Med antagandet att Abbott är en av ligans bästa GM och att han inte är en idiot så är jag övertygad om att han såg direkt vilket dåligt lag vi hade.
Tror att anledningen till att större förändringar inte skett är för att styrelsen inte ville släppa till mer pengar. Spelarbudgeten skulle ju minska?
Tror att Abbott försökt förmedla läget men att han inte beviljats pengar för att dumpa Tikka, Teden, Brännström, OSL, Stakke, Lindbäck, Hansson, Strandell, glömmer säkert några.
Samtidigt som man betalar lön för Nubben, Lindbom, Martinsson, Monten? Säkert fler
Tror Abbott fick pengar för förvärv först när säsongen dragit igång när det svart på vitt framgår hur dåligt laget presterar.
Styrelsen saknar sportslig kompetens. Därför genomskådade de inte Nubbens dåd och ingrep.
Därför såg de inte hur uselt laget som var en match att förlora kvalserien mot årtusendets sämsta SHL-lag är.
Ledningen behöver förståelse för kärnverksamheten.
Håller med. Ledningen måste kunna kärnverksamheten.
I övrigt lite dagdrömmar i tråden, vilket inte behöver vara fel. Men jag tvivlar starkt på att vi kommer att ha en ekonomi i HA för att sätta ett mittenlag i SHL på isen i HA. Tvivlar också på att toppspelare utan extremt HV-hjärta vill möta Nybro och Almtuna m.fl. En stor del måste nog bli egna unga spelare som utvecklas och så småningom tar oss tillbaks.
Jo, men vi måste få spelarna att komma till oss och möta Nybro och Almtuna. Risken är att det blir namnkunniga spelare vars bästföredatum löpt ut.
Förhoppningsvis räddar laget oss ur denna svåra situation genom att rada upp segrar igen.
Jag tror nog inte det är speciellt svårt att motivera sig själv att hjälpa ett lag tillbaka till SHL och en bättre tidsålder. Känns inte som det vore en deal killer om man har gott betalt, bra träningar, kan fortsätta sin karriär. Kanske är det inte spelarna som vill visa upp sig för NHL/NLA som hoppar på detta, men spelare som gjort den resan, men fortfarande har gott om år kvar på hög SHL-nivå och någon koppling till HV. De tror jag kan se detta i ett positivt ljus.
Styrspel och kontringar. Dom avvägningarna gjorde Hv bra någon match under streaken.
Dags att testa igen. Hvs forechecking resulterar oftast i något mittemellan.
Liljander! Låna in två centrar till dagens match!
Utvärdera insatsen efter. Kom till insikt, köp loss. Förpassa Tikka, Teden och Engsund till läktaren. Eller valfritt ålderdomshem.
Ja. För att få en bättre produkt tänker jag. Jag tycker inte det blir underhållande när spelarna håller klubben stenhårt och spelet låser sig fullständigt. Kniven på strupen-hockey är inte det roligaste. Det är väl fan ingen konstig åsikt.
Jag håller inte med. Ska man spela på en hög nivå så ska man palla för trycket både fysiskt och psykiskt.
Det finns lägre divisioner att spela i om man inte står pall. Och det är det inget fel att göra.
Ah man får tycka olika, tycker den här risken med att ett lag ska ramla ur skapar ett läge där det blir för mkt mental blockering. Ser inte varför vi inte ska ha samma kvalserie som övriga serier har. Dår kan allt hända men bägge kan också bli kvar.
Ah gillade särskilt grejen när man fick möta lite nya lag. Tänker det är särskilt bra för de fyra nedifrån oavsett om de går upp att känna på motståndet i avgörande matcher.
Nu slut på OT