”takes”:
Man hoppas ju på en vändning men är nog bara att inse att det behöver komma in minst en center av klass för att detta skall kunna ske.
Sedan Ante Karlsson tog över LHC har de tagit 1,5 poäng per match (jämfört med ett snitt på 1,19 matcherna innan). HV har tagit 1,25 poäng under samma period (jämfört med 1,15 poäng innan).
Tänk att LHC blivit 0,31 poäng bättre av att byta tränare och att HV blivit 0,10 poäng bättre av att behålla Blomman under samma period. Tänk att man kan sparka tränaren. Tänk att Ante Karlsson fanns ledig. Att ingen tänkte på det…
Stäng ner ståplats på lördag. Häng upp en banderoll där det står ‘det krävs två för att dansa tango’.
Spelarna måste fan vakna. AB också. Trodde innerst inne att han hade kommit till insikt ang Tikka iaf.
Jag kommer stå på stå. Jag kan vända dem ryggen vid tillfälle. En tyst enmansforumsprotest
Jag förstår faktiskt inte hur HV ska lösa nytt kontrakt. Vilket lag i denna serie kommer vi vinna 4 matcher mot? Önskedrömmen är ju att Liljander får loss Borgman en center och en målvakt av klass innan fönstret stänger, men det är väl en utopi, Borgman möjligtvis, men det kommer ju inte räcka så länge som vi har Tikka Teden Hansson och tränartrojkan kvar.
Jag sätter mitt hopp till fru Fortuna. Allt, verkligen allt från tränare och spelidé till spelare är för dåligt. Trenden, inte bara den här säsongen, över tid pekar med superstora neonblinkande pilar ner mot allsvenskan. Det är dit vi ska.
Om fru Fortuna inte säger något annat. Så heja fru Fortuna!
Känns som allt började med den där jävla Malmö-matchen. Där började det knaka i fogarna. Där synades vi. Som om alla andra lag fick ett utskick med en analys, ”använd detta” så kan ni avväpna dem. ”Ok, de kan ha en bra dag men det är bara tur”.
Förresten, kändes inte fansen på plats ovanligt tysta igår? De viftade med flaggorna men i övrigt?
Menar att det känns svårt att se när vi är så här långt in i säsongen tränarstaben ska få ordning på det mentala igen. Med samma röster i båset.
Vi är som nån skrev med i matcherna siffermässigt men alltså, i övrigt, not so much. Det ser många gånger ut som FBK-matchen, att vi är ett lag från mitten av HA. Nån slags cupspel mot högre motstånd. Parodiskt. Ingen vill ha pucken. Alla livrädda. Inget samspel, alls. Man ser skräcken genom rutan.
Jag tror den här jävla kvalserien är en förbannad skit. Den gamla mycket bättre, där man mötte fyra lag från HA och ett annat från SHL. Nu vet man att ett lag är dödsdömt. Sätter sig i skallen redan nu och sen ska man spela bäst av sju där en åker ur. Hur fan tänkte man. Är ju mer av nåt slags gladiatorspel där bara en överlever. Det är osportsligt, tror det är svårt hantera mentalt. Påverkar hela serien då många lag högre upp får möta lag som är mentalt blockerade.
Ny tänker jag högt men jag hoppas verkligen denna serie ändras. Nästan bättre sista laget åker ur t o m. Då vet man vad man spelar om.
Vore ju toppen om herrarna i sandlådan kunde ställa sig in på kval likt Malmö för två säsonger sedan. Ner med axlarna och bara köra. MEN NEJ, VI BLIR TA MIG FAN FARLIGA I SLUTSPEL
Hela listan (hoppas jag). Inte särskilt många med en gedigen bakgrund.
Folke Jörneke, 71/72
Göte Wiklund, 72/78
Dan Hobér, 78/80
Timo Lahtinen, 80/83
Thommie Bergman, 83/84
Bror Hansson, 84/85
Curt Lundmark, 85/89
Lars-Erik Lundström 89/93
Håkan Nygren, 93/94
Sune Bergman, 94/98
Randy Edmonds, 98
Lars-Erik Lundström, 98/00
Harald Lückner, 00/03
Per Mårts, 03/07
Kent Johansson, 07/09
Janne Karlsson, 09/11
Ulf Dahlén, 11/14
Torgny Bendelin, 13/14
Andreas Johansson, 14/15
Johan Lindbom, 15/18
Stephan Lundh, 18/20
Nicklas Rahm, 20/21
Stephan Lundh, 20/21
Tommy Samuelsson, 21/23
Johan Lindbom, 23
Thomas Montén, 23
Johan Lindbom, 23/24
Anton Blomqvist, 24-
Fet stil säger jag.
Motivering. Byggde upp en professionell vardag. Tog HV till en annan tid. Med hjälp av en blivande stomme och bra folk i organisationen.